Mega veel honger!

Ooooh dat had ik ook heel erg! Mega veel honger de hele dag door. Ik al zo 3 porties avond eten, een flink toetje, vier appels, een koekje en ik raakte niet verzadigd. Ergens vond ik het wel grappig, maar ook irritant. Ik ben dun en eet normaal weinig. Ik ging er vanuit dat mijn lichaam dit nodig had.
 
Kijk een bij verschillende de dagmenus voor zwangeren. Toen ik dat las realiseerde ik me dat ondanks ik meer at dan mijn eigen normaal het dus minder was dan wat wordt aanbevolen. Ik heb die hoeveelheden nooit gehaald en ben toch 20 kilo aangekomen… Ieder lijf is anders! Eet zo gezond mogelijk, drink veel water en blijf zo lang mogelijk bewegen, maar ga niet je eigen grenzen over.
 
Hier ook tussen de 7 en 8 weken zwanger en de laatste weken veel honger. En vaak ook vooral. Ik heb ook een uur na het eten dat ik alweer wat kan pakken. Ik doe het gewoon, wel rekening houdend met dat het niet al te ongezond is allemaal. Ik maak wel eens een pan soep met voornamelijk groente als extra maaltijdje bijvoorbeeld.
 
Ik herken dit zo erg van allebei mijn zwangerschappen. Ik was echt een bodemloze put, 
Ik probeerde zodra ik honger (altijd dus) wel zo gezond mogelijk wat te eten .
Dit duurde heel mijn zwangerschappen allebei  vanaf begin tot eind. 
Haha succes ?ik vond het ook vreselijk!
 
Heeel herkenbaar, vooral in het eerste trimester was ik een bodemloze put. Niet heel handig bij een nieuwe baan waar niemand wist dat ik zwanger was. Wat voor mij goed hielp qua wat langer verzadigd zijn, waren nootjes.
 
Heb ik ook heel mijn zwangerschap gehad ?. Inderdaad, gewoon iets eten telkens wanneer je honger hebt en als je genoeg groenten en fruit en dergelijke binnen krijgt, kan je ook gerust koekjes of een frietje eten, hoor. Ik ben 's nachts verschillende keren mijn bed uit geweest omdat een cracker niet voldoende was en ik meer zin had in een kom cornflakes ?. Zeker genoeg water ook drinken inderdaad want dat kan ook helpen tegen het hongergevoel en een kommetje soep zo nu en dan tussendoor kan ook wonderen doen. En het is ook niet per se omdat je veel zou eten dat je ook automatisch veel bijkomt tijdens je zwangerschap. Ik was uiteindelijk maar 10 kg bijgekomen en onze kleine meid woog al 3,9 kg dus echt veel extra vet zat er niet bij. (En ik had eigenlijk best veel gesnoept door cravings naar zoet ?)
 
Terug
Bovenaan