meiden bij wie het langer duurt dan 1,5 jaar ????????????????/

hoi janet,

ook ik ben al vanaf dec 2003 bezig met een kindje samen met mijn vriend.
wij hebben ook al de nodige onderzoeken gehad.
mijn vriend heeft al meerde keren zn zaad moeten laten onderzoeken,daar kwam uit dat het eigenlijk onder de maat is.hij heeft er pilen voor gekregen.
ik heb ook eerst echo's gehad om te kijken of ik een eisprong had,de eerste maadn niet,maar dat kon van de stres komen en de tweede maadn had ik wel een eisprong.toen een hsg gehad,was erg pijnlijk maar daar kwam uit dat alles mooi open was.ook heb ik bloed moeten laten prikken en daar kwam uit dat mn progesteron waarde wat aan de lage kant was,maar daar werd toen nisk aan gedaan.

verder hebben ik al 3 mnd clomid geslikt om meer eitjes te krijgen zodat we meer kans hadden met de IUI.
de eerste maand met de clomid ging het te hard,ik had wel 4 eitjes en dat was te veel,dus poging werd afgeblazen,
de tweede poging met een halve tablet ging wel goed ik had er 2 goed en 2 kleintjes maar die deden niet mee.
dus pregnyl laten zetten en 2 dagen later de eerste iui.
werd toen na 13 dagen ongi helaas.
heb afgelopen 4 juli de tweede IUI gehad en we hopen dat het nu wel gaat lukken.ik heb ook progestan gekregen omdat toendertijd toch wel mn progesteron waarde te laag was.deze medicijnen moet de innesteling verbeteren.dus we hopen dat het zn werk doet.
mocht deze poging niet lukken dan moet mn vriend zn zaad weer wegbrengen voor een opwerkingstest en als die ook onder de maat is dan gaan we verder stappen ondernemen(ICSI),maar we hopen dat het neti zo ver komt.

in ieder geval wil ik je heel veel succes wensen en hoop voor jullie dat het jullie alsnog zelf gaat lukken.

liefs nathalie

jaaaaaaaaaaa , weer een bekende ( hallo nathalie ) je hebt je naam veranderd zie ik

hallo,

ik ben nog net geen 1,5 jaar bezig maar 14 maanden. ik heb ook al een heel aantal onderzoekken gehad. Nadat ik twee keer een miskraam had gehad na 6 weken ben ik la onderzocht door de gyn. hij heeft toen bloed geprikt en inwendige echo ´s gemaakt. alles zag er goed uit. hij kon zelfs aan mijn bloed zien dat ik had geovlueerd op het moment van prikken. verder waren alle hormaaon velden heel goed. we moesten wachten tot we een jaar bezig waren voor verder onderzoek. Er gebeurde niets meer wat op een eventuele zwangerschap leek dus na een jaar waren we weer bij hem terug. Weer heeft hij echo ´s gemaakt en alles was goed. mijn man moest zaad inleveren en de uitslag daar van was ook heel goed. hij had nog net geen superzaad maar het leek er wel op. Toen moesten we nog terug komen voor een samenlevings onderzoek. ook dit was goed. de conclusie was dan ook het is gewoon een kwestie van geluk hebben en 6 gooien. er was geen enkel reden waarom wij niet zwanger zouden kunnen worden. hij zei de eerst volgende keer dat ik je weer zie ben je zwanger. ( binnen een hlaf jaar dus)
Dat was opzich   wel leuk om te horen maar als je dan twee maanden later nog niet zwanger bent begin je daar anders over te denken. nu denk ik wel eens hadden we maar een kleine afwijking dat hadden ze ons verder kunnen helpen. nu moeten we het doen met ons geluk. ik weet het klinkt raar maar dan hadden we een reden gehad waarom wij nog niet zwanger zijn en iemand anders al in de eerst ronde ´s.
ik heb het hier op dit moment heel moeilijk mee en wilde vorige maand stoppen ik had geen zin meer om me zelf nog langer pijn te doen, want ik ben eigelijk al 14 maanden niet lekker. en al helemaal als ik dan ongi moet worden. maar ik besef dat dit eigelijk geen optie is heb ik het allemaal voor niets gedaan. toch kan ik op dit moment niet de moet bij elkaar krijgen om me bezig te houden met mijn ovluatie en die zit er wel al weer aan te komen. maar aan de andere knt weet ik dat ik me schuldig ga voellen als ik er nu niets aan doe en dan volgende maand weer ongi word het voeld alsof ik kansen laat liggen.
nou je ziet ook als je 14 maanden bezig bent gaat het niet vanzelf
natasjha

jeetje arnold als ik je verhaal zo lees dan moet het toch goed komen op den duur en ja , als je lang bezig bent dan trek je het gewoon niet meer ( heel normaal ) dat had ik ook hoor , zo als het er nu naar uit ziet word ik deze maand gewoon weer ongesteld ( lees topic : bloeden na hsg ) we hebben van de gyno te horen gekregen dat het binnen een half jaar raak zou zijn , omdat alles verder in orde was , net als bij jouw , nu maar afwachten of hij gelijk krijgt he
enne jij moet het niet opgeven hoor , ook jouw tijd komt , zeker weten
dikke kus
groetjes janet

Hoi

Ik ben ook anderhalf jaar bezig.
Het is nog niet raak gweest.
Ik zie dat er ookal een heleboel hier al hulp hebben og al zijn onderzocht.
Ik heb nu de eerste stap pas gezet naar de HA omdat ik eerder niet durfde.
Nou is de volgende stap voor mijn man voor het zaad onderzoek.
Ik vind het erg spannend wat er nu allemaal op ons af komt.
en gelijker tijd   ben ik ook bang dat er met ons mis is of mijn man of ikzelf.
en dat het daarom niet lukt.
Maar probeer wel positief te blijven.

Groetjes schorpioen27

ja het is inderdaad eng , bij ons ligt het dus bij mij , terwijl ik al 3 kinderen heb ( hoe kan dat ? ) maar goed we wachten af of de hsg ons gaat helpen ( heb hem al gehad   afgelopen maandag ) maar jij moet nu lef houden en gewoon doorgaan anders krijg je spijt van je beslissing kortom ga er voor en hoop dat je gauw kan vertellen dat je zwanger bent
sterkte en hou je goed

Meiden ik wil jullie even een hart onder de riem steken. Bij mij duurde het 20 maanden en het was echt lang. Ook een HSG gehad en alles was goed. En gelukkig toen binnen een half jaar zwanger. Helaas heeft niet iedereen zoveel geluk. En ik weet dat mijn situatie niet jullie situatie is en dat jullie nu nog niet zwanger zijn na mijn verhaal. (werkte het maar zo) Maar soms wordt je lange wachten toch beloond.
Wist je maar van te voren of je wel of niet een kindje kon krijgen. Als je weet dat je aan het eind van het wachten een kindje hebt dan maakt het niet zo heel veel uit hoelang het duurt. Maar helaas heb je die zekerheid niet.  Het zou het wachten een stuk makkelijker maken

Veel sterkte en succes met het zwanger worden.  

Hoi hoi,

Nee, je bent niet de enige hierzo hoor! wij zijn nog geen anderhalf jaar bezig maar nu wel in ronde 14. Heb steeds hele vroege miskramen (5 in één jaar tijd). Inmiddels heb ik alle onderzoeken gehad, alleen de laparoscopie is nog een optie maar daarvoor moet ik nu een half jaar wachten. Soms voelt het wel zo alleen hé!? Hoewel er in mijn omgeving ook wel bij zijn waar het allemaal niet zo vanzelfsprekend bij is. Ik ben inmiddels ook verhuisd naar het 'als zwanger worden langer duurt' forum, het is daar een heel stuk rustiger.

Liefs Anne

Terug
Bovenaan