Meiden weten jullie het misschien?

Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw hier!:)) Ik hoop hier gezellig te kunnen kletsen en onze zorgen delen!

Ik woon samen met mijn man in Duitsland,Ik ben 23 weken zwanger van mijn eerste! Omdat ik geen Duitste papieren heb, en mijn man ook niet krijgen we helemaal niets van de Duitste regering. Ik zelf sta nog gewoon ingeschreven in Nederland bij mijn ouders. In Nederland krijg ik ook niks, volgens mij heb ik met mn 18 jaar geen recht op een uitkering...

Mijn man werkt wel,maar als je alles zelf moet betalen zoals elke bezoek aan de verloskundige enz. is het wel erg lastig. Ik vroeg me af of iemand misschien een hulp organisatie kent in Nederland, die mij misschien kan helpen met iets. Zoals meubels, andere spullen of eventuel met geld...? Ik ben compleet afhankelijk van zijn inkomsten, zelf werk ik niet omdat ik de Duitse taal niet voldoende beheers...Nou dat is het zo'n beetje...Alle organisaties zijn welkom!

Oh en nog iets, een vraagje aan alleenstaande moeders..Helpt de regering alleenstaande moeders met subsidie? Zo ja, wat moet ik me daar dan bij voorstellen??

Sorry voor zo veel vragen...Ik weet eigenlijk niet waar ik terecht moet met al mijn vragen...Kennissen hebben allemaal een andere situatie en kunnen eigenlijk niet veel adviseren...
 
Wat een nare situatie. Je valt tussen wal en schip.... ik kan je zo niet helpen, maar misschien kun je met je vragen terecht bij jip (jongeren informatie punt). Dit is een informatie centrum voor jongeren tussen de 15 en 25, kost niets en ze helpen je met allerlei vragen. Je kunt ze ook bellen en mailen als je vragen hebt, scheelt ook weer reiskosten:).

Verder welkom hier:) ik hoop dat je wel lekker van je zwangerschap geniet, ondanks de zorgen.

Liefs appeltje
 
Heel lief van je Appeltje! Ik zal eens kijken wat ze voor me kunnen betekenen!

Ik geniet volop, ondakst alles..Ja ik deze mooie tijd niet verpesten met allemaal zorgen..die komen gaan denk ik dan altijd!:)

We zijn nu 23 weken oud en vol op aan het bewegen, hartstikke leuk dus!:))
 
Mmm raar verhaal, ik begrijp niet zo goed dat je nergens recht op hebt, je bent toch een Nederlandse Burger. Wellicht kan je deze site checken! Succes

http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenland/buitenland.html
 
Ja ik snap dat ook niet helemaal, je staat toch nog ingeschreven in Nederland bij je ouders? En naam aan dat je een Nederlands paspoort, etc hebt?
Je moet indd even op internet kijken wat je mogelijkheden zijn..

Succes met alles! Hoop dat het allemaal goed komt en rust komt. Lekker genieten van de baby in jou veilige buikje :)
 
In Nederland zijn ze met alles heel lastig. Als achttienjarige moet je of werken of studeren en dus studiefinancering ontvangen. Ik heb zo even gekeken op internet, en ben achtergekomen dat ik val onder de bijstand WIJ maar dan moet ik scholing en werkaanbod van de gemeente accepteren. En in mijn geval gaat dat niet...Ben wel in NL ingeschreven maar woon er eigenlijk niet...

Maar goed weer wat wijzer geworden!:))
Bedankt voor jullie steun!
 
Ben je nog wel ingeschreven bij een ned verzekeringsmaatschappij? Dan kun je daar namelijk kijken hoe het zit met je dekking wat betreft zorg tijdens je zwangerschap en straks met de bevalling. In principe zijn de premies hier hoog maar valt er veel van je zwangerschap in je zorgpakket en is dus gedekt. Ik weet niet waar je woont in duitsland maar anders kijken wat de mogelijkheden zijn als voor medische zorg in nederland, net over de grens.
Dan ben met die kosten al een beetje gedekt,dacht ik zo.
Zelfde geldt voor een baantje,misschien een idee om net over de grens te werken?(Als dit mogelijk is qua reisafstand?) Dan zit je namelijk niet met het taalprobleem.
Ik hoop dat je wat hebt aan de tips,voor de rest lekker genieten van je baby'tje :)

Succes met alles!
 
Blanche,

Ja ik ben bij CZ babisverzekerd...Maar ik ben helemaal niet met ze tevreden..Ik doe nu mijn best om kinderbijslag van Duitsland te krijgen, en ook een Duitste AOK ( verzekering ) Ik moet morgen naar Jobcenter...Ik weet niet wat me te wachten staat...Ik zal morgen wel meer weten hoop ik.

CZ betaald 75 procent van de Nederlandse tarief. Maar ik moet wel elke maand eerst zelf mijn verloskundige betalen. Dat is iedere maand tussen de 135 en 140 euro. Is een hoop geld voor ons. En ik heb maar van 1 bezoek mijn geld van CZ terug ontvangen. Dus dat schiet niet echt op!

Helaas gaat over de grens werken niet:( Ik zou het wel graag willen, omdat ik me thuis verveel...Maar ik woon 5 uur van NL vandaan. In Hannover.

Heel erg bedankt voor je reactie, jij ook succes!
 
Terug
Bovenaan