melk

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal
ik heb even een vraagje over de halfvolle melk. (ik weet dat daar al een topic van is, maar ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag)
mijn meisje is nu ook een jaar, en ze krijgt 's morgens en 's avonds 200cc friso opvolgmelk.
nu mag je natuurlijk overgaan op halfvolle melk.
maar hoe hebben jullie dit gedaan? kun je in 1 keer overstappen of moet je opbouwen? en maak je dan 's ochtends een papje van gewone melk met bambix ofzo? het is misschien een domme vraag, maar ik vind het best lastig allemaal!
groetjes

Hoi,

Het is moeilijk hier een antwoord op te geven. Vaak zeggen ze dat je het moet opbouwen.
De eerste maanden zijn wij vaak overgestapt van merk melk e.d. en dit altijd in één keer. Myrthe accepteerde dat, dus ik zal dit straks ook doen.
Je kan het proberen en wil ze de melk niet, dan bouw je het langzaam op.
Succes

Reneke

Hoi hoi,

Ons meisje krijgt nog twee flessen en ik heb eerst 1 fles met andere melk gegeven en daarna de tweede ook.
Het probleem is alleen dat ze gewone melk niet drinkt. Vindt ze helemaal niet lekker, ik trouwens ook niet dus zo raar is dat niet.
Ze krijgt nu peutergroeimelk van nutrilon. Die vindt ze heerlijk en ze drinkt de flessen in een keer leeg. Het is wel wat duurder, maarja beter dit dan helemaal geen melk drinken.
Je moet het gewoon uitproberen en vooral je gevoel volgen.

Groetjes Anne

Wij hebben er ook mee geworsteld.
We zijn heel langzaam over gegaan.
Eerst ipv 180 water met 6 scheppen, op 150 water met 5 scheppen en dan 30 ml melk erbij. Zo hebben wij het in iets meer dan een week overgezet. Alleen, toen ze op 150 melk en 30 water met 1 schepje zat dachten we, nou dan kan ze makkelijk alleen melk op, maar niet dus ! Dat pikte ze niet! Ik dacht, tja, wat moet ik nou.
Ze drinkt sinds een week geen poedermelk meer, maar alleen nog melk. Maar ik doe (ook omdat ze niet veel anders wil drinken) tegenwoordig 180 melk en 20 water, want als er een klein beetje water bij zit drinkt ze het wel, maar echt alleen melk hoeft ze niet
maar ja, vind het wel best.

Bianca

heyhey

wij hebben het bij nathalia afgebouwd, totdat de kunstvoeding op was.
maar wij hebben gewoon 1 fles vervangen door echte melk.
ze kreeg toen nog 3 flessen. deed in het begin 2 kunst en 1 halfvolle melk
namate het pak kunstvoeding leegraakte, deed ik 2 halfvolle melk, 1 kunstvoeding. totdat het pak op was. toen was ze helemaal overgestapt. 3 flessen echte melk kreeg ze. inmiddels nog maar 2. 1 sochtends en 1 savonds.
sochtedns verschild nog wel. meestal krijgt ze pap, maar als ze dat niet wilt krijgt ze een fles. smiddags krijgt ze een "grote"beker melk,jogi,chocolademelk en savonds voor t slapengaan papfles.

zoals je nu de pap maakt voor je kleine, kan je dat ook met echte melk geven. precies zoals op t pak staat.

liefs do

oh ja, nathalia drinkit het trouwens wel. warm vind ze lekkerder dan koud (smiddags krijgt ze koude melk wat ik een uur van ter voren uit de koelkast haal)
maar wij hadden gelukkig geen problemen met de overstap.

liefs do

Feline heeft gewoon in 1 x de overstap gemaakt naar gewone melk.

Ze heeft er geen moeite mee gehad, merk zelfs dat ze dit lekkerder vind dan de poeder melk!

Als je zelf het idee hebt dat het nog weleens een probleem kan worden om wat voor reden zou ik de poedermelk afbouwen en gaan opbouwen met gewone melk!

Groetjes,

Suus

De mijne drinkt nog geen gewone melk ze drinkt nog Nutrilon 3 en die gaat tot 18 maanden maar ik denk dat ik nu gewoon de peutermelk van nutrilon gaat geven daar zit al de vitamines in die ze nodig heeft.

Denk eraan dat bij gewone melk niet vergeten om vitamine druppels toe te voegen.

Terug
Bovenaan