Oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!! Ik heb bij het cb een goede tip gekregen.. Tegen zijn favoriete knuffel praten!! Klinkt enorm stom, maar hiet werkt het enigszins. Beertje, beloof je dat niet huilt als je in bed ligt, beloof je dat je in bed blijft liggen.. En als ie dan toch weer huilend, lees schreeuwend, wakker wordt, de volgende aan hem vragen waarom beertje heeft gehuild. Ook bij het eten werkt het best goed. Als ie niks eet zeg ik dat beertje honger heeft, een stukje bloemkool wilt, dat geeft ie dan en stopt het daarna in zijn eigen mondje. Ook boekjes voorlezen die bijv gaan over bang in het donker schijnt te werken, dus die ga ik ook ZEKER aanschaffen!!!
Veel succes in ieder geval.
Groet, Claudia
PS wij zijn overigens in het stadium dat wij absoluut niet meer naar hem toe gaan als ie ´s nachts wakker wordt. Alleen als ie het licht heeft aangedaan, ga ik eruit om het licht weer uit te doen, zeg dan ook verder niets tegen hem, kijk hem niet eens aan. Zo leert hij ook dat het geen gezelligheidje is als mama ´s nachts zijn kamertje binnenloopt.
Veel succes in ieder geval.
Groet, Claudia
PS wij zijn overigens in het stadium dat wij absoluut niet meer naar hem toe gaan als ie ´s nachts wakker wordt. Alleen als ie het licht heeft aangedaan, ga ik eruit om het licht weer uit te doen, zeg dan ook verder niets tegen hem, kijk hem niet eens aan. Zo leert hij ook dat het geen gezelligheidje is als mama ´s nachts zijn kamertje binnenloopt.