Meisjesnaam

<p>Hallo Dames,</p><p>Inmiddels ben ik 39 weken zwanger en kan ons dochtertje ieder moment geboren worden. En juist nu twijfel ik ineens over haar naam. We hebben de naam Esmée gekozen, bewust met streepje want zo is de originele Franse spelling. Ik twijfel denk ik zo omdat de naam nooit op mijn lijstje stond, wel op die van mijn partner. Ik vond Ismay bijvoorbeeld wel leuk, en omdat Esmée er zo op lijkt vond ik het ook een leuke naam en dit is zo gebleven omdat we geen andere naam beide leuk vonden. Wat vinden jullie van deze naam? Is de naam ook niet een naam van 10 jaar geleden of is de naam nog steeds wel hip? Ik mis een klankboord omdat ik dit niet met vriendinnen kan bespreken, dus graag jullie mening over de naam. <br /><br />Alvast bedankt! </p>
 
Ik vind Esmee zeker een leuke naam maar Ismay vind ik veel bijzonderder. Inderdaad dezelfde klank maar net iets aparter. Ik vond het zelf ook moeilijk om definitief te kiezen en dacht steeds: is dit nou echt de naam? Maar toen hij er eenmaal was, was het gewoon zo. Nooit meer getwijfeld of spijt gehad. Ik moest ik het begin wel wennen om zijn naam hardop uit te spreken en zei in het begin de baby of de kleine ofzo ?
 
Ik ben het met degene hierboven eens! Esmee is een mooie naam maar Ismay is bijzonderder. Ik ken een kindje dat Estee heet, wellicht vinden jullie dat ook mooi? En anders een combi van Esmee en Ismay; Esmay ♡
 
Leuke naam, Esmée! Stond ook in onze top 3. Vind het juist leuk dat je hem niet zo vaak hoort. En klinkt lief en toch beetje stoer. Vind ik ?
 
Mooi! Romantische en stoere naam. Ik houd ervan.

Ik twijfelde tot de geboorte nog over de naam... Tot ze er was... Het klopte direct ☺️
 
Ik vind Esmee juist leuker dan Ismay, Ismay klinkt wat Arabisch in mijn oren.

Esmee is een stoere, lieve, tijdloze en prachtige naam die je toch niet veel hoort. Super!
 
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Het definitief kiezen is best lastig, ik had steeds het gevoel nog wel tijd te hebben om misschien nog naar andere namen te kijken, maar met 39 weken moeten we toch een keer een keuze maken! Ik vind het een leuke naam, maar dat wauw gevoel heb ik niet. Maar dat heb ik eerlijk gezegd ook niet met de namen op mijn eigen lijst, ik ben en eeuwige twijfelaar, met alles..daar zal het vast mee te maken hebben :p Maar het niet hebben van het  wauw gevoel daar ben ik dus niet de enige ns? 
Ismay is afgevallen omdat de I met de rest van haar namen niet zo klinkt. Estee is wel mooi maar past niet zo bij ons. Zelf vinden wij de spelling Esmée mooier dan Esmay. 
 
Hele leuke naam! Denk dat mensen Ismay alsnog gaan verwarren met esmee.
Zou persoonlijk het streepje wel achterwege laten. Mijn naam heeft ook een streepje en dat schrijft niemand erbij, super irritant ;)
 
Terug
Bovenaan