Mega veel honger!

Hallo allemaal!<br /><br />Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger, en ik merk sinds een paar dagen dat ik heel veel honger heb. En dat herken ik totaal niet van mezelf. Bij alles wat ik eet, heb ik na een uur alweer een knorrende maag.<br />Ik maakte er eerst nog grapjes over dat ik nu voor 2 mag eten, maar dat is nu echt zo!?<br /><br />Herkennen jullie dit ook? <br />Zijn er tips voor wat je kunt eten wat goed vult? En hoe lang blijft dit aanhouden?<br /><br />Liefs V.<br /><br /><br />
 
Kan een lichte vorm van misselijkheid zijn. Vaak kleine beetjes eten werkt beter dan 3 x veel eten. Hormonale schommelingen zorgen ook voor cravings. 
Maar eten voor 2 zou ik voorlopig maar mee oppassen hoor. Zelfs op het eind is het niet nodig om 2 keer zoveel te eten. 
Probeer anders dingen die je onbeperkt kan eten zonder veel "schade". Als je nog niet echt misselijk bent: rauwkost, rijstzoutjes, waterig fruit zoals watermeloen. Daar kun je de tijd tussen je maaltijden mee doorknagen. Verder is er niks mis met voedzame vullende maaltijden of op zn tijd een dag patat met kaasbroodjes en een bak ijs hoor ?
Ik ben dus wel echt heel misselijk geweest en die dagen zaten er ook zat tussen. Maar ik lette wel op dat de hoeveelheid niet voor twee was.
 
Ik heb nog geen last van misselijkheid en ik eet niet perse slechte dingen. Heb niet bepaalde cravings die ik moet hebben.
Maar als ik crackers eet, brood of fruit tussendoor, merk ik dat ik daar niet genoeg aan heb. En blijf een hongerig gevoel houden.
 
Herkenbaar. Ik nam altijd een extra boterham en fruit. Wordt wel iets minder in de loop van je zwangerschap, maar je blijft waarschijnlijk wel wat meer eten.
 
Ik had 9 maanden lang veel meer honger als normaal en nam het gewoon voor lief, we gezonde dingen natuurlijk met zo nu en dan een patatje tussen door. 
 
Dingen die je kan eten waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt: ei, kwark, yoghurt, volkomen producten, havermout, etc. Vooral vezels zijn gewoon goed om op te letten. En genoeg water drinken. Ik herken het ook van de eerste paar weken van mijn zwangerschap hoor. Als ik dan savonds in bed lag had ik ineens weer zo’n honger.
 
[quote quote=10517086]Ik heb nog geen last van misselijkheid en ik eet niet perse slechte dingen. Heb niet bepaalde cravings die ik moet hebben. Maar als ik crackers eet, brood of fruit tussendoor, merk ik dat ik daar niet genoeg aan heb. En blijf een hongerig gevoel houden.[/quote]
Misselijkheid kan zich uiten in een hongergevoel. En ook met gezond eten heb je geen eten voor 2 nodig.
 
Ik had tijdens het grootste deel van mijn zwangerschap een hele lading tussendoortjes in mijn tas. Mn stagiair moest er af en toe hartelijk om lachen ? ik koos gewoon relatief gezonde dingen: rijstwafels, fruit, of af en toe een stuk ontbijtkoek of een liga ofzo. Heb dit sowieso de eerste 2 trimesters wel gehad! Op t laatst niet meer zo maar toen deed ik weinig meer...
 
Terug
Bovenaan