Meisjes babynaam stress!!

Het is helemaal jullie keuze, natuurlijk! Maar ik ben fan van Noor en Juul. Van beide namen ken ik hele leuke meisjes die de naam dragen. En ik vind Juul eigenlijk helemaal geen jongensnaam...
Misschien gaat het bij jullie wel zoals bij de geboorte van onze dochter: we kozen pas toen we haar hadden gezien. Toen wist ik welke naam er écht paste. 

Noor en Liv vind ik leuk! Ook omdat het beide 1 lettergreep heeft.
Noor en Juul vind ik eigenlijk nóg leuker (ik zou het uitspreken als ‘zjuul’). Ik ken ook een meisje dat zo heet (zjuul) en dat schrijf je als ‘Jule’. Misschien is dat iets? Overigens vind ik de ‘jongens versie’ van die naam totaal anders hoor, zou me daar niet door laten tegenhouden!

Hoi, we zijn er nog steeds niet helemaal over uit, maar we denken dat we Liv en Juul toch het leukste vinden passen bij Noor.
Ook is Eva nog steeds een kanshebber, maar we zijn wel een beetje bang voor de 'Adam' grapjes. Of zouden jullie hier niet te moeilijk over doen?

HI! 
Ik ben een herrieschopper! Ik vind Eva en Lisa het allerbeste bij elkaar passen. Dat is een mooie combi.... Past bij elkaar qua naam(soort) en beide twee lettergrepen. Eerlijk gezegd vind ik Noor als naam nergens bij passen....En is Nora geen optie? Mooie naam en Nora en Eva klinkt mooi! (afkorting wordt dan toch wel vaak Noor) 
Wel ontzettend leuk een meidentweeling. Eeneiig of tweeeig? 
Succes!

Ik kwam laatst langs een huis rijden waar een tweeling was geboren en die heetten Maud en Noor.
Het blijft iets heel persoonlijks wat je zelf mooi vindt dus ik zou vooral je eigen gevoel volgen.

Juul heel leuk!! Eva vind ik ook leuk, iets 'gewoner' maar dat is natuurlijk niet per se erg. Zou er zelf niet bij komen een Adam grapje te maken.
Overigens heb ik zelf een naam waar heel vaak (dezelfde) grapjes over worden gemaakt, maar stoor ik me daar totaal niet aan. 

Terug
Bovenaan