Melk uit borst: Zwanger of niet??

Wij zijn bezig met ronde 7 voor een 2e kindje. Ik had niet echt het idee dat het raak zou kunnen zijn deze keer (moet over een week ongesteld worden) maar ik had gisteren erg gespannen borsten en toen ik in mijn rechterborst kneep kwam er twee keer over een druppel melk uit. Nu weet ik niet anders dan dat je alleen melk hebt als je zwanger bent. Is dit ook zo of hebben jullie dit al eens meegemaakt en was er toen toch niets aan de hand? Laat het me maar snel weten voordat ik me al een week blij zit te maken.

Hoi Cindy..

Twee maanden geleden had ik hetzelfde als jou... ik wist dan ook cker dat ik zwanger was want ik heb dat ook nooit als ik niet zwanger ben..   maar helaas werd ik toch ongesteld terwijl alles er op wees dat ik zwanger was... denk dat het een vroege miskraam was... de kans dat je zwanger bent lijkt me echt wel groot hoor!   Hoop het voor je.. zal voor je duimen..

liefs... Bats

Hoi Cindy,

Ik ken het probleem zeg maar. Alleen heb ik dit nogsteeds sinds de geboorte van onze dochter (nu 19 maanden geleden) Ik heb toen slechts 1 maand borstvoeding gegeven maar het is eigenlijk nooit helemaal weggegaan....

Ik heb weleens ergens gelezen dat het met het prolactine gehalte in je bloed te maken zou kunnen hebben en dat maakt je lichaam aan zodra je zwanger bent  om de borstvoeding te activeren...

Ik hoop voor je dat het bij jou in ieder geval raak is! Voor mezelf heb ik daar zo mijn twijfels over deze maand maar ja we zien wel.

Groetjes San

hoi cindy,

ik had bij mijn eerste zwangerschap ook al snel vocht uit tepels maar niet zo snel als jij....ik was echt al een paar maanden ver.
heb je toevallig een miskraam gehad nog niet zolang geleden?? het schijnt dat je daardoor ook vocht uit je tepels kan verliezen....
en dan nog een mogelijkheid....je kan ook een ontsteking aan je borst hebben....het kan nl. iets met goedaardige gezwellen te maken hebben las ik op internet.
ik wil je niet bang maken hoor ik hoop natuurlijk dat je gewoon zwanger bent.
heb je er nog last van of is het weg??
of weet je al of je zwanger bent?? hope so...

liefs bri

Hoi cindy,

Ik heb dat nu ook al een tijdje. uit beide borsten en het gaat maar niet over.
Ik heb nog geen kinderen en ik ben ook nog niet zwanger geweest.
Terwijl ik dit al meerdere rondes heb.
Ik weet ook niet wat het is, maar bij mij dus geen zwangerschap.
De eerste keer dat ik dat had dacht ik ook positief over mijn nod. maar helaas dus.

Ik hoop dat het duidelijk is dat het niks hoeft te zijn. maar we hopen van wel natuurlijk!!!!

Liefs Alma

Hallo,
Omdat jullie allemaal zo met me meeleefden en meedachten wil ik toch nog even reageren. Ik ben namelijk gelukkig "gewoon" zwanger, vandaar de melk uit mijn borst. Nog heel erg pril maar de test was overduidelijk. Na wat ik hier allemaal gelezen had, ook het stukje van Naat25 hierop, begon ik me toch een klein beetje zorgen te maken maar gelukkig is er niks ergs aan de hand. Integendeel zelfs. Voor iedereen die hetzelfde als ik heeft maar niet zwanger is raad ik toch aan om even voor de zekerheid naar de huisarts te gaan. (Zie het verhaal van naat25) Dit had ik, als ik niet zwanger was geweest, ook even gedaan. Je weet maar nooit. Maar gelukkig vanaf deze kant dus goed nieuws. Voel me nog niet echt anders dan anders maar misschien komt dat nog.

Terug
Bovenaan