Meisjes naam

Wat voor namen komt je man mee aan?
We zijn er nog niet uit (ben 31 weken zwanger), maar hebben wel samen een shortlist gemaakt van namen die we allebei mooi vinden.
Qua 2e en 3e naam vernoemen we naar de oma's (onze zoon zijn 2e en 3e naam zijn ook vernoemingen naar zijn opa's).

Weet je al iets meer.. 
Ben as vrijdag 37 wk. Partner kwam gisteren met Amy aan..
Weet het niet zo..
Dus ik hoor het heel graag. Liza vind ik ook mooi.. Oma van 97 heet Elizabeth. Maar dan als 2e naam. ?

Weet je, ik denk als ik strax ons meisje zie, dat ik dan zoiets heb van.. Jij bent dit.. Of dat.. Dan valt het op zijn plek. Nu stribbelt partner nog wat. Tegen de tijd dat 't erop aan komt (na al dat harde werk, van ons) dan zeggen ze toch niets.. ? En gaan ze mee met ons. Verwacht ik van mijn partner.
Ik vind Lara mooi. 

[quote quote=10580771]Weet je, ik denk als ik strax ons meisje zie, dat ik dan zoiets heb van.. Jij bent dit.. Of dat.. Dan valt het op zijn plek. Nu stribbelt partner nog wat. Tegen de tijd dat ’t erop aan komt (na al dat harde werk, van ons) dan zeggen ze toch niets.. ? En gaan ze mee met ons. Verwacht ik van mijn partner. Ik vind Lara mooi.[/quote]
Ja, als we gewacht hadden tot na de bevalling zou onze dochter ook anders hebben geheten. Maar ze is nu twee en vind het heel leuk haar eigen naam te zeggen ?
Naam en kind groeien naar elkaar toe. Komt allemaal goed ?
Mijn ouders hadden mijn naam overigens nog wel aangepast na de bevalling.

Vlak na de bevalling vond ik Petra beter passen. Maar die had mijn man allang afgekeurd...
Lara vind ik ook heel mooi!

Is ook niet niets he.. Een naam kiezen dat past bij je kind, dat jezelf mooi vindt en je partner mooi vindt.. En het moet ook een beetje passen bij de namen van de andere kids en je moet er geen te gekke woordspelingen mee kunnen doen. Zoveel factoren om rekening mee te houden..
Ik stop met bedenken van namen en maak een lijstje voor mezelf. Waar ik het fijnste gevoel bij heb dat fluister ik mijn partner dan toe, na het bevallen.. 
Inmiddels ons 4e kindje en we krijgen straks de vraag, wat is de naam.. Dan kijken we elkaar aan. Hij gaat vast wel mee, dat weet ik zeker. Hij mag de 2e naam doen.. 

Terug
Bovenaan