melk gevecht

Hallo allemaal,
Ik heb al 2 eerdere berichtjes geplaatst een tijdje geleden in verband met het slechte eten van mijn bijna 11 maanden oude dochter. Inmiddels gaat het iets beter met het avondeten en het fruithapje, het duurt lang maar gaat er uiteindelijk wel in. We zitten nu echter wel met een ander groeiend probleem want nu wil madam geen opvolgmelk meer.
Al bijna 2 weken is het een ware marteling om haar wat melk naar binnen te krijgen. Ze moet nu nl nog een halve liter opvolgmelk per dag en ik geef haar 3 flessen van 200 ml
dan zou ze dus zonder problemen in totaal 100 ml mogen laten staan ,alleen ze laat wel 100 ml per fles staan dus krijgt ze maar 300 ml in plaats van 500 binnen. Dat is een probleem want we krijgen het er op geen enkele manier in(lepeltje, rietje, bekertje)
Ze moet ook minimaal 500 ml vocht per dag maar als ik haar ander drinken tussendoor geef drinkt ze helemaal geen melk meer!?! Help help help, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt, Sharon
 
Hi,

kan je niet echt helpen, heb zelf ook een melkprobleem. Dus ik lees met je mee. De laatste paar dagen wil meneer niet meer de laatste fles drinken, en hij krijgt er nu nog 3 flessen van 180cc, net wilde hij de fles helemaal niet meer. Heeft dus nu maar 2 x 180 op, hij heeft nog wel wat roosvisee gedronken maar toch niet genoeg. Ik zit eraan te denken om misschien de middag fles na het brood ipv 180 maar 150cc te geven, heb je daar ook al aan gedacht? Aan de ene kant hoop ik dat hij dan later wel dorst heeft voor die laatste fles maar aan de andere kant, als hij dan de laatste fles niet of half drinkt, krijgt hij nog minder melk binnen. Een dilema dus.

Hoop dat andere goed advies hebben.

Groetjes
Lia
 


quote: sharon schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2005 14:54:22'));

Hallo allemaal,
Ik heb al 2 eerdere berichtjes geplaatst een tijdje geleden in verband met het slechte eten van mijn bijna 11 maanden oude dochter. Inmiddels gaat het iets beter met het avondeten en het fruithapje, het duurt lang maar gaat er uiteindelijk wel in. We zitten nu echter wel met een ander groeiend probleem want nu wil madam geen opvolgmelk meer.
Al bijna 2 weken is het een ware marteling om haar wat melk naar binnen te krijgen. Ze moet nu nl nog een halve liter opvolgmelk per dag en ik geef haar 3 flessen van 200 ml
dan zou ze dus zonder problemen in totaal 100 ml mogen laten staan ,alleen ze laat wel 100 ml per fles staan dus krijgt ze maar 300 ml in plaats van 500 binnen. Dat is een probleem want we krijgen het er op geen enkele manier in(lepeltje, rietje, bekertje)
Ze moet ook minimaal 500 ml vocht per dag maar als ik haar ander drinken tussendoor geef drinkt ze helemaal geen melk meer!?! Help help help, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt, Sharon




 
Hoi Sharon,

Misschien kan ik je geruststellen. Wij hadden namelijk hetzelfde probleem met onze dochter van 9 maanden. Ik heb eens goed navraag gedaan op het buro. Onze dochter dronk FRISO en ik heb altijd het idee gehad dat ze deze vies vond dus ben ik overgestapt op Similac en ze vind het nu heerlijk. Maar ze drinkt echt niet veel opvolgmelk ze drinkt zoiezo niet veel.
Wat volgens het CB noodzakelijk is is 300 cc opvolgmelk per dag en daar kom je makkelijk aan. En alles wat ze verder drinken is prima maar die 500cc is gewoon niet voor alle kindjes haalbaar het ene kindje drinkt nou eenmaal meer als het andere kindje.
En ik was ook altijd helemaal bezig met die 500cc maar dat is dus helemaal niet nodig. In fruit en yoghurt en warm eten zit ook nog eens vocht en als ze maar goed plassen op een dag dan is er geen probleem. Ik ben nu gestopt met me druk te maken over het drinken en het gaat nu heel goed.Ze drinkt haar 300 cc opvolgmelk per dag en sommige dagen drinkt ze wat meer melk en over de hele dag een paar slokjes roosvicee en ze is lekker vrolijk en het is voor jezelf ook een stuk prettiger. En als het straks warmer wordt buiten dan zal je kindje vanzelf meer gaan drinken maar nu doet je kindje het prima.
Lekker genieten van  je kleine hummel....Groetjes Annemarie
 
Hoi, wat een gedoe he met de 500cc aan vocht!
Hier werd ik er helemaal kriebel van. Op een gegeven moment ging ik alles afmeten etc.opschrijven en noem het maar op.Om dol van te worden.
Mijn dochter is net 1jaar geworden en heeft niet zoveel melk meer nodig.300cc zou al toereikend zijn (incl.de verder zuivelproducten!) en dan zou ze nog 200cc aan ander vocht naar binnen moeten krijgen. Nou...da's lastig..want iets anders dan melk drinken vind ze helemaal niets en doet ze ook gewoon niet! (ja, bij koorts). Wat ik heb begrepen is dat er idd.in fruit etc.ook vocht zit en misschien vind jouw kindje bv.yoghurt/biogarde erg lekker.Nou, dan geef je daar toch wat extra van...is ook vocht hoor (is mij in ieder geval verteld).Sinds ik op deze manier het drinken bekijk gaat het stukken beter en komen we met fruit/yoghurt/fles/pap toch aan de 700cc!!!Joepie. Veel succes ermee. O, ja en niet ieder kind is het zelfde.
 
Hoi,

Over het weigeren van melk kan ik meepraten! Mijn zoontje (overmorgen 1 jaar) weigert al zijn melk sinds hij 5 maanden oud is. Een flesje weglaten is nooit een probleem geweest... Ik heb het idee dat ik echt alles geprobeerd heb, had op een bepaald moment 7 verschillende merken poeder in de kast staan. Waarvan hij er overigens niet één wilde drinken, zucht. Ik ben dan maar begonnen met eerst de fles aanbieden zolang hij dronk, en daarna wat er overbleef in de vorm van yoghurt, pudding, platte kaas of iets dergelijks geven. Dat was het enige dat werkte, want warmer of kouder, met of zonder smaakje of pap, in een andere fles of een (al dan niet tuit-)bekertje, het maakte allemaal geen verschil.
Ik zou zeggen: trek het je niet zo aan! En ik weet dat dat gemakkelijk gezegd is. Ik heb er slapeloze nachten van gehad. Mijn zoontje was prematuur, en nooit van de zwaarsten geweest (ik schat hem nu nog maar ongeveer 8,5kg) en MOEST bijkomen. Niet te doen dus als elke fles een kleine oorlog betekent.
Nu gaat het gelukkig redelijk. Het klinkt misschien raar, maar er komt een tijd dat het je allemaal niet meer kan schelen. Mijn zoontje krijgt nu 2 flessen per dag aangeboden. Drinkt hij dan is dat mooi, wil hij niet dan eet hij wel een yoghurtje of zo, of later wat extra groenten en fruit.
Veel succes met je 'gevecht', en weet dat er anderen zijn die weten wat je doormaakt nu!

Groetjes,
Marian

PS: Het kan ook zijn dat je kindje last heeft van de tandjes. Op momenten dat er hier tandjes doorkwamen, kreeg ik er geen druppel in, terwijl dat anders vaak toch een half flesje was...
 
Hoi!

Misschien heb je dit ook al geprobeerd, maar mijn dochtertje (9 maanden) vind het heerlijk om rooibosthee met opvolgmelk te krijgen!
Ik geef haar dit ook omdat ze niet alle flessen meer leegdrinkt, en het inderdaad wel belangrijk is dat ze haar melk krijgt!
Als ze erg weinig melk drinkt dan geef ik haar ook altijd extra vitamine D. Doen jullie dit ook? Want volgens mij is dit dan nodig omdat ze dit dan niet binnen krijgt via de melk...
In elk geval heel veel succes toegewenst!
 
Hallo Sharon

Ik wilde je even laten weten dat toen mijn dochter 10 maanden oud was ook geen fles met melk meer wilde wat ik ook probeerde ze dronk niet meer dan 50 tot 100 cc zelfs wanneer ik haar pap gaf met opvolg melk wilde ze dat ook niet ondertussen is ze 16 maanden en wil nog steeds geen melk produkten. Bij het consultatie bureau waren ze eerst erg aan het mopperen dat ze het nog zo nodig had maar ik had geen zin meer in die strijd met mijn dochter. Nu staat ze met groeien ook al een half jaar stil zeker in het gewicht dan ga je wel even denken dat het komt door de flessen melk die ze niet meer krijgt. Omdat ze niet meer groeide hebben ze mij bij het consultatie bureau doorverwezen naar de kinderarts dit wilde ik eerst niet maar nu ben ik er blij om dat ze dat gedaan hebben want mijn dochter heeft koemelkallergie is niet echt ernstig maar dat is wel de reden waarom zij geen melk meer wilde.

Veel succes verder en ik hoop dat je hier wat aan hebt

 
Terug
Bovenaan