Meiden wie herkent dit toevallig van toen jullie kleintjes pasgeboren waren? Jens drinkt te weinig

En ohja.... Jens spuugt veel, t is zonde t manneke.
Sylvan begon ineens ook heel veel te spugen.
Hebben toen Nutriton (bestandsdeel: Johannesbroodpitmeel) gekocht. Dit werkt echt super bij hem!! Hij spuugt nog weleens, maar dan meer omdat ik hem verschoon na zijn voeding. Je kunt het gwn zonder recept bij apotheek en drogist halen. Mss is dat een optie.
Dan houd hij iig beter zijn voeding binnen (als het idd alleen spugen is, en geen reflux oid).

Liefs Debby.

Hallo dames,

Bedankt voor alle adviezen. Ik heb het inderdaad maar losgelaten en wat blijkt... Jens groeit behoorlijk! De laatste 2 dagen 50 gram per dag! Je zou hem bijna minder gaan geven hahahaha! Hij krijgt nog steeds geen flessen van 100 weg maar blijkbaar heeft ie het ook niet nodig dus stoppen we met proberen om het er toch in te krijgen. Het spugen kwam volgens mij doordat hij vol zat. Hij heeft momenteel problemen om te poepen. Ik moet hem al een aantal dagen  helpen door te tempen. Omdat dit erg slecht is wil ik dit eigenlijk niet meer doen maargoed verstopt laten zitten waardoor hij veel pijn heeft en er geen eten meer in kan is ook geen optie. Bij onze dochter hebben we met vreselijke obstipatie te maken gehad en dat was afschuwelijk. Wat we ook deden...het kwam er niet uit. Dit willen we echt niet meer meemaken. Ik hoop dan ook dat hij snel zelf zijn ontlasting eruit kan werken... Kan het zijn dat dit komt doordat die fv vrij snel opgehoogt wordt die eerste 2 weken?(van weinig naar veel cc's)?? Ik hoop eigenlijk dat de darmpjes moeten wennen en het snel beter gaat. Over naar andere voeding is geen optie. We hebben fikse allergien en Mette heeft koemelkallergie dus moet Jens aan de Hypo allergeen blijven om problemen te voorkomen.

gr.Ing

Hoi Inge,

Fijn dat het al beter gaat met Jens.
Ik wilde je even laten weten dat volgens mij de flesvoeding voor kindjes met krampjes ook hypo allergeen is. Volgens mij zijn alle speciale voedingen dat.
Wij moesten destijds van de ha namelijk de flesvoeding voor kindjes met koemelkallergie moeten proberen en volgens hem was die ook hypo allergeen.
Ik zou het dus even nakijken in de winkel want misschien help je Jens er wel mee door andere voeding te gebruiken.
Daarnaast hebben wij de eerste maanden voor Sven Spa blauw gebruikt ipv kraanwater en dat ook nog eens gekookt. Daar werden zijn krampjes ook minder van. En wij hadden de Bfree fles. Ook een superding.
Fietsen met de beentjes helpt de darmpjes ook te activeren en het is goed tegen krampjes.
Tegen spugen kun je ook het bedje bij het hoofdeinde een beetje ophogen.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan