meiden, ik heb jullie nodig, geen baby meer voor mij

Hoi Hester,

Wat een heftig verhaal zo ineens joh!! Tja wat moet ik erop zeggen.........Ik vind het in ieder geval wel erg rot vor je!!
Mensen kunnen inderdaad in een boze bui dingen zeggen die ze misschien niet menen of niet zo bedoelen. Maar het heeft je natuurlijk wel behoorlijk gekwetst. Zeggen dat je geen respect voor iemand hebt is ook wel erg kwetsend en respectloos.Is het inmiddels al zo geescaleerd dat praten geen optie meer is of kunnen jullie er  op een rustig moment  samen nog eens over praten?
Ik hoop dat jullie er samen uit komen maar denk wel aan jezelf. Probeer vertrouwen in jezelf te hebben en laat niet over je heen lopen!!

Ontzettend veel sterkte!

Liefs Landi

Hallo lieve Hester,

Ik zit met tranen in mijn ogen jou brief te lezen. Ik heb zelf een scheiding achter de rug en weet dat dat heel moeilijk is. Ik geef je 1 tip: Blijf niet voor de kinderen bij elkaar !!!! Mijn kinderen zeggen nu dat het beter had geweest als ik eerder was gescheiden. Achteraf gezien hebben ze wel gelijk, want kinderen zijn niet doof en blind. Had ik eerder weggegaan dan had Aron( mijn jongste) niet gezien wat hij toen wel gezien heeft. Gelukkig heeft hij er geen trauma`s aan over gehouden, maar een heleboel kinderen hebben dat wel.
Denk nu alleen aan jezelf en aan je kids meis !!!
Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.

Ik denk aan je

Liefs Gaby

lieve hester

wat gemeen om al deze dingen te zeggen .. dus jij moet perfect zijn, de vrouw die alles aan kan , die alles onder controle houdt en altijd maar lief, mooi leuk en vrolijk is..... m.a.w iemand   waar je man zich geen zorgen om hoeft te maken en niet te veel moet helpen.......

hallo!!!!!!!!! en hij dan... is hij dan wel zo perfect.. doet hij alles dan wel goed.. hij schreeuwt toch ook........ ik vind schreeuwen een teken van onmacht en een grote mond vaak ook....... hij zegt dat je geen respect verdient... nou ik vind dat hij geen respect verdient met zijn uitspraken...

ik weet natuurlijk niet precies hoe het in elkaar zit.. dus kan het ook verkeerd zien,, maar na het lezen van jou verhaal .. komt dit in mij naar boven.

meid als ik al je verhalen zo lees de afgelopen tijd   dan heb ik het idee dat je een goede vrouw bent en dat je de zorg over acht kinderen hebt.. daar neem ik mijn petje voor af , want dat zou echt niet altijd makkelijk zijn denk ik..

probeer er over te praten.. met iemand die je vertrouwt en als je man er open voor staat vertel dan wat jij voelt ,hoe jij je nu voelt naar die woordenwisseling.. misschien heeft hij het niet eens door....( misschien doe je altijd alsof je zo'n sterke vrouw bent )en weet hij niet dat ook JIJ   gevoel hebt.. mannen hebben niet altijd zo'n goed inlevens vermogen en zijn niet altijd zo tactisch... en als het even minder met je gaat .. dan weten ze daar niet mee om te gaan.....

ik kan me voorstellen dat je  nu je twijfels hebt over het eventueel zwanger zijn.. maar ik denk dat dat wel op zijn plekje zal vallen... ( ik duim voor je)

tobi...

Lieve Hester,

Meid ,laat je niet de grond in trappen. Je bent heel waardevol, en ik vind dat je dit niet verdient! Misschien zijn een hoop woorden gezegd in een boze bui. Maar dat neemt niet weg dat ze gezegd zijn. En ze zijn erg kwetsend. Wat voor een voorbeeld geeft hij aan de kinderen? Dat is ook niet bepaald positief. Natuurlijk snap ik dat je je huwelijk niet zomaar op gaat geven. Maar er zal zeker een keer goed gesproken moeten worden. Misschien wel samen met maatschappelijk werk of een andere therapeut. Dan is er een ander bij, en mag/moet jij je ook uiten. En misschien leert je partner dan wat betere woorden te gebruiken. Of op zijn minst om de dingen op een minder kwetsende manier te zeggen. Ik hoop voor jouw dat dit zich vlot oplost. Zo is de situatie ook niet bepaald ideaal. Maar zoals eerder gezegt: als er toch een kleine onderweg zou zijn, dan komt die bij jou goed terecht. Je bent een geweldige mama, die goed voor haar kinderen zorgt!

Liefs, Kat

Lieve Hester,

Jouw bericht gaat bij mij echt door merg en been. Ik vind het zo moeilijk om hierop te reageren. Ik gun je zo ontzettend alle geluk en liefde  van deze wereld, alles wat ik altijd van je zie en lees is zo liefdevol geschreven. Doe jezelf alsjeblieft niet te kort en laat NIET zo met je om gaan.

Het diepste raakte mij jouw openingszin.  Dat hij  zegt dat hij geen respect meer voor je heeft en daarom niet meer van je houdt, daar kan ik dus echt niet bij. Iedere relatie moet gebasseerd zijn op Respect!!!!! Kan niet anders!!!!! En als je dan al niets terug mag zeggen...... Lieve, lieve Hester alsjeblieft denk aan jezelf en hou het respect voor jezelf zo hoog als je kunt. Uiteindelijk moet je het enkel met jezelf  doen  in dit leven hoor. Mensen zouden wat mij betreft nooit zo met elkaar om mogen gaan maar ja......

Ik hoop dat het allemaal in een opwelling is gezegd maar neemt niet weg dat het gezegd is en dat poetst hij niet (of mag hij wat mij betreft niet)  zomaar weg. Laat dat niet gebeuren hoor je!!! Meid ik denk aan je een hoop dat het goed komt en dat komt het!! Ook wanneer er een kindje onderweg is.

Sorry voor mijn lange reactie. Als je verder wilt praten via de mail of via msn kun je me bereiken via daantje927@hotmail.com.

Ik denk aan je!!
Liefs,
Daantje

Allereerst, meiden wat zijn jullie geweldig zeg. Wat een enorm lieve reacties, het raakt me erg diep,dank jullie wel.

Even een update-je.

Gistermiddag kwam hij terug van zijn werk en keek nog steeds somber.
Maar doordat ik al het een en ander gelezen had van jullie voelde ik me
toch weer wat sterker. Ik heb het op een heel andere manier aangepakt
dan dat hij zou verwachten. Ik heb gewoon "hoi" gezegd toen hij
binnenkwam. Hij keek me nauwelijks aan en toen kreeg ik in de gaten dat
ook hij zich er niet lekker bij voelt. Maar hij leek nog ver weg. Ik
heb toen maar naar zijn werk gevraagd en langzaam maar zeker werd het
ijs weer gebroken. Over het hele voorval en wat hij toen gezegd heeft
is niet over gesproken. Op de een of andere manier lijkt dat toch een
hekelpunt te zijn voor bepaalde mannen om hun ongelijk toe te geven, zo
in ieder geval wel voor de mijne. Maar daarmee wil natuurlijk nog niet
zeggen dat nu alles uit de wereld is, maar er wordt wel weer gepraat,
en hij is ook weer vriendelijker.

Toch, als ik jullie reacties lees, moet ik ook denken aan zijn werk en
wat dat met hem doet. De druk daar is enorm en hij neemt het werk ook
altijd mee naar huis, zo is hij. Uit kwaadheid zeg je een hoop, ook dat
is waar, ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken als ik goed kwaad
ben wat ik eruit kan flappen.

Maar hetneemt niet weg dat wat er gezegd is enorm pijn doet, maar ja
als je goed kwad bent, doe je een ander ook het liefst pijn, zo zijn
wij mensen nou eenmaal.In het verre verleden hebben we dingen
meegemaakt die veel erger waren dan deze ruzie, dus ik hoop toch dat er
een inkeer komt en dat we na een goed gesprek toch weer verder kunnen.
Af en toe vraag ik me wel eens af of hij niet lichtelijk overspannen
is, maar hij ontkent dat. Maar als ik hem over zijn werk hoor praten en
wat dat dan met hem doet, heb ik zo mijn twijfels.

Ik hou teveel van hem om hem zo maar aan de kant te zetten, dus ik
blijf ervoor gaan zolang het kan. Mannen zijn soms vreemde wezens. Ik
las ooit hier op het forum dat mannen van mars kwamen en ik denk dat
dat nog war is ook. Want inderdaad, een beetje meer inlevingsgevoel
zouden ze van mij ook wel mogen hebben hoor, maardat gebeurd bij hun
alleen als het hun persoon aantast.

Ik heb dus een man met gebruiksaanwijzing....misschien moet ik die nog maar eens goed doorlezen. De kleine lettertjes of zo.

Lieve schatten, dankzij jullie kan ik de boel weer wat overzien en heb
genoeg dingen gehad om over na te denken. Nu pas weet ik, het gaat weer
goed komen.

En lukt dat niet met man, dan weet ik dat ik het ook alleen zal kunnen redden.

Maar toch.....eerst met man proberen, want als we hier uitkomen staan we toch weer sterker. En ja, ook ik ben het waard.

veel liefs Hester  

Lieve hester

Dit is moeilijk en heel erg naar. Ik weet zelf dat ik en mijn man ook heel veel nare dingen tegen elkaar kunnen zeggen in een ruzie. Ik zou alleen NOOIT zijn eisen inwilligen dus jij mag geen grote mond hebben en hij wel daar zou ik echt voor passen. Gelijkheid staat wel op nummer 1 bij mij en daar zou ik geen concessies in doen.
Ik zou afstand houden en dat werkt bij mij altijd het beste zodat hij niet het idee heeft en houdt dat hij alles maar kan zeggen en doen.Daarnaast zou ik ook gewoon normaal doen maar met gepaste afstand.

Veel sterkte buitenstaander zijn en oordelen is altijd zoveel makkelijker dan er zelf middenin zitten.

Sterkte
LL

Terug
Bovenaan