Mei 2009: bij de verloskundige /gyn

Aangezien er nog geen Mei 2009 forum is open ik bij deze een topic voor de meiden die uitgerekend zijn in Mei 2009.

In dit topic kunnen alle ervaringen met de verloskundige en de gyn.
Rond week 11 / 12 ga je voor het eerst naar de verloskundige en daarna moet je er elke maand heen. We kunnen elkaar hier op de hoogte houden van wat er gezegd is tijdens zo'n bezoek.

Ik ga komende woensdag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ga eerst naar een echo bureau om een echo te lkaten maken en daarna naar de verloskundige.
Ik heb er echt zin in.
Geen idee wat ze allemaal gaat doen, maar dat zie ik vanzelf wel.
Ik ben morgen 11 weken zwanger van ons eerste kindje.

Zijn er nog meer meiden die deze week naar de verloskundige gaan?

Hey

had op het andere topic ook al gereageerd...mei/eerste kindje.

Ik ben morgen 8 weken zwanger en ga donderdag voor het eerst naar de verloskundige. Dit is volgens mij alleen een intake en de echo volgt pas rond de 12e week.
Lijkt me wel een heel bijzondere ervaring om je kindje op de echo te kunnen zien....maar ook we spannend.

DeeDee, heel veel succes morgen bij de verloskundige  en laat je nog even weten hoe het was?

Groetjes Mariska

ha meiden,

vanmorgen weer een echo gehad en alles is goed!!
Uk is goed gegroeid en is nu 2,29 cm!! Dat komt dan weer overeen met 9 weken, terwijl ze 1,5 week geleden 7 weken mat. Dus uk groeit echt goed!! (Whaa hoeveel pond moet dat gaan worden?? Maar ja je zal mij niet meer horen zeggen dat ik liever een kleintje heb dan een grote. Want Bas* met zijn 650 gram was toch echt een beetje te klein)
Het bewoog ook al een klein beetje, echt fijn. Dus weer even gerustgesteld. Ik zei al tegen de gyn, nou dan moet ik nu   maar wat relaxter worden en accepteren dat mijn kwaaltjes zo raar lopen. (de ene dag heftiger dan de andere) Toen zei ze, ja dat gaat je zeker vandaag en morgen lukken.... Dus ze kan zich goed inleven en dat is heel fijn.
Over 2 weken weer een echo, dan gaan we de volgende echo's plannen. Waarschijnlijk krijg ik met 16 weken, 20 weken en 32 weken een uitgebreide echo, maar ik weet niet of ik daarvoor naar een academisch ziekenhuis moet.

liefs
Patricia mama van Bas*

Daar ben ik weer.
Wat was de echo leuk!
Het is nu echt een mensje.  Bij de  vorige echo met 8 weken leek het meer op een garnaaltje, maar nu was het echt een mensje!
We hebben het hartje zien kloppen. Het heeft 2 armpjes en 2 beentjes en die bewogen, zo gaaf, net alsof het zwaaide naar ons.
We hebben vingertjes gezien en de hersenen. En volgens de echo-mevrouw had het gedronken want er zat wat in de maag en er zat vocht in de blaas. Alles begint dus al te werken!
Ik vond het echt super super super!
De kleine was 49,9 mm wat overeen komt met 11 weken en 5 dagen. Maar ik ben 11 weken en 1 dag.
Wat een verschil met 3 weken geleden, toen was het 15,3 mm!
Ruim 3x zo groot.
Ik ben helemaal in de wolken.

Patricia (Pat78) wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat de kleine  nu op schema ligt. Fijn dat de gyn zo met je meeleeft, want dan kan je al je zorgen daar kwijt en dan kan je daarna toch een beetje gaan genieten van deze zwangerschap.

Mariska veel succes morgen bij de verloskundige. Ik ben daar vandaag ook geweest. Het was vooral veel praten en vragen beantwoorden. Mijn bloeddruk is opgenomen en die was goed. En ik moest bloed laten prikken.
Volgende keer gaan we naar het hartje luisteren.

Hey meiden,

wat fijn voor jullie dat de echo er goed uitzag. Het lijkt mij ook een hele bijzondere ervaring...maar zal er nog even op moeten wachten.
Ik heb vanmorgen mijn 1e afspraak bij de verloskundige gehad. Was alleen maar ee intake, dus vooral veel vragen beantwoorden, informatie ontvangen. bloeddruk meten en bloed afnemen.

Vlk heeft wel even gevoeld naar de stand van de baarmoeder en heeft geprobeerd of ze het hartje al zou kunnen horen. Maar ze gaf voraf al aan dat het waarschijnlijk nog te vroeg zou zijn..en idd helaas konden we het nog niet horen.
Moeten dus gewoon de echo afwachten.
Ik kan volgende week bellen om hiervoor een afspraak te maken in de 11e/12e week...zal zo rond de eerste week van november zijn.
Duurt nog zo lang!!!
Gelukkig volgende week weer werken....gaat de tijd wat sneller voorbij!

Groetjes Mariska

Mariska wat jammer dat je het hartje nog niet kon horen. Waarschijnlijk nog gewoon te vroeg. De verloskundige zei dat ze bij het volgende bezoek het hartje zou laten horen. Dat wordt op 12 november. Dat wordt dan de eerste keer dat ik het hartje hoor, want bij de echo zat geen geluid.

Terug
Bovenaan