melk drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik ben een klein beetje onzeker over het melk drinken van Luuk.
Daarom heb ik jullie advies nodig....

Luuk krijg nog steeds 2 flesjes melk,1 sochtends en 1 voordat hij gaat slapen,
hij krijgt nog steeds Nutrilon.
Ik was een paar weken geleden op t cb en daar werd me verteld dat ik af moest van de flesjes...wel melk,maar in een beker,en dan bij de boterham...
Ik vind het eigenlijk nog wat te snel gaan..heb ook t idee dat Luuk t nog lekker vind.
Hij krijgt wel tussen de middag een pakje melk..met een rietje,vind hij heerlijk!
Nu kan ik t wel gaan afbouwen...maar ik weet t niet zo...wat doen jullie???

Of misschien sochtends een boterham met een pakje melk en savonds dan een flesje??
Pap lust hij niet dus dat is geen optie.

Liefs,Swinnie

Hoi Swinnie,

Marissa is waarschjnlijk wel wat jonger dan jouw mannetje maar zij krijgt ´s ochtends en ´s avonds nog een papfles. Ze geniet hier echt van en heeft het ook echt nog nodig. Mijn CB arts zij dat het geen enkel probleem was en dat ze zolang ze het nog lekker vindt ik het gewoon moet blijven doen. Marissa krijgt nu volgens mij ook 1 voeding meer dan voor haar leeftijd nodig is maar door haar andere ritme zou ik ook niet weten wat ik moet laten vallen. Hier blijven we dus voorlopig lekker flesjes drinken. Tussen de middag krijgt ze nu met het warme weer een fles roosvicee en die wil ik wel gaan vervangen door een beker.

groetjes Linda

Ik zag trouwens nog je laatste vraag en ik zou inderdaad misschien dan ´s ochtends brood met een pakje melk gaan geven en hem dan ´s avonds lekker een flesje melk. Volgens mij is dat ook gewoon een gezellig moment voor jullie samen en worden ze er rustig van.

Nou Swinnie
Vera krijgt 's ochtends nog heerlijk een fles melk bij ons in bed. Tussen de middag krijgt ze ook melk uit een flesje. Ander drinken krijgt ze uit een tuitbeker (geen antilek) en soms uit een gewone beker. Dit alleen als ik er zin in heb, want dat knoeit nogal

Ik zou zeggen gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt en als ze er op het cb weer naar vragen gewoon zeggen dat hij uit een beker drinkt.

groetjes daan

ja,ik denk idd dat ik het nog maar even zo hou...
Hij drinkt zijn sap of water wel uit een tuitbeker..en af en toe laat ik hem aan een glas of beker proberen..maar dat is dan idd een geklieder,hahaha.

Ik ga dus nog maar lekker door met het flesje voorlopig...lekker tutten met Luuk 2 x per dag!

Dankjewel lieve meiden!!!

ik ben ineens weer van mijn onzekerheid af!!

Ook hier nog een lekkere flessendrinker hoor, (hoewel ze met de warmte want minder trek heeft). En me dochtertje is nu ruim een jaar. Ze is altijd zo bezig en druk, en met het flesje komt ze tot rust, ik geef ze voor het slapen, 2x op een dag, 's ochtends drinkt ze het uit een beker.
En daarna heerlijk rustig in bedje, gewoon lekker doen hoor, en af en toe de (tuit) beker proberen.

Hoi Swinnie,

Hier ook nog een flessendrinker hoor. Sven snapt nog helemaal niets van een tuitbeker of een gewone beker (nou ja, die laatste begint hij een beetje door te krijgen).
Sven drinkt dus nog alles uit een fles.
's Morgens krijgt hij pap, 's avonds een pyjamapapje. Overdag krijgt hij sap met water uit een fles.
Ik heb al meerdere tuitbekers geprobeerd maar ons mannetje snapt niet eens wat hij ermee moet. Ook weet hij nog steeds niet hoe hij zelf een fles vast moet houden.
Met al die dingen is hij echt heel laat. Pas met 11 maanden snapte hij hoe hij stukjes brood zelf in zijn mond moest doen. Ik wacht dus maar af.
Bij mijn CB zeiden ze dat een kindje max. 400 ml melk op een dag mag krijgen. Meer is niet goed vanwege de eiwitten, dan moeten de niertjes te hard werken om die af te breken. Wanneer je die 400 ml geeft, maakt dan niet uit.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi!

Ik wist wel dat je kindje van ca. 1 jaar nu min. 300 ml melk nodig heeft, maar ik wist niet dat meer dan 400 ml melk slecht voor ze is! Want ik geef Tara (06-05-2007) 's ochtends nog een flesje melk van 180 ml, 's middags krijgt ze bij mijn moeder bij de boterham nog eens 150 ml es avonds geef ik haar nogmaals 120 ml ... ze krijgt het niet altijd op, maar het is toch wel meer dan 400 ml ... verder drinkt ze alles nog uit een flesje hoor, behalve het water dat ze daarnaast krijgt, dat drinkt ze uit een antilekbeker.

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan