Meisjesnaam – ben benieuwd!

<p>Hoi lieve zwangere dames, Wij verwachten begin mei ons eerste kindje, begint nu echt dichtbij te komen! We hebben al een hele tijd de naam Noémi in gedachten voor ons meisje. We vinden het allebei een vrouwelijke, originele en lieve naam. Milou vinden we ook leuk, maar we willen graag een naam die niet al te veel voorkomt. Ondanks ons goede gevoel hierover vind ik het toch lastig om definitief te kiezen omdat ik ons kindje nog niet ken. Aan vriendinnen vragen kan nu ook niet.. dus bij deze aan jullie! wat vinden jullie van deze naam/welke associaties roept het op?    Liefs, 33 weken </p>

Hi!
Beide zijn mooie namen!
Het enige wat ik kan zeggen vanuit eigen ervaring met een streepje op mijn naam, is dat niemand mijn naam de eerste keer op de juiste manier uitspreekt.
Bij het lezen van de eerste naam, zou verwarring kunnen ontstaan over de uitspraak ervan. De vraag is hoe erg zouden jullie het vinden of zou je kind het vinden als de naam vaak verkeerd wordt uitgesproken?

Groetjes!

Ik vind noemi heel mooi! 
Als je een naam mooi vind, niet te lang twijfelen om het feit dat het definitief is..  je hebt deze naam in je hoofd dus blijkbaar vind je die beide mooi! Er zijn altijd mensen die een naam wel of niet mooi vinden maar jullie hebben m met een speciale reden gekozen. 
Ik twijfelde ook maar als ze er eenmaal is en je hebt haar die naam gegeven die je al lang in je hoofd hebt, voel je al snel dat het goed is! Niet te lang twijfelen

Noémi, superleuk! Milou heb ik zelf niet zo goede associatie mee, maar is ook minder bijzonder. Met t streepje op de e is de uitspraak behoorlijk duidelijk hoor, vind ik.

Beide leuke namen! Met noemi heb je wel kans dat men het anders uitspreek en schrijft. Zelf ben ik ook gestopt met anderen verbeteren van mijn naam, maar irritant is het wrl een beetje. Gewoon op je gevoel afgaan!

Ik vind Milou dus echt super leuk! Ik zie zo'n vrolijk meisje met 2 van die staartjes voor me. Ik hoor Milou hier in de omgeving eigenlijk nooit. Noémi vind ik 'prima'. Ik denk dat een beetje aan een kind met kleding met luipaardprint en grote oorbellen ?

Terug
Bovenaan