meiden met overgewicht letop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hallo

ik weeg 87 kilo
maar ben wel 1.80 lang
ik loop al sinds december bij de gyn
ze hebben tegen mij gezegt dat ik 10% van mijn gewicht moet afvallen
wij zijn nu al 15 maanden bezig met onregelmatige cyclus ben nu net met 2de ronde clomid bezig nu 100 eerst 50 ik heb een goeie eisprong is gebleken met bloedprikken

toen ik zwanger was van mijn zoon had ik maatje 36 en binnen drie maanden zwanger met onregelmatige cyclus

nu voor tweede kindje al 15 maanden bezig wel elke maand ongi maar ene keer 30 dagen dan weer 33 en dan 28 heel verschillend en heb nu maat 42

ik geloof echt dat overgewicht er mee te maken heeft

soory voor de dames die ik nu de grond intrap maar het is me echt verteld

HIer wil ik toch graag even op reageren.
Ik heb zelf overgewicht. 100 + zeg maar gerust en ben 173 lang.
Loop bij de gyn. ivm pcos maar over mijn gewicht zijn nooit opmerkingen geplaatst.
Natuurlijk is het beter om af te vallen, maar dat is het altijd.
Volgens mijn gyn (en loop op toerbeurt bij alle drie) heeft mijn gewicht er niets mee te doen.
Overigens ben ik van onze 2e spontaan zwanger geworden na 5 maand.

Wil hiermee dus zeggen dat afvallen altijd goed is maar dat het echt niet zo is dat als je te zwaar bent je hierdoor moeilijker zwanger zou kunnen worden.

Gr. Mamaloe

Hoi Missmama,

Het verhaal gaat bij 2 vriendinnen van mij niet op, de 1 was binnen 4 maand zwanger en de ander 9 maand. Ze doen nu beide aan weight watchers en zijn beide meer dan 25 kilo bezig. Ze hebben beide 2 super mooie, gezonde  kindertjes.

Toch wens ik jou heel veel suc6 en hoop dat het snel raak is!

Liefs Lientje

Overgewicht kan van invloed zijn op je vruchtbaarheid. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn! Door overgewicht kan namelijk je hormoonhuishouding in de war raken. Als je hormoonhuishouding goed is, dan maakt het echt niet uit of je overgewicht hebt. Anders werden er in Amerika toch bijna geen kinderen meer geboren?

Het is voor een gyneacoloog natuurlijk altijd makkelijk om het daarop te gooien als hij/zij verder geen aanwijsbare reden kan geven. Als ik in mijn omgeving kijk, zie ik geen verschil tussen vrouwen met of zonder overgewicht. En ook dat vrouwen met overgewicht zware baby's op de wereld zetten. Ik zie in mijn omgeving daar niets van terug. Al mijn vriendinnen hebben overgewicht, variërend van flink overgewicht tot licht overgewicht. Er zijn inmiddels 6 baby's geboren en deze variëerden van 5,5 pond tot 6,5 pond. Terwijl mijn schoonzus geen overgewicht heeft en een zoon op de wereld zette van 8 pond.

Daarbij werd degene met het meeste overgewicht het makkelijkst zwanger! Een andere vriendin was van de eerste gelijk in ronde 1 zwanger en bij de 2e heeft het een jaar geduurd. Ze was voor haar 1e zwangerschap zwaarder dan voor haar 2e. Dus er zijn genoeg voorbeelden waar het overgewicht geen invloed  heeft.

Bij ons heeft het uiteindelijk bijna 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. Maar dat had allemaal heel andere oorzaken. We waren er niet zo bewust mee bezig, ik heb van nature een onregelmatige cyclus en mijn baarmoeder ligt achterover gekanteld. Daardoor wisten we dat het bij ons wel eens langer zou kunnen duren.

Daarbij is en blijft het een wonder! En moet alles op het juiste moment precies kloppen.

Ik wil iedereen veel succes wensen met zwanger worden!

Liefs
mama van Tijs

Ik ben ook zeg maar 100+ en was deze keer binnen 4 maanden zwanger na mijn bevalling van een zwangerschap van 17 weken.

Ik geloof best dat het van invloed kan zijn, maar belangrijker is denk ik dat je je goed voelt in je vel!

Wellicht dat de arts bij jou geconstateerd heeft dat het te maken kan hebben met jouw gewicht.....ik weet het ook niet.

Bij mij heeft het tot nu toe niet uitgemaakt, alhoewel ik soms ook wel getwijfeld heb. Zo dacht ik dat een zwangerschap niet goed kon gaan als je te zwaar bent, maar tot nu gaat mijn zwangerschap nog erg goed. Blijft afwachten (na 4 miskramen) maar toch....

Ik wens jou in ieder geval veel sterkte met het afvallen!

gr mama van MD

Ik hoor hier niet thuis maar kijk wel altijd omdat wij waarschijnlijk volgend jaar een tweede kindje willen.
toen ik zwanger wilde worden woog ik 95 kilo, de tweede ronde was het raak!      
ben tijdens de zwangerschap 23 kilo  aangekomen en die zijn er nu na 9 maanden weer vanaf!

Ik ben iemand die altijd schommelt met haar gewicht.
Ik ben nu dus weer op gewicht maar wil nog 15 kilo afvallen.

misschien zal je gewicht er vast wel  mee te  maken hebben, maar ik lees hier ook dat er veel vrouwen die overgewicht hebben snel zwanger zijn.

Daarnaast... ken ook genoeg meiden met maatje 34 die er 1 jaar of langer over gedaan hebben.
Ligt toch aan het eitje en sterkte van het zaad......        

succes met zwanger worden iedereen!

Ik hoor hier wel niet, maar wil toch graag even reageren.
Bij mijn eerste hebben we er 12 maanden over gedaan voor het raak was. Ik ben toen in de zwangerschap 30 kilo aangekomen waar er nu nog zeker 20 van aanzitten en ben 4 en een halve maand zwanger van mijn tweede.................en deze keer was het de eerste keer raak !!
Het zal misschien best er mee te maken hebben, maar ik denk niet dat het voor iedereen zo geldt !

Ik denk dat iedereen wel weet dat het het beste is om zonder overgewicht zwanger te willen worden of zijn. Maar ik ben ook van mening dat het niet altijd het hangijzer is wat sommigen mensen ervan maken. Ik woog bij de eerste toen ik zwanger werd 92 kg bij een lengte van 1.60. Lekker gezond dus.... Hebben we 4 maanden over gedaan en nu bij de tweede weeg ik nog net zoveel en dit was raak na 6 maanden.... heeft geen VK of GYN naar gekraaid! Ben ook van mening dat het inderdaad een kwestie is van gezonde eieren en zaden....

-X- Marieke

Terug
Bovenaan