Mei 2009: met wat hulp (IUI, IVF, ICSI, KID)

A

Anoniem

Guest
Aangezien er nog geen Mei 2009 forum is open ik bij deze een topic voor de meiden die uitgerekend zijn in Mei 2009.

Dit topic is speciaal voor die meiden die wat hulp nodig hadden om zwanger te worden. Als je door de MMM zwanger bent geworden, kijk je net wat anders tegen een zwangerschap aan dan mensen die spontaan zwanger zijn geworden. Hier kunnen we onze ervaringen delen en ook praten over of je het aan de omgeving en straks aan je kind gaat vertllen dat er wat hulp nodig was.

Hoi Hoi,

Wil jullie allemaal veel plezier en geluk toewensen.
Ik ben op 2 mei dit jaar bevallen van een tweeling na ruim 9 jaar "klussen", onderzoeken, operaties en behandelingen d.m.v. IVF zwanger te zijn geworden.

Mei is een mooie maand om te bevallen dames!
Lekker nog een zomer voor de boeg en dat zonder die dikke buik.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hai,Hai,

Hier nog zo'n scheikundewonder! Miskraam, operatie enz enz enz. 6 iui's waar nada noppes en niks uitkwam. Na 4 jaar   gedoe naar ivf en dat was ondanks zeer beroerde scores meteen raak! Vervolgens een mooie dochter gekregen en nu weer zwanger dankzij ivf! Helemaal top!!!! Ik voel me trouwens niet altijd anders dan mensen die spontaan zwanger worden hoor! Ik heb 2 vriendinnen die heel graag mama willen worden maar die maar geen geschikte man vinden en waarbij het klokje maar doortikt. Net zo lullig kan ik je vertellen...

Enne ik ben een januari moeder mag dat ook?..

lfs ing

Patricia (creatries) wat leuk dat je een tweeling hebt gehad. Gaat alles goed met ze?
Leuk als je een beetje met ons meekletst, jij bent tenslotte iemand met ervaring over hoe het is om moeder te worden in Mei.

Ing wat fijn dat het nu weer gelukt is! Fijn dat er ivf is. Tuurlijk voel je je niet anders dan een ander die moeder wordt, maar het leek me wel leuk om mensen ontmoeten die via de MM zwanger zijn geraakt. Vertel jij het aan vrienden en familie dat het met wat hulp is? Wij hebben besloten om er niet omheen te draaien en gewoon te zeggen: we hebben wat hulp gehad. Zo krijg je opeens van meer mensen te horen dat het bij hun niet vanzelf is gegaan. Veel mensen willen er blijkbaar wel over praten maar durven er niet goed over te beginnen ofzo.

Ik zal trouwens even wat over mezelf vertellen. Ik ben 34 jaar en ben 1 van de gelukkige die bij de eerste IUI al zwanger is geraakt! Ik ben er dan ook heel erg blij mee. Na bijna 3 jaar wachten en uit alle onderzoeken blijkt: er is niets aan de hand, of we kunnen niets vinden. Maar dat de eerste IUI meteen raak was, daar had ik niet eens van durven dromen.

Wij hebben het ook gewoon open verteld. De eerste jaren niet hoor maar op een gegeven moment heb je zo vaak een behandeling dat je er niet meer omheen kan. Het heeft me toen veel rust gegeven dat ik het bv aan mijn manager heb verteld. Zo kon ik zonder stress weg van mijn werk en werd bv een training die ik moest geven direct overgenomen door een collega. Onze vrienden weten het van ons en het is gewoon geen issue. Tis door al die jaren heen en al die behandelingen een way of life geworden.

Ik was trouwens zwanger van een eeneiige tweeling. 1 van onze meisjes heeft het helaas niet gered. Ik ben wel bevallen van 2 kindjes en ze staan allebei in ons trouwboekje. Deze keer is het er eentje!

lfs ing

Wij zijn er op een gegeven moment over gaan praten met anderen.
Helaas kregen wij heel veel nare vragen en opmerkingen waarom wij nog steeds geen kinderen hadden, we waren al zo lang getrouwd.
Je kent ze waarschijnlijk wel. Wij zijn ook heel veel "vrienden" verloren doordat zij wel kinderen kregen en wij niet.
Maar goed dat hebben we achter ons gelaten, we hebben een hele nieuwe vriendenkring met en zonder kinderen.
Ook een aantal bij wie het ook niet vanzelf is gegaan, we hebben allemaal begrip voor elkaar.
Wij wonen nu nog in Wierden (ov)  en moesten elke dag naar Utrecht (UMC) voor onderzoeken en behandelingen, dan ontkom je er ook niet aan om het niet te vertellen.
Van familie (buiten onze ouders dan) hebben wij helemaal geen begrip gekregen, zij vonden het dan ook de normaalste zaak van de wereld toen ik zwanger was.
Iedereen kon toch zwanger worden? Nou waarom ik dan niet. (ben de enigste in de familie die via de mm zwanger is geworden)

Wij hadden het volgende gedichtje op het geboorte kaartje gezet:

Soms wordt een kindje zomaar geboren
soms komt een kindje als gepland.
Wij mochten daar niet bijhoren
en hebben er achteraan gerend

Onze hoop maakte plaats voor een wonder
en een wonder gebeurt niet elke dag.
Dat onze tweeling is geboren,
is iets wat je als een wonder beschouwen mag.

Wij hebben alleen maar positieve reacties op ons geboorte kaartjes gekregen, het was net of toen pas iedereen begreep dat het niet allemaal vanzelf is gegaan bij ons.
En het is waar hoor, je vergeet een heleboel als je je kindje in de wieg ziet liggen en dat alles goed gaat.

Ik zal af en toe meelezen, ben zoals jullie wellicht begrijpen erg druk met die twee rakkers en de verhuizing die eraan zit te komen.
Probeer te genieten van jullie zwangerschap en als jullie vragen hebben.....
Ik heb inmiddels al heel wat ervaring, alles dubbelop hé!

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Ing Het lijkt me zwaar om een tweeling te krijgen, maar er maar 1 te mogen houden.
Maar nu komt de derde er dus aan? Lekker he?
Ik heb het op mijn werk verteld toen we begonnen met IUI, bij de onderzoeken enzo vond ik het niet nodig. Een paar vrienden wisten dat we IUI gingen doen. Maar nu vertellen we het gewoon tegen vrienden en familie.

Creatries wat vervelend dat je zoveel vragen kreeg en weinig steun of begrip. Ik onze vriendengroep kregen we van een aantal mensen juist veel steun. Ze vroegen niet elke maand of het al zover was, maar als wij iets wilde vertellen dan stinden ze altijd klaar met een luisterend oor.
Ik snap best dat je het druk hebt, kom maar langs als je tijd hebt. Altijd leuk om ervaringen van andere te horen.

Familie hadden we niets verteld totdat ik zwanger was. Mijn schoonmoeder nam ons dat wel kwalijk, maar ondertussen heeft ze het ons al weer vergeven volgens mij want ik heb een hele lieve knuffelbeer van haar gehad.

even een waardeloze reactie, maar dit stukje staat weer meer naar boven, anders zakt het zo ver weg,

gr.

Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan