Meiden wie herkent dit toevallig van toen jullie kleintjes pasgeboren waren? Jens drinkt te weinig

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Jens is inmiddels 1.5 week oud en doet het redelijk goed behalve met de voeding. Zijn start was goed maar de laatste dagen drinkt hij enorm slecht. Voor zijn gewicht moet hij zo'n 550 cc per dag drinken maar ik krijgt er gemiddeld net 350/400 in. Als ik hem afleid en wakker hou waardoor ik er toch meer cc in krijgt komt de hele fles weer in straal naar buiten. Hij zit dan gewoon te vol lijkt het wel. Hij heeft na de voeding ook telkens wat krampjes en laat regelmatig windjes. Wie heeft ervaring met baby's die ook te weinig dronken voor hun gewicht en vielen ze af of groeiden ze toch? Mocht je dit meegemaakt hebben dan graag ervaringen delen! HELP!
We wegen hem elke dag maar pas sinds gisteren dus ik heb nog geen inzicht in de groei.
lfs ing

Hoi inge!

Nog gegeliciteerd met Jens!
Mijn zoon Joris  dronk de eerste 2 weekjes ook slecht en was meer dan 10% afgevallen.
Omdat we toen nog in het ziekenhuis lagen, kreeg ik controle van de kinderarts en verpleegkundige. Je moet uitkijken voor zogenaamde stille ondervoeding. Kindjes lijken niet te protesteren, zijn rustig en slapen veel. Maar dit is lastig te herkennen omdat babys zoiezo veel slapen. Onze zoon kreeg ook dorstkoorts. Dus verhoging door gebrek aan vocht. Van de kinderarts moest ik gaan vingervoeden. Met een spuitje en  daaraan vast een slangetje. De voeding deed ik in het spuitje en het slangetje met een pleister aan mijn vinger. Terwijl hij aan mijn vinger zoog, duwde ik op het spuitje de voeding door het slangetje in zijn mondje. Zo dronk hij vaak al slapend. Dit ging even goed, maar al dnel begon hij te spugen. Ik kreeg veel tegengestelde adviezen van de verpleegsters. De een was heel strikt met tijden en hoeveelheden, terwijl de ander zo iets had van: een uurtje later en wat minder is ook niet erg. Zolang hij maar tevreden oogt en genoeg plasluiers heeft en alert is, als hij wakker is. Eenmaal weet thuis heb ik al het advies laten varen en ben ik puur op  mijn moedergevoel afgeval. Dus wilde hij na anderhalf uur wat hebben, dan gaf ik hem wat. Maar soms ook pas 4 uur later. Dus soms  wat vaker kleine beetjes aanbieden en dronk hij veel, dan liet ik er gerust 4 uur tussen. Bood ik hem dan na 3 uur weer wat aan, dan spuugde hij alles uit omdat hij te vol zat. Dus.... gewoon goed observeren en op je gevoel af gaan. Bij twijfel gewoon de verloskundige om raad vragen. Dat mag tot week 6. Enne... mothers knows best!

Liefs!  

oja...
Toen ik dat handhaafde begon hij dus goed te groeien. Alleen een ritme kreeg ik op deze manier niet
En cinababy of abc dophilus helpen wel wat tegen kramp. Ook fietsbewegingen maken met de beentjes. Zo raken ze hun windjes wat makkelijker kwijt.
Succes!

Ik zou gewoon wat vaker aanbieden. En anders bel je toch gewoon CB of huisdokter op als je het niet vertrouwd?
Heeft hij wel veel plasluiers?

groetjes Mariska

Hoi ing,

Helaas kan ik je niet helpen,Mick heeft borstvoeding gehad dus wisten ook niet wat hij precies dronk.
Maar wij hielden de plasluiers goed in de gaten.

En anders zou ik wat Mariska als schreef idd de huisarts of cb bellen.
Beter een keer teveel dan te weinig toch,hij is nog zo klein....

Hopelijk zijn de krampjes snel weg,en anders misschien andere voeding?

Groetjes Chan

Hoi Ing,

Ook hier wel borstvoeding dus ik kan je ook niet echt helpen. Wat er al gezegd werd luiers in de gaten houden. Succes met je kleine mannetje

groetjes Linda

Een vriendin van me had dit ook. Ze is flesvoeding op verzoek gaan geven. Kleinere porties en meestal kwam ze uiteindelijk wel op de 'aanbevolen hoeveelheid'. Ze had gehoord dat babymaagjes soms te snel opgerekt moeten worden en dat ze daardoor de hoeveelheid in 1 keer niet aankonden. Kwam uiteindelijk helemaal goed! Geen gewichtsachterstanden of iets dergelijks. Op het CB waren ze het er trouwens niet mee eens. Ze wilden dat ze een ritme kreeg. Daar hebben ze zich maar niks van aangetrokken!

SUcces ermee!

Hoi Inge,

ook namens mij nog gefeliciteerd met Jens!

Ik herken je verhaal heel goed!! Sylvan heeft het ook gehad. Die dronk de 1e dagen erg goed, maar sinds de kraamhulp wegging was het een beetje een drama.
Hij dronk zijn flessen ineens niet meer leeg, en ik raakte steeds meer gefrustreerd, maar ja... Je kunt het er moeilijk instampen hé?
Heb het hier met de VK en HA over gehad, en die zeiden dat we ons geen zorgen moesten maken, zolang hij idd maar voldoende plast. En dat was gelukkig wel het geval.
Als je het niet vertrouwd, mag je er altijd extra water bij doen... Water is nu belangrijker dan de voeding zelf zei mijn HA. Op een gegeven moment begon hij als de beste te drinken, en dat doet hij nou nog!
Hij krijgt nu 5x 165cc. Al best veel voor een kindje van 8wk, maar ach... Hij heeft het echt gwn nodig.
Jij zult nu ook wel enige frustraties hebben over dat Jens zijn flesjes niet leegdrinkt.
Wat ik toen heb gedaan: Stel hij mag 100cc hebben, deed ik er bijv 70 of 80cc in. En als hij zijn flesje leegdrinkt (ookal is het niet de gewenste hoeveelheid) krijg je toch een lekker gevoel. Dit heeft bij mij erg goed geholpen!
Ik zou het ff aankijken, en hopelijk gaat hij, net als Sylvan ineens erg goed drinken, en wilt hij mss wel meer dan hij "mag". Dit is bij ons wel zo iig

Succes ermee!

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 & Sylvan 30-11-08

Terug
Bovenaan