Meisjesnaam

Leuk! Mijn dochtertje heet ook Esmee :) Wel zonder streepje, omdat we dat er niet steeds bij willen zeggen en omdat het niks doet voor de uitspraak. Maar dat is ook een kwestie van smaak, dus als je dat mooi vindt: lekker doen natuurlijk! Ik heb ook veel getwijfeld hoor. Vond de naam voor mijn gevoel ook niet de mooiste naam van de hele wereld. Maar wel de eerste naam die wij allebei mooi vonden (we hadden een behoorlijk andere smaak haha). En nu is ze gewoon Esmee en weet je niet beter, voelt gewoon goed :)
 
Esmée vind ik toch juist wel mooier dan Ismay. Veel vrouwelijker ofzo. Ismay associeer ik direct met Ismael ofzo. 
Ik heb ook een streepje in mijn naam. Die staat vooral op officiele documenten. Niemand schrijft m verder en ik zelf ook niet. Dat is pure luiheid. Mijn naam vind ik er wel mooier uit zien met streepje. 
 
Ik vind juist de iets standaard en simpelere namen beter. Je wordt echt dood gegooid met van die gekke exotische unieke namen, dat ik juist heel blij zou worden van een Esmée. Ik ga dus zeker voor die naam!
 
Terug
Bovenaan