mega slaapprobleem!

Oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!! Ik heb bij het cb een goede tip gekregen.. Tegen zijn favoriete knuffel praten!! Klinkt enorm stom, maar hiet werkt het enigszins. Beertje, beloof je dat niet huilt als je in bed ligt, beloof je dat je in bed blijft liggen.. En als ie dan toch weer huilend, lees schreeuwend, wakker wordt, de volgende aan hem vragen waarom beertje heeft gehuild. Ook bij het eten werkt het best goed. Als ie niks eet zeg ik dat beertje honger heeft, een stukje bloemkool wilt, dat geeft ie dan en stopt het daarna in zijn eigen mondje. Ook boekjes voorlezen die bijv gaan over bang in het donker schijnt te werken, dus die ga ik ook ZEKER aanschaffen!!!
Veel succes in ieder geval.

Groet, Claudia

PS wij zijn overigens in het stadium dat wij absoluut niet meer naar hem toe gaan als ie ´s nachts wakker wordt. Alleen als ie het licht heeft aangedaan, ga ik eruit om het licht weer uit te doen, zeg dan ook verder niets tegen hem, kijk hem niet eens aan. Zo leert hij ook dat het geen gezelligheidje is als mama ´s nachts zijn kamertje binnenloopt.

Hey cis!
Hier hebben wij ook het zelfde probleem! Kan jouw verhaal helemaal natypen haha. Het is nu een stuk minder.
Ik breng hem nu naar bed en dan zegt hij wel weer "mama titte" dan zeg ik tegen hem 'Thomas mama gaat nu weg maar blijft boven ok?' Ok hoor ik dan. Dan rommel ik wat boven en ga dan naar beneden. Als ik hem dan weer hoor 'mama titte' Dan zeg ik door de babyfoon 'mama is beneden ga jij maar slapen ik kom zo bij jou kijken ok? 'Ok' hoor ik dan weer en daar is meneer wel tevreden mee.
Woensdag op donderdag nacht was het even drama. Meneertje was om 3 uur s'nachts wakker geworden en wilde gezellig bij ons in bed kruipen (hij komt gewoon uit zijn ledikant) Maar daar had ik geen zin in. Dus ik heb echt strijd moeten leveren hem in zijn bed te houden. Kwam hij  er weer uit hup zijn bed weer in krijsen schreewen niet normaal maar ik dacht ik ben de baas en jij hoort naar mij te luisteren. Half uur later gaf meneer de strijd op en ging toch slapen!
Ik heb Thomas ook valdispert gegeven om s'avonds wat rustiger te worden het hielp wel wat. Het is een homeopatisch middel misschien een kleine tip?
Heel veel sterkte met je kleine nachtbraker!
Liefs Esther

Terug
Bovenaan