Melk

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb al eens eerder gevraagd aan jullie hoeveel melk jullie kindjes drinken, omdat het cb 300 ml per dag aanhoudt (aanhield?).

Tara (nu 2 jaar en 3 weken oud) drinkt best heel weinig melk op een dag.
Ik geef haar 's ochtends 180 ml halfvolle melk, waarvan ze ca. 110 ml opdrinkt en de rest laat staan.
's Middags krijgt ze bij mijn moeder 120 ml melk die ze helemaal opdrinkt.
Af en toe eet ze een broodje met kaas en heel soms krijgt ze een danoontje.

Haar eerstvolgende afspraak op het cb is pas over 2 weken, ik ben benieuwd of jullie kindjes wel minimaal 300 ml per dag aan melk(producten) binnen krijgen of niet.

Groetjes,
Shivana

hoi

ja hier wel

s'morgens 200 cc

s'middags 100 cc

s'avonds toetje

voor het slapen gaan 100cc melk

dus best veel, maar dit is wel sinds kort voorheen ongeveer 300 per dag
maar hij wilt nu graag voor het slapen gaan weer een beetje warme melk

groetjes moekje

hey hallo,
Jelte (bijna 2) komt ook zo rond de 300 ongeveer.
Sochtends bij zn boterham een beker (soms nog een halve beker) en tussen de middag nog een beker melk. (weet dus niet hoeveel cc dat is)
Verder krijgt ie ook geregeld kaas en yoghurt of toetje na t eten, dus hij krijgt vast wel genoeg.
Jelte krijgt al vanaf zn 1e verjaardag geen (fles) melk meer savonds.

Zou me dr niet te druk om maken hoor en ff je bezoekje afwachten bij het cb.

Groetjes Saskia.

Nou ik weet niet of ik eraan kom. 's ochtends doe ik ongeveer 100 ml in de beker en dat drinkt ze dan wel op, soms vraagt ze om meer. Als ik er meer in doe drinkt ze haar beker niet leeg.
Tussen de middag hetzelfde. Wel krijgt ze vaak kaas op haar brood en altijd een toetje bij het eten....

Dus ik denk dat Jennifer op het randje zit met 300 ml.

Het is ook best verschillend, de ene dag heeft ze meer trek in drinkyoghurt/ melk dan de andere dag.

300 redden we hier niet hoor.
Vera drinkt 's ochtends meestal 160 en 's avonds een toetje. Helaas is ze niet zo gek op melk.
Nou jammer dan hoor. Ik ben zelf ook geen melkdrinken (ook nooit geweest)
groetjes Daniela

Allereerst hoef je je denk ik niet zo druk te maken over het melkverbruik van je kindje hoor!!! In heel veel landen word vanaf de bv tijd helemaal geen melk meer gedronken.

Eline komt op zich wel aan de 300 cc per dag. 's ochtends 130 cc en 's middags 130 cc, en als toetje een klein bekertje magere yoghurt.

Birgit komt zeker wel aan die 300.

's avonds voor het slapen krijgt ze een fles melk, dan drinkt ze rond de 150. en 's ochtends krijgt ze dat ook ,net als tussen de middag voordat ze gaat slapen. Het hoort eigenlijk bij het bed ritueel.. Ze krijgt dan soya melk. er zijn dagen dat ze ook wel eens 200 drinkt voor het slapen

Oja en na t eten krijgt ze een danoontje..

Ik zat laatst juist te twijfelen of ze niet teveel binnen krijgt aan zuivel..
Maargoed, aangezien slapen een probleem blijft (morgen naar de kinderarts) vind ik het wel prima die fles, dan slaapt ze tenminste lekker!

Ik zou je niet te druk maken, als ze af en toe een plakje kaas eet oid krijgt ze ook zuivel..

Jesse drinkt wel meer dan 300 ml! maakt mij niet uit, hij vindt het lekker!

Terug
Bovenaan