Melk...

Hallo mede Mama's,

Vandaag ben ik naar CB geweest met mijn lieve prinsesje.. Voor de laatste prikjes.. En natuurlijk voor een consult enz.. maar toen we op de vraag stuitte hoeveel melk drinkt Julia (14 maanden) per dag.. Toen moest ik toegeven dat ze vrij veel melk drinkt.. 160CC middag en s;ochtends een Pyamapapje en savonds een pyamapapje.. dus dat schijnt veeeel te veeel te zijn... Jeeetje dacht ik want ze vind het zo lekker.. En ik ben met het idee opgegroeid dat het melk goed is... Ik kreeg altijd te horen "Melk is goed voor elk".. maar anno 2011 schijnt dat dus niet meer het geval te zijn..

Ik vind het zo makkelijk om te zeggen ja "hier moet je doorheen" want dat zei de arts bij het CB.. Ik heb de laatste tijd heel veel fases gehad waar ik doorheen moest.. En nou heb ik zoiets wat moet ik nou doen.. zij vindt het heerlijk en moet ik het haar nou afnemen?? Maar hoe?? dat is mijn grote vraag! Ik heb vandaag al zonder melkje gedaan voor het slapen gaan maar ben bang dat ze snel toch wakker zou worden.

Zijn er hier Mama's die hier al doorheen zijn gegaan of met het zelfde zitten.. Graag hoor ik ervaringen of oplossingen :) hihi..

xx Kenzi
 
Hoi Kenzi,
Altijd weer lastig he, als zo'n cb dame weer zo makkelijk vast stelt dat je iets 'verkeerd' doet. Heel irritant vind ik dat altijd! Maar goed, dat terzijde.
Tymo heeft nooit kv gehad. Ik heb hem tot een jaar borstvoeding gegeven en daarna zijn we overgestapt op gewone melk. Ik heb begrepen dat ze daar ongeveer 300 ml per dag van binnen moeten krijgen. Tymo eet ook heel graag pap. Dat maak ik dan van 300 ml melk met brinta. Daar is hij gek op. Ook is gek op chocomelk, melk met een smaakje en bekertje warme melk.
Toen ik gestopt ben met de bv zijn we hem gewone melk en pap gaan aanbieden. Dat pikt hij heel goed op. We zijn toen ik ging stoppen met bv dus ook van de 1 op de andere dag gestopt met de 20.00 uur voeding. Ook wij waren bang dat hij dan minder lang zou gaan slapen, maar wat bleek? Hij sliep net zo goed door! Hij had het dus helemaal niet meer nodig! Natuurlijk is het bij elk kindje verschillend, maar ik ben wel benieuwd hoe Julia vannacht geslapen heeft.
Als het nou niet zo goed ging kun je natuurlijk langzaam de hoeveelheid afbouwen. Dus i.p.v. 200 ml terug naar 150 ml. Dan na een week terug naar 100 ml, dan weer naar 50 ml en dan helemaal stoppen. Dan kan ze langzaam wennen aan geen papje.
En voor het overstapen van kv naar gewone melk zou ik proberen of ze gewone melk lekker vind. Waarschijnlijk moet ze er even aan wennen. Als het niet lukt kun je altijd kv en gewone melk gaan mixen om haar te laten wennen. Dus eerst 3/4 kv met 1/4 gewone melk dan 1/2 kv en 1/2 kv en zo langzaam steeds minder kv.
Bij ons drinkt Tymo de ene dag 500 ml melk en de andere dag maar 100 ml. Dat compenseerd elkaar dan weer een beetje denk ik dan maar haha.
Heel veel succes en ik hoop dat je meisje het goed op gaat pakken!
Liefs,
Mar
 
Hai Mar,

Nou Julia is zonder melkje naar bed gegaan.. Maar uiteraard werd zij voor 12en nog wakker... en toen heb ik er aan toegegeven om haar toch een melkje gegeven.. maar wat jij zei om het af te bouwen daar ben ik nu mee aan de slag gegaan.. enhet lijkt wel of ze het aan voelt en ze drintk de fles niet meer leeg.. En ik ben ook me heen gaan vragen nou ik heb vriendinnen met kindjes van 3 jaar die nog melk uit een fles krijgen.. dus aan de andere kant zo erg kan hetr niet zijn toch...

Maar goed.. ik heb het de laatste dagen in de gaten gehouden en ik kom nu net over 300ML per dag heen.. dus als ik me al daar aan kan houden ben ik al tevreden..

En ja die dames bij het CB.. ik vind altijd dat ze het op zo'n manier brengen dat het een beetje dwingend overkomt.. Maar ik zie het zo ieder kindje is uniek en zij werken met gemiddelde.. maar alsnog trek ik het mij erg aan.. Van veel mensen krijg ik te horen je doet het goed met julia, en dan kom je daar bij zo een onbekende dame.. en die verteld ff hoe het wel moet.. bleghh niet leuk :( maar daar en tegen had ze wel veel complimenten, want julia loopt al sinds 11 maanden, en ze heeft voor haar leeftijd al een goede motoriek en ze kan al wijzen en zeggen wat ze bedoeld.. dus aan de andere kant niet alles negatief... maar goed..

Het komt uiteindelijk wel goed, en over dat gewone melk: Julia vind het niet heel erg lekker, zij krijgt Peuter groeimelk in plaats daarvan en dat werkt prima met haar. en af en toe geef ik inderdaad een paar slokken melk van mij... en dat gaat dan wel maar uit de fles wilt ze het niet daar trapt onze kleine dame niet in.

En trouwens ik vind het zo knap dat jij zolang BV heb gegeven!! bij mij was na twee weken al over met de pret...

liefs,

Kenzi
 
Hey Kenzi,
Wat goed dat het gelukt is om de hoeveelheid naar beneden te krijgen! En ook zo snel! Super hoor! Je moet je inderdaad niet te veel aantrekken van de CB dames. Maja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je voel je toch persoonlijk aangevallen. Je doet zo je best, je bent al onzeker over of je het allemaal goed doet en dan blijft het ene negatieve puntje toch hangen he? Ik had dat de vorige keer ook. Allemaal complimenten dat het zo goed gaat met Tymo, maar dat ze zeiden dat zijn hoofd niet goed gegroeid was bleef toch hangen. Hij is zowiezo een heel klein mannetje en gelukkig zit hij nu midden in een groeispurt want hij zit al ruim 5 maanden in maatje 74 haha.
Ach ja, later lachen we er waarschijnlijk om als we onze knappe opgegroeide kindjes zien haha.
Ik moet volgende week weer naar de CB, ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
En wat betreft de BV, ik heb 8 weken mijn best moeten doen voor dat Tymo eindelijk de borst pakte, dus toen hij dat eenmaal goed deed wilde ik daar zo lang mogelijk van genieten haha. Ik vond het gewoon een heel fijn moment. En hij vond het gelukkig ook prettig. Ook zonder problemen kunnen stoppen. Wat dat betreft is het een makkelijk mannetje haha.

Maar goed, back to the topic, als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen met jou meisje en het zuivel gebruik!
Succes, je bent goed bezig!

Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan