Meisjesnaam... kunnen niet kiezen

Persoonlijk vind ik Emma en isa erg leuk. Emma is dan weer een naam die je vaker hoort. Tja lastig hè! Je zou je tweede keus ook als tweede naam kunnen gebruiken?
 
Dank voor jullie reacties!
Nina is ook mooi, maar geen optie voor ons omdat het te veel op niña lijkt, wat meisje betekent in het spaans. Novi is ook een goed idee! Maud ook aan gedacht, maar hebben al een dochter met voorletter M.
Als tweede naam gaan we vernoemen naar de oma’s, dus die hebben we al.
Over Nova zijn we het tot nu toe wel eens en de kids vinden het ook een mooie naam. Lina, Lea of Lana vind ik zelf ook wel wat , maar mn man vindt dat minder.. pfffff!
 
Nerea , Leya ipv Leia, Nikita, Ysaura, Laura, Marisa, Soraya, Catalina, Alicia

Lastig eh qua namen! Als je Nynke niet zo vind, niet doen. Kijk eens naar de aftiteling van een serie of film. Spaans, Nederlands etc. Wie weet zie je daar nog iets voorbijkomen
 
Ik dacht misschien moet ik wennen aan Nynke, dat is soms zo met namen he. We zoeken juist een meer typische nederlandse ipv spaanse voornaam, zodat de combi met de spaanse achternaam (de ‘jansen’ van spanje) niet zo veelvoorkomend is. Om die reden zijn Isa en Emma afgevallen namelijk. Naja, wat een bevalling zo’n naam! Kids vinden Janna mooi, vindt man weer niks ?
 
Bij Nova twijfel ik nog omdat het in het spaans ‘no va’ een betekenis heeft van ‘het gaat niet’ . En je spreekt het niet zo uit in het nederlands, maar wil zo graag dat de naam in het spaans ook lekker bekt. Mn man heeft er geen moeite mee (en hij is de spaanstalige). Naja, het is weer net als bij onze eerste dochter dat er niet 1 naam écht uitspringt ???
 
Terug
Bovenaan