melkproductie stoppen

O, ik zie nu dat advies van opbinden?! Wil ik toch ook me even aansluiten bij Dirksmama hoor! Als je een borstontsteking in de hand wilt werken.... Nee, lijkt me dus niet erg verstandig!

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-04-2009 12:49:30'));

Er zijn middeltjes voor, verkrijgbaar via de huisarts. Die stoppen de melkproductie. Stuwing is inderdaad geen pretje. Ik werd er zelfs gewoon beroerd van afentoe :-(
Ik zie wel dat je bericht al een paar dagen oud is dus hopelijk gaat het nu al beter!

(Moet overigens ook wel even mijn ongenoegen kwijt over je vk hoor. Dit is nl. niet echt een advies van een bv-voorstander. Een lactatiekundige had jou prima kunnen helpen met de kloven en de eerste weken is het volkomen normaal dat je met weinig anders bezig bent dan voeden...)

Jammer dus dat het mislukt is! Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Succes met je melkfabriekje, hihi.

Gelukkig schrijven de meeste artsen die middeltjes niet meer voor! Ze hebben namelijk heel vervelende bijwerkingen op korte en lange termijn en daarbij, in bijna de helft van de gevallen werken ze niet goed!
Eigenlijk worden ze door de meeste artsen alleen in tragische omstandigheden voorgeschreven (wel bevalling, geen kindje).

Klopt je hebt gelijk, in het ziekenhuis is het ook overlegd met de gyn. Maar die helse pijn van verleden keer (de ks is niet zo erg, maar die borsten!) zag ik niet zitten. Verleden keer heb ik het om die reden niet genomen, nu wel nu wist ik wat me te wachten stond. Uiteindelijk heeft het niet geholpen, maar je wil er alles aan doen om het te verkomen.

En.. misschien is het anders als je al gevoed hebt, maar ik had nog niet actief gevoed (zeg maar..)   en het opbinden was een hele goede uitkomst voor mij. Ouderwets misschien, maar het zware pijnlijke gevoel was hierdoor (de zwaartekracht van die dingen) wat beter te verdragen. Koelen enz. hielp niet.

Dus wat ik zeg, misschien anders omdat ik niet al 'actief' gevoed had.

Ennuhm... tis maar gewoon 'mijn' verhaal, een ander moet er mee doen wat ie zelf wil doen, toch?

Tuurlijk en het is fijn dat jouw ervaring er goed mee was.
Bij de oudste had ik na de keizersnede ook (niet overdreven) helse pijnen van de stuwing. Bij de tweede niet, omdat de oudste toen inmiddels heel goed kon drinken en me zo van de stuwing afhielp. Want hoe flauw het ook klinken moge, het beste middel tegen stuwing is en blijft een goed drinkend kind!

Terug
Bovenaan