mega slaapprobleem!

Ook ik weet het ff niet meer hoor! Fabio slaapt al een paar maanden superslecht.
Het begint al met naar bed gaan: ik moet echt bij hem blijven zitten tot hij slaapt. De ene keer is dat maar 10 minuten, maar het duurt ook wel eens anderhalf a twee uur!
Als ik ook maar aanstalten maak om op te staan, begint hij al te huilen. En niet een klein beetje huilen, maar echt overstuur huilen!
Ik ben al een paar keer weggelopen dat ik dacht; ja huil nu maar even, maar dan komt hij zijn bed uit en gaat bij het traphekje staan huilen en roept: mamma kom bij me!
Als hij dan eindelijk slaapt, hebben we ongeveer twee uurtjes rust. Zodra wij naar bed gaan (al doen we nog zo zachtjes), wordt hij wakker en wil hij bij ons slapen.
In het begin lag ik hem terug in zijn eigen bed en vervolgens zat ik dan dus weer een uur aan zijn bed! Later zijn we maar de makkelijkste weg gaan kiezen en hebben we hem bij ons laten slapen. Dan sliep hij de hele nacht door.
Maar de afgelopen nachten is hij veel wakker en dan maakt hij mij wakker en zegt: mamma ik ben wakker hoor, gaan we boterhammetje eten en naar school?
Hij is dan gewoon klaar wakker en vind het niet nodig om te slapen.
Ik heb al geprobeerd om hem 's middags wakker te houden, maar dat heeft 's avonds geen enkel effect! Hij barst van de energie! En op sommige dagen trekt hij het gewoon niet om de hele dag wakker te blijven, zeker nu niet met alle drukte en spanning rondom Sinterklaas.
Als ik 's avonds zeg: kon we gaan naar boven, lekker slapen zegt hij: nee mamma ik hoef niet slapen hoor!
Nu ben ik dat eigenlijk een beetje zat, ik wil ook wel weer eens haha je weet wel , want dat schiet er de afgelopen tijd dus ook bij in!

Ook merk ik dat hij een beetje bang is de laatste tijd van donker, dus laat ik ook een klein lampje aan in zijn kamer, maar niets schijnt te helpen....

Ik ben dus een beetje door mijn ideetjes heen. Weten jullie misschien nog iets wat ik kan proberen, zodat we alledrie weer wat nachtrust krijgen?

Groetjes van Cissy

Hoi Cissy,

Moest ff inloggen, want ik heb het idee dat ik mijn eigen verhaal aan het lezen ben.
Ook Chloë slaapt/sliep al een hele poos erg slecht, vooral de fase van het slapen gaan was hier een ramp. Beneden al zeggen, "chloë isse wakker"met andere worden ze hoefde niet te slapen... Eenmaal boven begon het met jammeren/huilen en eenmaal in bed met hysterisch schreeuwen..Ik heb ook een paar dagen nast haar gezeten en maar wachten tot madam sliep wat idd nogal een poosje kon duren. Later bedacht ik me dat als ik dat iedere dag ging doen ze hieraan wende en ik dus vreplicht iedere avond kon gaan paal zitten!! Ik ben toen begonnen met iedere avond het zelfde ritueel, wasen, tanden poetsen, bumba voorlezen en hup dat bed in. Als laatste een dikke knuffel en kus van papa en mama en weggaan. Het resultaat was dus dat madam hysterisch an de trap zat en niet 1, 2,of 3 keer nee zeker een keer of 10/15. Ik ben vaker boos geworden, hielp niet. Toen eens proberen te achterhalen waarvoor ze "bang"was??? Niets hielp. Nu leg ik haar telkens terug in bed en de keren dat ze opstaan worden steeds minder. Heel af en toe gaat ze gelijk slapen!! Chloë slaapt wel al vanaf dat Rowan geboren is niet meer s middags. Ook weet Chloë dat als ze niet uit bed komt ze de volgende dag een sticker krijgt van princes wat ze geweldig vind. Misschien een idee om met belonen te werken, hier helpt het wel. Heb ff getwijfeld maar ze weet het s morgens nog heel goed en ze snappen het verdomd goed. Chloë zegt nu iedereavond, Magge niet uit bedje komen hé?

Dat s nachts wakker worden valt hier wel mee, heel af en toe maar meer door dat ze dan droomt. Ze gaat ook weer vrij snel slapen..

Hoop dat je iets kunt met mijn langdradige verhaal...
Veel succes en hou ons op de hoogte..

liefs Pally

Laat ik me er ook weer eens even tegenaan bemoeien...hihi

Wij hebben met Stef ook een periode gehad waarin hij 's avonds met geen mogelijkheid wilde slapen. Bij hem zitten, betekende een hele avond weg, want hij ging mooi niet slapen. Weglopen betekende zeker een uur naar vreselijk gehuil luisteren.... Als ik dan tussendoor even ging kijken, verlengde ik alleen maar de duur van het huilen, want zodra ik wegging, leek het wel of zijn 'huiltijd' gewoon opnieuw inging.

Wij hebben er toch (tegen alle principes in) voor gekozen om hem maar te laten huilen. Dit heeft zeker twee weken geduurd, dus makkelijk was het niet, maar het werkte wel! Het is daarna nooit weer gebeurd. Voordeel was wel, dat hij nog in zijn ledikantje lag (nu nog steeds trouwens) dus hij kon er niet uitkomen.....

Ik weet dus niet of je het kan... Ik belde vaak uitgebreid met mijn moeder om niet mee te gaan huilen....maar meer tips kan ik je niet geven....

Succes!
Liefs Annet

Dag Cis!
Oke, dus jij wordt ook enorm in de maling genomen, begrijp ik.

Wel, Evi, DE NACHTBRAAKSTER van t forum is de laatste tijd ook weer bizar bezig.
Mama, dekentje goed doen! Mama, aardbeien drink! Mama, mama! En ga zo maar door..5 tot 8 keer per nacht. Driftbuitje zaterdag nacht er over heen. Ah, das hell hoor.
In het begin denk je nog, och heer ze heeft dorst, oh ze heeft het koud. Afgelopen zaterdag nacht dus ineens die driftbui, goedenacht zeg niet normaal, kreeg er hartkloppingen van. ONTZETTEND ZAT was ik het.
Moeders ging er laatste weken weer slecht uitzien, geen normale zinnen kon ik meer praten, janken om regendruppel die in mijn nek ;) viel, griep aanhoudt, tandvlees als schoeisel en ga zo maar door..
Paar uurtjes onderbroken weken lang is niets.
Hoe vaak ik ook gesprekken en afspraken met mevrouw heb gemaakt, hoo maar..

Goed, toch maar blijven babbelen.
En dan nu, sinds 3 dagen!! (hoelang het ook duren mag..hehe)
Evi! Je mag mama 's nachts niet wakker maken, want dan worden we allebei heeeel moe. Dat hoort niet! 's Nachts hoor je te slapen Evi en mama ook!! En ook niet je bed uitkomen, dat hoort niet!

(want ook het aantal keer dat ze uit bed klom voor het slapen gaan, niet op 2 handen te tellen hoor! pff)

En kennelijk, heeft ze nu toch wel ergens medelij met mama's witte koppie! En laat ze me slapen 's nachts. Geen gepiep meer over aardbeiendrink en deken trekt ze zelf over haar heen.

Uhm, ik zou dus laten merken dat je niet in bent voor komedie (want het is allemaal aandacht, want hoezo nu ineens geen dorst! ipv 5 keer wel.) 's nachts. Herhaal het honderd keer. Leg uit dat mama slaap hard nodig heeft! Dan veel leuker de volgende dag.

Sterkte ermee.

Groet van de prof op het gebied van kind wat niet van slapen houdt ;))

Hoi Cissy,

Leuke kinderen zijn het soms... ik snap wat je bedoeld, mijn dametje heeft het ook geprobeerd en nog wel eens. Maar ik moet zeggen nu gaat het wel beter. De tip die bij Tess heeft geholpen:

* Van te voren uitleggen wat we gaan doen, begin daar al 's morgens mee. Dus bij het opstaan, vanavond ga je naar bed en dan mag jij een boekje uitzoeken en mama (of papa) 1tje en krijg je dus 2 verhaaltjes. Daarna gaan we in bed liggen, praten we nog even en dan gaat mama weg en ga jij slapen. In je eigen bedje. Je kan dan gaan huilen, maar mama komt maar 1x terug en daarna heb je pech.

* Over de dag heen nog een paar keer vertellen en vragen, zodat je weet dat de boddschap aangekomen is.

* 's Avonds: een vast patroon, tanden poetsen, naar boven, uitkleden, verhaaltjes en dan in bed, even praten (over de dag of wat er morgen gaat gebeuren) en dan is het nu gaan we slapen en wil ik je niet meer horen.
In het begin zal het niet meteen stil zijn, maar je hebt beloofd 1x terug te zullen komen en dat doe je dan ook. Kind weer in bed, even een knuffel en zeggen dat je niet meer terug komt en als hij zijn bedje uitkomt de deur dicht gaat (Tess slaapt met de deur open)

* Zo ook 's nachts, ook wij zwichten wel eens, als ze ziek is, anders is het geen doen met die draaikont in bed. Maar meteen de volgende ochtend vertel ik haar dat ze echt die kans niet meer krijgt de komende nacht

En wonder boven wonder, ik hoef nu amper meer terug en zeker als ik gezegt hebt dat ik   niet meer terug kom is het ook over.

Ook hebben wij zo'n wekker-lamp, gewelig, ze hebben geen besef van tijd, bij kinderen is het wakker worden dus opstaan, ook al is het midden in de nacht. Nu ziet ze aan het lampje dat ze er niet uit mag.

Ze wordt nog wel eens wakker 's nachts, maar dan is het even knuffelen en een sok water en dan hup haar bedje weer in.

Helaas was het vannacht een nacht met een driftbui, dan ben je ook niet blij... ik denk dat het namelijk spanningen zijn. Hopelijk krijgen de kids weer wat rust als de sint gevlogen is :)

Succes met de kleine man en ik hoop dat er maar iets in dit verhaal zit wat je kan helpen.

Liefs Nanda

Hi,
Ook wij hebben problemen.
Het niet naar bed willen; hebben wij op den duur hard aangepakt. Eerst zacht geprobeerd, maar toen toch actie.
We volgden een vast patroon en dan ging ik weg. Kwam hij uit bed 1x waarschuwen. Bij 2e x uit bed legde ik hem erin en hield de deur dicht. Hij ging vreselijk krijzen, maar ik heb net zo lang gewacht tot hij opgaf. De 1e x was dit na 20 min., de 2e x na een kwartier. 3ex na 10 min. en 4e x na 5 min..
Het wil nu nog wel eens voorkomen dat hij eruit komt, maar vaak kunnen we zeggen 'en nu naar bed'. Werkt dit niet dan zeg ik 'moet ik de deur dicht doen?'
O ja, we hebben toen gelijk ook maar zijn speen afgepakt, want slaapproblemen hadden we toch al.

Helaas wordt hij bij ons 's nachts ook wel wakker en soms blijft hij uren achter elkaar wakker. We leggen hem dan consequent weer terug in bed. Soms worden we boos en soms zeggen we helemaal niets. 's Nachts probeer ik zo weinig mogelijk naar zijn eisen te luisteren, want hij bedenkt altijd weer wat anders.
Vannacht had hij heftige koorts en hebben wij hem na een half uur op onze kamer met zijn matras gelegd. Wel dichtbij, maar toch in zijn eigen bed.

Hier geen middagslaap, want dan zijn de problemen groter. Dan gaat hij om 21 uur slapen en is 's nachts zeker wakker.

En voor je andere probleem daar heb je niet persé een bed voor nodig hoor

Groetjes!

Hoihoi,

hier heeft een dekbedje (heeft ie al   zeker) en een strak ritueel het meeste inpact gehad.
Ik was er ook heel erg klaar mee dus dat bracht ik ook wel over denk ik, woest heb ik haar es aangekeken en gezegd dat het afgelopen moets zijn.

Het gaat op en af.
Als ik  minder goed in mijn vel zit of Jack dan probeert ze wel eens wat maar dat kan ze dus vergeten haha.

Veel veel sterkte en consequent, duidelijk zijn is toch het makkelijkst voor ze. Meike begrijpt het allemaal dondersgoed ookal hoort ze niet optimaal en is ze vaak ziek.

Succes!
Renske

PS toch is het   voor mij ook weleens lekker om andersman verhaal te lezen, je denkt toch vaak dat Meike samen met Evi de enige nachtbraakters zijn hier haha

Ook hier wat slaapproblemen. S avonds lekker rekken en steeds roepen: vieze luier, vies todje, drinken en weet ik veel wat nog meer.
Midden in de nacht wakker worden en bij ons willen liggen. Ik weet we kiezen voor de makkelijkste weg, maar dan leggen we haar tussen ons in en slaapt ze lekker tot 8 a 9 uur. Maar om iedere nacht een huilend meisje te moeten troosten, brak mij ook op op een gegeven moment.

Wat bij ons af en toe ook nog wel eens wil helpen,vooral op de dagen voordat ze naar het KDV gaat, is een stickertje beloven. Als ze goed gaat slapen en in haar eigen bedje slaapt krijgt ze een stickertje op haar hand. Het zijn hele leuke funstickertjes, waar een figuurtje inzit, zoals bijv. een appeltje, maantje. Ik heb ze bij de Action gekocht.
Dan krijgt ze zo'n sticketje op haar   hand en is ze supertrots. Ze loopt dan de hele dag met het stickertje rond en laat haar handje zien aan iedereen.

Dit kan natuurlijk ook met iets wat fabio leuk vindt. Positief belonen.

Groetjes Bianca mv Marissa.

Terug
Bovenaan