melk

De laatste keer dat we het over eten hadden op het cb is mij gemeld dat ze maximaal 300ml melk en zuivelproducten op een dag mag. Dit houdt bij ons in 's ochtend pap met ongeveer 200ml melk en 's avonds yoghurt als toetje. Volgens mijn moeder (die zich veel met (op)voeding bemoeit, grrrr) is dat veeeeeels te weinig.

Nu is dus mijn vraag, hoeveel zuivel krijgen jullie kindjes op een dag, of hoeveel mag een kindje van 1,5 aan zuivel op een dag?

Hoi,

Myrthe krijgt 's morgens bekertje melk (zo'n 200ml) en 's avonds toetje.
Maar ik kreeg met de 14maanden consult te horen dat dat eigenlijk te weinig was?
Maar Myrthe is nooit een melkfan geweest, dus ik weet niet beter.
Tja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Liefs Irene

Hoi,

Myrthe krijgt 's morgens bekertje melk (zo'n 200ml) en 's avonds toetje.
Maar ik kreeg met de 14maanden consult te horen dat dat eigenlijk te weinig was?
Maar Myrthe is nooit een melkfan geweest, dus ik weet niet beter.
Tja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Liefs Irene

Hoi hoi,

Minoux krijgt 's ochtends en tussen de middag een beker "gewone"melk, elk van ongeveer 80-100 cc. (meer wil ze niet)
Dan 's avonds na het eten een toetje (vla) en voor het slapen nog een fles poedermelk van 120 cc.
Volgens het cb was dit prima (en dan tzt die fles in de avond afbouwen)

Er wordt hier geen melk meer gedronken. Erg he! Ik probeer ze elke dag yoghurt te geven, maar zelfs dat wil ze niet.
Tja, ik hou er ook niet van. Maar 300ml. is prima hoor.

Hier krijg shanice sochtends pap 200ml en tussen de middag een beker melk en savonds een toetje.
Milton krijgt sochtends een beker melk en tussen de middag en savonds een toetje.

wat een toeval!!
ik had het hier vanmiddag met mn moeder en oma over.
nathalia drinkt nl makkelijk 750 ml per dag melk.
ze vind het heerlijk!
volgens mn oma is dat veelste veel,
maar mn moeder en ik hadden zoiets van: das toch alleen maar goed??
k ga morgen naar t cb bellen om t te vragen.

ze krijgt sochtends 250ml warme melk
smiddags koude melk 250ml
savonds voor t slapen gaan 250ml warme melk+ bambix
(of terwijl, nog gewoon de pap fles.)

liefs, do

Hallo,

300 ml melk(producten) per dag is een goede richtlijn om aan te houden. Té veel melkproducten is niet goed, volgens mij heeft dat te maken met de vetten, maar dat zou je bij het cb na moeten vragen.
Ik heb hier 2 kinderen die beiden niet van melk houden. Hier thuis drinken we het dus bijna niet, op Kindergarten drinken ze het beide wel + elke dag een toetje, dus we komen wel een heel eind.

Groetjes danielle

Terug
Bovenaan