melk

Moet er wel bij vertellen dat Myrthe nog steeds peutermelk krijgt. De verse melk of houdbare melk vind ze niet lekker. Behalve als het dan rechtstreeks van de boer komt, dan weer wel.
Mijn oom woont in Zeeland en is vaak hier in de buurt. Die wil dus weleens langs de boer gaan voor haar.
Anders dus nog steeds peutermelk.....

Laura vindt melk en melkproducten wel erg lekker, ik ga het sowieso vragen als ik op 1 oktober weer naar het cb moet, maar was even benieuwd. Wat een verschillen zeg!

Daniel krijgt smorgens een beker melk, dan halverwege de ochtend een beker yogho, middageten weer een beker melk en dan s'avonds gewoon nog toe, dit vonden ze vandaag op het cb gewoon goed.

Veel calcium is toch juist heel goed voor de botten?

Liefs marina

Dat veel melk drinken gezond is dacht men wel altijd... nu weet men wel beter.
300 ml is meer dan genoeg! Mijn kinderen krijgen ook niet meer! Al ben ik niet de hele dag bezig met precies te kijken hoeveel ze krijgen... al zit ik er denk ik zeker onder..... onze kinderen houden er ook niet zo van... net als wijzelf.

Groetjes, Noor

hey meiden

zoals belooft net even naar het cb gebeld.
nathalia krijgt dus echt veelste veel melk!
(750 ml) kinderen van 19 maanden mogen max 300ml aan melkproducten(zoals hier ook eerder werd gezegd)
de reden deed ze een beetje vaag over, maar t kwam er op neer dat dat met het eetpatroon te maken heeft?? en met de vetten die in de melk zitten.
als ze naar school gaan, moeten ze juist weer meer melk drinken.
wat een gedoe he hihi

nou, ik ga maar eens afbouwen dan :p

liefs, do

Leah krijgt 1 fles (tja) melk per dag, dus rond de 150cc melk, en soms nog een toetje.
Ik ben zelf geen melkfan, omdat mijn kinderen een koemelkallergie / lactose-intolerantie hadden/hebben. Ik vind het dus genoeg, ben allang blij dat ze er inmiddels tegen kan (koemelkallergie als baby).
Grote verschillen hè, tussen de "baby's" hier!

Het zal hier met die vetten wel meevallen want wij drinken hier altijd magere melk.
In mijn ogen zal het allemaal wel meevallen, wij zelf drinken ook veel melk.

Wat moeten ze dan drinken, limonade en sap?
Daar zit dan toch juist weer veel suiker in?

liefs Marina

Hoihoi,

Raar verhaal he, van die melk. Wij moesten vroeger juist heel veel drinken en onze kinderen ineens niet meer. Ik hoorde een tijdje terug hoe dat komt: blijkbaar was er in onze babytijd een melkoverschot bij de Nederlandse boeren, ze raakten het aan de straatstenen niet kwijt en de prijzen die ze kregen per liter waren superlaag. Toen heeft de overheid een campagne opgestart om de Nederlander meer melk te laten drinken, o.a. via schoolmelk en ´Melk, de witte motor´. Natuurlijk is melk wel goed, maar het is toen dus echt aangeprijsd vanwege een economische reden... Gek he, dat wij om die reden er echt van overtuigd zijn dat het goed voor ons is.

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan