Melkproductie verhogen

Ik ben net gestopt met kolven, kleine is 4 maanden. Ik heb een dubbelzijdige kolf en ik kolf de ook nachts niet omdat  ik echt me rust nodig heb. Avonds gaf ik kunstvoeding. Een periode ging het bij mij ook slecht omdat ik ziek was en echt niet in staat was om te kolven. Mijn productie was zo weinig dat ik ben gaan clusterkolven. Dat werkte bij mij goed en zo kwam mijn productie weer langzaam opgang. Er bestaat ook borstvoeding thee mis dat o ook een idee,zelf nooit gebruikt. Succes!
 
Veel water drinken kreeg ik ook nog als tip. En verder kun je misschien een lactatiekundige om advies vragen?
 
Dochterlief is nu 5.5 maand en ik heb altijd volledig borstvoeding kunnen geven, gecombineerd met afkolven owv een bijberoep.
Ik heb op sommige momenten heel veel moeite moeten doen om mijn productie hoog te houden maar met veel doorzettingsvermogen is het gelukt.
Veel thee van venkelzaad en thee van gedroogde blaadjes citroenverbena hielp heel goed. Dat vind je in een biowinkel. Ik wisselde ook in het soort water dat ik dronk. Als ze 's nachts doorsliep, stond ik op om af te kolven om de productie een boost te geven en om een voorraadje aan te leggen in de vriezer.
Afkolven met een dubbele kolf hielp ook en zorgen dat de kolf groot genoeg is en nergens 'schuurt'.
Veel succes ???
 
Terug
Bovenaan