Melkproductie verhogen

<p>hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf sinds een week fulltime. Ik kolf ongeveer 120cc per keer en ze drinkt 150cc, dit is natuurlijk niet heel rampzalig maar ik zou het fijner vinden als ik mijn dochter een volledige fles kan geven. Wat kan ik doen om wat meer melk te produceren? Ik kolf elke 3 uur en in de nacht niet. Ik heb ook helemaal geen voorraad in de vriezer want alles wat ik vandaag kolf drinkt zij morgen. Ik Heb al de neusspray van de dokter gekregen en dit werkt wel om tsr op te wekken maar verhoogt verder de productie niet. Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen!</p><p> </p><p>Mandy </p>
 
Waarom fulltime kolven? Ik zou ook in nacht een keer gaan kolven als je productie wilt verhogen. Of gewoon weer lekker aanleggen...0
 
Je kan vaker kolven, iedere anderhalf uur zouden je borsten weer vol moeten zijn, of clusterkolven om er per keer meer uit te kunnen halen, moet je maar eens googlen hoe dat werkt. Ik heb er geen ervaring mee verder.
 
Ze heeft een te erge zuigkracht, tepelhoedjes zuigt ze zo haar mond in en blijven echt voor geen meter zitten.  als ik zonder probeer dan zijn mijn tepels na 5 minuten  helemaal kapot. Het aanhappen doet ze verder wel prima het is puur de zuigkracht waar het probleem zit.  Oke dus als je een sessie overslaat gaat de productie dus achteruit?
 
Je moet inderdaad geen sessie overslaan. Komt ze snachts ook nog voor een voeding?  Dan zou je na het voeden nog kunnen kolven en wat je dan teveel hebt kun je invriezen. En anders toch snachts je wekker zetten om een keer te kolven. Dit hoeft niet om de 3 uur maar zou het ongeveer op de helft van je nachtrust dan doen en dan sochtends vroeg weer. Misschien kun je op die manier toch een voorraadje opbouwen. Succes!  
 
1x in de nacht kolven is erg goed voor de productie. Klusterkolven helpt ook. Maar ik weet niet wat voor kolf je hebt, dubbelzijdig kolven geeft ook een hogere opbrengst. Ik merk dat ik vaak nog een paar minuten moet doorkolven nadat er niets meer uitkomt, dan komt er ineens toch nog wat. Maar hoe goed kolven ook gaat, niets haalt het bij de efficientie van een baby. Knap hoor dat je full time kolft. 
 
Terug
Bovenaan