meiden, ik heb jullie nodig, geen baby meer voor mij

hoi allemaal,

Volgens mij heb ik nooit zo.n verdriet gehad dan ik nu heb.

Mijn man heeft mij na een ruzie laten weten dat hij totaal geen respect
voor mij heeft en dat hij daardoor niet meer van mij houd.

De ruzie was op zich het ergste niet, maar ik mocht hem geen grote mond
geven terwijl hij dat wel deed bij mij. Niks kan ik meer goed doen. Ik
ben geen goede vrouw, geen goede huisvrouw, ik kan de kids niet
opvoeden,en   ik zorg er daardoor ook niet voor dat hij gelukkig
is. Ik mag geen grote mond hebben tegen hem, en moet er voor zorgen dat
ik altijd de vrede bewaar in huis en dat ik altijd in een goed humeur
ben. Doe ik dit alles niet, dan heeft ons huwelijk geen zin meer.

Het probleem word voor mij nu nog roter, want volgende week maandag heb
ik mijn NOD, en ik heb het flauw vermoeden dat ik zwanger ben. En dat
wil ik nu helaas niet. Tjonge dit te zeggen doet me zoveel pijn, want
ik hoopte zo op nog een kindje......... Scheiden wil hij niet, en ik
kan nog een scheiding niet aan. Dus zolang de kids nog thuis zijn,
blijven we bij elkaar, maar ik weet niet hoe dat gaan zal.

Hopelijk komt hij er nog op terug en hoor ik de ware reden waarom hij
zo vreemd doet. Meiden, sorry maar ik moest dit ff kwijt, ik voel me zo
enorm tegen de rond geslagen nu. Zo op....

Hester  

Hallo Hester,

Geschokt zit ik je verhaal te lezen. Wat een drama!
Ik kan me voorstellen dat je je nu verschrikkelijk voelt en dat je in zo'n situatie helemaal niet aan een kindje en zwanger zijn moet denken.
Ik vind het moeilijk om 'advies' te geven, ik weet alleen wel dat als mijn man ooit tegen me zou zeggen dat hij geen respect meer voor mij heeft (en dan heb ik het nog niet eens over alle andere dingen die je schrijft), dat ik weg zou zijn. Het lijkt me voor de kinderen geen gezonde situatie om in op te groeien, 2 ouders waarvan de 1 de ander niet respecteert. Dan zou ik kiezen voor die andere pijnlijke weg.
Misschien vind je het voor een buitenstaander makkelijk praten, maar het is mijn idee. Ik ben al eens gescheiden, maar had toen gelukkig nog geen kinderen, dus was een hele andere situatie, maar ik zou zo niet kunnen leven.
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte en hoop dat de zon snel weer voor je gaat schijnen.
En als je je verhaal hier weer kwijt wilt, moet je dat gewoon doen, daar is dit forum voor, toch en daarvoor zijn wij er!
Kop op! Je bent het waard om gerespecteerd te worden!

groet'n
Marleen

Lieve Hester,

Weet nu ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wilde je wel even laten weten dat ik het ontzettend rot voor je vindt. Ik kan me wel een beetje vinden in het verhaal van m'n voorgangster hierboven, hoewel het natuurlijk ontzettend moeilijk is als je er zelf middenin zit. Maar een ding wil ik je wel meegeven lieve meid, heb alsjeblieft wel respect voor jezelf en overschrijd daarin geen grenzen over hoe anderen met jou omgaan. Wat ik van je heb gelezen lijk je me een fantastische vrouw en verdien je meer dan dat. Ik hoop dat je je dat een beetje voor ogen kunt houden.

Veel sterkte en liefs
Solleke

hoi hoi

o meid wat erg voor je

mijn vriend en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar en hebben ook flink wat woorden laten valllen.

kan het niet zijn dat hij dat alleen uit kwaadheid zei?
ik vindt het alleen niet  reeel dat hij zegt,dat jij geen grote mond mag hebben terwijl hij dat wel doet.

mensen zeggen nare dingen als ze kwaad zijn,ik hoop dat alles weer goed komt als je man afgekoeld is ga dan lekker met ze tweeen op de bank zitten en praat erover

als hij genoeg van je houd komt hij terug,en anders sorry als ik het zeg,is hij jou niet waard.

veel sterkte!!

liefs maantje.

Lieve Heidi,

Ik ben echt even helemaal geschokt wat je schrijft.
Nooit het gevoel gehad dat dit tussen jullie zou spelen.
Altijd positieve woorden en net een heerlijke vakantie gehad?
Je vertelde me dat hij ook veel stress op het werk heeft.
Kan het niet zijn dat deze combinatie hem een beetje teveel wordt en dat helaas dan op iemand reageerd die hem juist zo na staat?

Helaas ben ik vanaf morgen3,5 week op vakantie maar ik zoek je zo nog evebn op de msn.

Hele hele dikke knuffel,

Corina

Mocht je wel zwanger zijn komt het ook met dit kindje goed.
Je bent een mammie van 7 lieve kindjes dus dit lieve kleine mensje komt dan ook goed terecht bij je.
Hou vol !!!!

Hoi Hester,

Wat zal je je rot voelen, getsie zeg, dat verwacht je natuurlijk niet dat nota bene je man zoiets tegen je zegt.
Kan het niet zo zijn, dat hij er eigenlijk helemaal niets van meent....en dat hij misschien wel niet helemaal goed in zijn vel zit. Ik weet niet hoor, maar wat jullie afgelopen maanden allemaal hebben meegemaakt is natuurlijk ook niet niks. Kan het zijn dat hij uit boosheid zoiets tegen jou zegt. Niet dat het dan goed is om je vrouw dit soort teksten naar haar hoofd te smijten... maar het kan natuurlijk een reden zijn. Wij vrouwen tonen natuurlijk veel meer onze emoties...dan de mannen, soms vergeten we ze misschien wel een beetje....
Ik hoop echt dat jullie eruit gaan komen....heel veel succes in ieder geval. Enneh mocht het zo zijn dat hij echt geen respect voor je heeft dan zou ik ook niet wachten tot jullie kinderen groot zijn....
Meid, sterkte en succes ermee...
Biate.

Lieve Hester,

wat een kut situatie. Zo maar uit het niets lijkt dat te komen. Waarom
wel het risico nemen om nog een kind te maken en dan ineens zeggen dat
ie niet meer van je houdt. Ik snap dat niet, mar goed je ziet het bij
veel meer mannen dus het zal wel 'normaal' zijn.

Uit elkaar gaan lijkt me ook niet echt een optie, alhoewel nog ik weet
niet hoeveel jaar bij elkaar blijven (je jongste is toch 2) is ook
zwaar. Maar goed je zit wel met 7 kinderen (en misschien straks 8) en
dan valt het niet mee om alleen verder te gaan.

Heb je niet een vertrouwenspersoon waar je mee kan gaan praten?

Ik mail je binnenkort even uitgebreid meid, voor nu sterkte.

Miep

He meid,

Het lijkt wel of we allemaal in het zelfde schuitje zitten..en alles tegelijk komt.
We zitten ook in een verdomd klote positie. Mannen willen geen gezeik aan hun kop en alleen een leuke vrouw.. maar die eisen die de maatschappij op ons heeft gelegd zijn niet uitvoerbaar..in ieder geval niet voor mij.
Een leuke vrouw zijn die oprecht geinterreseert is in het leven en werk van manlief, waarmee hij leuk kan praten en een vrouw die altijd gezellig en vrolijk is..een vrouw die zelfstandig is en dus werkt, voor de kinderen zorgt en het sociale leven organiseert..niet voldoen aan die eisen betekent dus gewoon een dat je een zeikwijf bent wat haar kop moet houden!!
Te lang doorzeuren over "die" miskramen wordt bij mij ook niet gewaardeert en hoe moeilijk het inderdaad ook is..je vraagt je af waarom je dus uberhaupt een kind wil van een man die zo slecht kan en wil inleven en niet wil investeren in een relatie met enige vorm van diepgang.
Willen we niet allemaal een echt liefdes baby..nou dat hoofdstuk ben ik ook wel gepasseerd nu..ik vraag mij dus precies hetzelfde af..wil ik nog wel een kind..emotioneel is het een grote wens..weer zwanger te zijn, die voetjes voelen schoppen..een dikke buik, zo'n hummeltje in mijn armen..maar eigenlijk vraag ik mij af of ik het nog wel wil met mijn man..eigenlijk ben ik op dit moment meer op zoek naar een partner die gelijkwaardig naast mij staat..mij mooi vind om wie ik ben en ook mijn nukken en emoties toelaat en probeert te begrijpen..ik wil niet alleen de gezellige echtgenote zijn.
Kijk Hester..soms vraag ik mij af..was ik nog wel bij hem als ik niet al twee kids met hem had.. en ik weet dat hij dat bij mij ook afvraagt. Ik vind dat ik meer verdien dan een man die een klein beetje van mij houd en alleen als ik vrolijk ben..ik wil liefde en diepgang all the way..en ook jij verdiend dat..
Mocht je zwanger zijn dan weet ik zeker dat je heel blij zou zijn met dit kindje en dat je wel een weg vind met je man..de oplossing van het diepere geheel komt dan later wel..Je moet dan ook gaan genieten meis echt ..want het kan de laatste keer zijn dat je het meemaakt.
Ik heb ook geen oplosing voor je maar ik voel je pijn omdat het mijn pijn ook is..misschien moeten we massaal vreemd gaan met een mooie gespierde romantische spaanse god ....
issabel

Terug
Bovenaan