mei 2009: de 20-weken echo

ha meiden,
waarschijnlijk gaan de eerste 20-weken echo's al opschieten. Omdat ik uit het grote schema niet echt veel wijzer meer wordt, open ik er maar een apart topic voor. Wanneer is jouw 20-weken echo en wil je naast de gezondheidscheck van je kindje ook weten welk geslacht het heeft?

liefs
Patricia mama van Bas*

hoi hoi,
omdat ik mijn vorige zwangerschap af heb moeten breken, krijg ik deze zwangerschap een uitgebreide echo met 16 en 20 weken. Ze zijn beiden al gepland op 2 december en 23 december (dus eigenlijk 19 weken echo)
Tsja en of we het geslacht van het kindje willen weten. Ik heb nog geen idee, ik wil eerst maar eens weten of dit kindje gezond (oftewel levensvatbaar) is, voordat ik zulke dingen belangrijk ga vinden.

Ben benieuwd naar jullie,

liefs
Patricia mama van Bas*

Aaaarghhh, de 20 weken echo is bij mij nog veeeer weg! Mijn gyn doet hem eigenlijk pas op 22w :-/
Ik krijg de mijne waarschijnlijk op 7/1/9, dan ben ik 21,5w, maar dat is nog zo lang! Ben nu 14w4d en voel me echt wel beter, kan vooral niet wachten tot er een echte buik begint op te dagen en ik beweging begin te voelen...
En over de echo: naast natuurlijk toch weer een medische check-up ben ik héél nieuwsgierig naar het geslacht. Ik heb echt het gevoel dat ik het geslacht nodig heb om me op de komst van een concreet persoon te kunnen voorbereiden ipv op 'een' baby... Bovendien heeft mijn vriend nogal een voorkeur voor een meisje en hoewel een jongen uiteraard ook heel welkom is, denk ik dan wel dat wat extra tijd om dat te laten inzinken mooi meegenomen is. Ik ben trouwens ook niet van plan het geslacht voor mezelf te houden, heel de wereld mag het wat mij betreft weten...

Ik heb de 20 weken echo op 05-01-2009!
Klinkt zo ver weg.. maar nog 6,5 week.. hihihi
Ben ook heel nieuwschierig naar het geslacht.
We hebben een mooie gezonde zoon.. En ben benieuwd wat we er bij mogen verwelkomen. Wil deze keer geen neutrale maar een echte jongens of meisjes kamer.

Liefs Jazzie

Hoi,

De 20 weken echo hebben wij op 17 december, dus met 20 wk-en + 1 dag. Ben wel benieuwd of alles inderdaad goed is. We willen niet weten wat het wordt, want ik dan waarschijnlijk toch mijn mond niet houden en we vinden het juist wel leuk om wat te speculeren.

groetjes Miranda

Wij hebben de 20-weken echo ook afgesproken.
Het wordt zaterdag 20 December ik ben dan 20 weken en 4 dagen.
Ik hoop zo dat alles goed is met de kleine. We hebben best getwijfeld of we een vruchtwaterpunctie zouden laten doen en daar hebben we vanaf gezien. Dus de 20-weken echo wordt extra spannend of de kleine wel gezond is. Ik ben ondertussen 35 dus niet echt de jongste, maar ik val net niet in de risico groep (vanaf 36) maar het scheelt maar 1 jaar.

Ik kijk wel uit naar die 20 weken echo hoor ik ben zo benieuwd hoe de kleine er nu uit zal zien. Het was al zo'n verschil met 8 weken of 11 weken dan moet 20,5 week wel helemaal een groot verschil zijn.

Hi!
Jazz, ik heb ook op januari mijn 20-weken echo!
Ik ben dan 20 weken en 3 dagen.
Ik vind het best wel spannend.
Nu zit je in een soort niemandsland...Ik zie heus wel wat gebeuren daar beneden, voel wel eens wat raars, maar nog niks is echt concreet.
De klachten zijn afgenomen ( le boobs uitgezonderd) en nu is het maar wachten.

Nou ja, erg spannend dus, ik hoop dat het voor iedereen een mooie ervaring wordt!

Natalie

he meiden,
ik heb vorige week een uitgebreide 16 weken echo gehad (ivm afwijkingen aan nieren vorig kindje)
Het was een goede echo. Buik en rug lijken dicht. Hartje had 4 kamertjes, de nieren waren zo goed als niet te zien. De maag zat vol, de blaas werkte. Voldoende botten in de armen en benen, best fijn dus.
Uk lag wel een beetje dwars. Het mondje heeft ze daarom niet heel goed kunnen zien. Daar zou dus nog een afwijking kunnen zitten. Maar goed een hazenlip of open gehemelte in vergelijking met een kind verliezen staat niet in verhouding, dus dat kan ik niet eens erg vinden met alles wat ze tegenwoordig kunnen.
Nu over 2 weken de 20-weken echo. Het blijft wel heel erg spannend moet ik zeggen,

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 17 weken!

Terug
Bovenaan