melk gevecht

Hoi,
Heel herkenbaar je verhaal. Vanaf 7 maanden wilde mijn zoontje ook geen melk meer. Wat een drama was dat zeg. Het CB adviseerde toen om pap te geven. 's Ochtends stevige pap en die daarna kwamen wat dunner. Zo kwam hij toch aan zn melk maar hij werd er ook dikker van. Met 9 maanden is hij gewoon drie keer per dag gaan eten. En krijgt hij yoghurt of kwark. Sinds 2 weken drinkt hij koude opvolgmelk, 100 ml na zn boterham. Het is niet veel maar toch iets.
Het CB zei met 9 maanden dat ik me niet meer druk moest maken om die 500 ml opvolgmelk. Gewoon wat losser mee omgaan was het advies. Dat was wel even wennen natuurlijk.

doeg cindy
 
Hallo Sharon,

Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden.
Hij heeft altijd het minimum gedronken, maar sinds hij 6 maanden oud was en wij hem mochten gaan bijvoeden (wat later ivm allergie), wil hij zijn melkfles niet meer.
Hij krijgt nu van mij het volgende:
Ontbijt: 200 cc melk met brinta (dus gewoon pap)
tussendoor: fruithapje
Lunch: 1 of 2 boterhammen met boter, smeerkaas/worst of beleg
tussendoor: fruithapje
Diner: groentehap met toetje: yoghurt of danoontje
Om ongeveer 22.00 uur krijgt hij nog een fles van 200 cc die hij voor 150 cc opdrinkt.
Verder bied ik hem bij het eten alleen melk aan en tussendoor krijgt hij roosvicee.

Buiten de fles van 22.00 uur drinkt hij hooguit 75 cc en dat is dan al veel.

Bij het cb hebben ze ook gezegd dat hij meer moet drinken. Maar dat voor de vitamines die in de melk zit  300cc voldoende is. Maar dat kreeg ik er in eerste instantie ook niet in. Ik ben druppeltjes gaan geven, maarja dat vergat ik ook nog wel eens. Uiteindelijk ben ik maar weer gaan bellen met het cb (in plaats van bezoek afwachten). Zij hebben mij verteld dat je met de melk best wat kan smokkelen.
Als je dus een vers fruithapje maakt, dan doe je daar een schepje melk in.
Ik maak vaak een peer met een kiwi klaar, daarin zit veel sap, vervolgens doe ik er 1 of 2 schepjes melk bij in en dat telt ook weer mee.   Op deze manier krijgt die kleine toch zijn vitamines binnen en zowel de huisarts als het cb heeft gezegd dat die 500 cc vocht een gemiddelde is. De een drinkt een liter en de ander minder.
Als die kleine dorst heeft, laten ze het vanzelf weten. Verder kan je letten op de vochtproduktie van de kleine; natte luiers, vochtigheid van de mond en ogen.
Dit heb ik op advies van mijn huisarts. Als er ineens minder luiers zijn en de mond en ogen zien er erg droog uit, dan moet je gaan oppassen en onmiddelijk naar de arts gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb er ook slapenloze nachten van gehad.
Ik ben zelf blij dat mijn zoontje nog een avondfles drinkt, zodat er nog wat naar binnengaat. Dit deed hij eerst ook niet. Dan kwam hij 's-nachts aanzetten met honger cq. dorst.

Succes ermee, Petra
 
Wat fijn om te lezen dat je niet de enige ben die loopt te rommelen. Onze zoon, nu 7 maanden dronk altijd prima. Tot 1.5 week geleden, toen heeft hij griep gehad en kwamen ook zijn boventanden door, best veel voor dat mannetje dus. En toen ging hij ook minder drinken, en helaas sinds vorige week eet hij ook minder, dus nog maar paar hapjes fruit en groenten..Ik ben ook maar aan het rommelen om die cc's erin te krijgen. Hij zit meestal tussen de 500 - 600 en daar moet veel moeite voor gedaan worden....

Maar tegen mij werd gezegd min 500cc melk en intotaal 800 cc vocht. Goed iets anders vertikt hij te drinken, probeer het wel af en toe maar heeft er totaal geen zin in. En ja sinds vorige week dus ook ffe geen zin meer in fruit en groenten dus dat tellen we ook niet mee.. ik hoop dat het een fase is en weer overgaat....
 
Terug
Bovenaan