Ook ik weet het ff niet meer hoor! Fabio slaapt al een paar maanden superslecht.
Het begint al met naar bed gaan: ik moet echt bij hem blijven zitten tot hij slaapt. De ene keer is dat maar 10 minuten, maar het duurt ook wel eens anderhalf a twee uur!
Als ik ook maar aanstalten maak om op te staan, begint hij al te huilen. En niet een klein beetje huilen, maar echt overstuur huilen!
Ik ben al een paar keer weggelopen dat ik dacht; ja huil nu maar even, maar dan komt hij zijn bed uit en gaat bij het traphekje staan huilen en roept: mamma kom bij me!
Als hij dan eindelijk slaapt, hebben we ongeveer twee uurtjes rust. Zodra wij naar bed gaan (al doen we nog zo zachtjes), wordt hij wakker en wil hij bij ons slapen.
In het begin lag ik hem terug in zijn eigen bed en vervolgens zat ik dan dus weer een uur aan zijn bed! Later zijn we maar de makkelijkste weg gaan kiezen en hebben we hem bij ons laten slapen. Dan sliep hij de hele nacht door.
Maar de afgelopen nachten is hij veel wakker en dan maakt hij mij wakker en zegt: mamma ik ben wakker hoor, gaan we boterhammetje eten en naar school?
Hij is dan gewoon klaar wakker en vind het niet nodig om te slapen.
Ik heb al geprobeerd om hem 's middags wakker te houden, maar dat heeft 's avonds geen enkel effect! Hij barst van de energie! En op sommige dagen trekt hij het gewoon niet om de hele dag wakker te blijven, zeker nu niet met alle drukte en spanning rondom Sinterklaas.
Als ik 's avonds zeg: kon we gaan naar boven, lekker slapen zegt hij: nee mamma ik hoef niet slapen hoor!
Nu ben ik dat eigenlijk een beetje zat, ik wil ook wel weer eens haha je weet wel , want dat schiet er de afgelopen tijd dus ook bij in!
Ook merk ik dat hij een beetje bang is de laatste tijd van donker, dus laat ik ook een klein lampje aan in zijn kamer, maar niets schijnt te helpen....
Ik ben dus een beetje door mijn ideetjes heen. Weten jullie misschien nog iets wat ik kan proberen, zodat we alledrie weer wat nachtrust krijgen?
Groetjes van Cissy