Meisjesnaam – ben benieuwd!

Ik vind Milou ook wat schattiger dan Noemi. Mijn keuze zou zeker Milou zijn.

En ik werk op een kinderdagverblijf (al 10 jaar) en er zitten geregeld kindjes die Noémi/Noëmi/Naomi/Noë heten, Milou heb ik nog nooit op de groep gehad. Dus juist Milou vind ik wat origineler!

Noémi vind ik juist een naam die best vaak voor komt. Milou was in mijn jeugd even populair, en hoewel het nu geen onbekende naam is, komt die volgens mij nu juist wat minder vaak voor. 
Het is beiden niet mijn smaak. Maar geen lelijke namen hoor! Kan prima. Ik reageerde enkel op dat je een niet vaak voorkomende naam wilt.

Dank voor jullie reacties! Als ik nu naar de top 20 meisjesnamen kijk van 2020 kijk, staat Milou daar bij. Vandaar dat ik ervan uitging dat deze naam veel voorkomt. Werk zelf in het onderwijs (vo) en daar zit regelmatig een Milou in de klas. Noémi nooit gehoord. Goed om van jullie ervaringen te horen. 

Noémi is juist op dit moment wat populairder, (op mijn babygroep heb ik nu 2x Noémi en 1x Naomi) terwijl Milou juist 10 of 20 jaar terug populair was. Dat verklaart misschien waarom er bij jou op het VO Milou's zitten en bij mij op het kinderdagverblijf Noémi's haha!

Mijn dochter gaat Milou heten! (Milou Flora) dus ik vind dat een super leuke naam. Wel ben ik bang dat ze straks een paar klasgenootjes gaat krijgen met dezelfde naam..

Ik vind Milou een práchtige naam, zo hebben wij onze dochter namelijk genoemd afgelopen september ;) ik hoor nu wel wat vaker de naam opkomen maar ken verder zelf geen andere Milou-tjes... voor ons was de doorslag de afkorting van de naam. Ik vind Lou zo intens schattig haha! We korten hem alleen nooit af ;)
Noémi vind ik ook een mooie naam, lief en bijzonder! 

Terug
Bovenaan