Mei 2009: bij de verloskundige /gyn

Hey meiden,

Heb gisteren met de vlk gebeld om een afspraak te maken voor de 1e echo. En ik moet helaas nog 3 hele weken wachten voor het zo ver is..grrrr!
Zij doen het hier echt pas bij twaalf weken en niet eerder (tenzij er een medische reden/oorzaak is)
Ik zal dus gewoon nog heel veel geduld moeten hebben.

Groetjes Mariska

he Mariska,
balen zeg dat je zo lang moet wachten op een echo!
Maar er staat een datum en dat is dan wel weer fijn om naartoe te leven denk ik!

groetjes
Patricia mama van Bas*

ps. geeft iedereen zijn aangepaste gegevens nog door bij de uitgerekende data lijst? Er staan heel veel mama's op en ik weet niet of er misschien een paar niet meer meeschrijven.

Hi!
Ik mag dinsdag voor de eerste echo!
Ik ben dan 11,5 weken onderweg, als t goed is.
Ik heb ook mijn baarmoeder gisteren zelf kunnen voelen.
Ik las op www.oeiikgroei.nl waar het allemaal zo ongeveer zou zitten en als je dan voelt,
voel je zo'n ribbel zitten, geinig...

Het viel me een beetje tegen van mezelf hoe weinig ik in het begin wist van mijn lichaam.
Bedankt internet, hahaha!

Gegroet, meer nieuws zal vast volgen,
ben benieuwd hoeveel er in mijn buik zitten...

Natalie

ha meiden,
vanmorgen een echo gehad en alles is goed. Uk wilde niet zo druk bewegen, maar de echo was dan ook vroeg (8.50 u), dus die zal nog wel geslapen hebben. Uk rekte zich alleen even uit, wel leuk om te zien.
Ik ben dus weer wat zekerder, gelukkig mag ik over 2 weken alweer en hebben we een 16-weken (ivm afwijking Bas*) echo en de 20-weken echo al gepland.
Ik ben dit jaar dus nog 3 keer in het ziekenhuis te vinden om uk te bekijken, helemaal niet erg!!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 11w1d

Hi!
Ik ben gisteren naar de echopraktijk geweest, voor het eerst!
Ik schreef eerder dat ik dan 11,5 weken ver zou zijn, maar dat klopte niet,
het zou 10,5 weken zijn.
Ik zat zelf qua tellen op 10 weken 4 dagen, maar het was 10 weken en 2 dagen, niet veel verschil gelukkig.

Het was GEWELDIG!
Ik stortte compleet in toen ik het hartje hoorde!
Wat een heerlijkheid!
Er kwam een armpje omhoog en het wormpje bewoog als een gek,
deed een soort bekkenoefeningen, haha!
Ik hoop dat het daar op een gegeven moment wel weer mee ophoudt, anders heb ik een probleem.

Ik ben nu wel wat geruster aan de ene kant, aan de andere kant heb ik nu precies gezien wat er in mijn buik leeft en wordt het nog erger om erover te denken dat het mis zou gaan...
Maar die mevrouw gaf ook aan dat we nu hartactie gezien en gehoord hebben en dat dat maakt dat de kans dat het mis zou gaan nog kleiner is dan eerst.

Ja, ik ben blij, het is echt. Of zoals ik gisteren riep: "Hij doet het!"
Mijn man kon niet eens wat uitbrengen, lachen, hahaha!

Succes allen!
Groetjes,
Natalie

Natalie (Eilatan) hahaha: HIJ DOET HET! hahaha
Ik val hier van mijn stoel van het lachen.
Maar geweldig dat je een goede echo hebt gehad.
Dat ze bij jou ook het hartje hebben laten horen! Dat deden ze bij ons niet. Maar ik zag het hartje wel tekeer gaan, dus mij hoor je niet klagen hoor.
Ruim 10 weken dus, mooi.

Pat78 Je baby houd niet van vroeg opstaan? Dat is lekker straks!
Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Was de kleine veel gegroeid sinds de vorige keer?

Ik heb verder niets te melden hier, want ik hoef pas over 2 weken weer naar de verloskundige.

haha Deedee, dat zou inderdaad fantastisch zijn, ik heb er zelf nl ook een enorme hekel aan. Vriendlief begint helaas vroeg met werken (4.00u of 5.30u) en die is in het weekend dan om 8 u uitgeslapen. Voordeel dat hij uk dan mee naar beneden kan nemen. Nadeel dat uk daar dan aan gaat wennen....
Haha nee hoor we zien wel hoe het gaat....

En uk was inderdaad goed gegroeid. In ruste precies 2 weken gegroeid (11w)   en uitgestrekt nog 2 dagen extra (11w2d) gegroeid.
Iaat ik nou 11w1d geweest zijn, dus dat klopte keurig!!
Zo'n 4,5 cm alweer.
Ben niet meer zo bang voor een miskraam nu, al heb ik net nog iemand van het schema met uitgerekende data verwijdert, omdat dat wel misgegaan is. Balen hoor!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 11w3d

Patricia heb je ondertussen alweer een controle gehad?
Ik ga woensdag naar de verloskundige. Dan gaan we het hartje luisteren. De verloskundige heeft geen echo-apparaat dus de volgende echo zal rond de 20 weken zijn.
Ik heb het gevoel dat alles wel lekker gaat daar binnen.
Maar kan niet wachten tot ik het voel bewegen.
hmmm 18 tot 20 weken zeggen ze, morgen ben ik 15 weken dus nog even wachten.

Terug
Bovenaan