Melkproductie

Hoi meiden,

Ik loop mischien wat op de zaken vooruit, maar..... Als onze kleine geboren is, ga ik flesvoeding geven. Na 2 mislukte borstvoedingen en 1 gelukte flesvoeding is voor ons de keuze makkelijk.
Toch had ik bij de derde geboorte 1 "probleem":STUWING!!! Niet echt een ramp, wel erg vervelend.
Nu las ik laatst in een artikel in de Kinderen dat er medicijnen zijn om de melkproductie af te remmen als je geen borstvoeding geeft. Natuurlijk stond er geen naam bij...
Weet iemand van jullie daar iets van? Ik zou graag iets meer willen weten voor ik het aan de VK vraag.

Groetjes Petra

Dat moet je via je huisarts regelen. Al weet ik dat heel veel huisartsen het niet willen geven, omdat er bepaalde (sorry, weet niet welke) bijwerkingen zijn, en dat het beter is de natuur zijn gang te laten gaan.

jaa ik weet ook welke medicatie je bedoelt maar je zult het niet zomaar krijgen helaas....

idd je huisarts of vk moet het voorschrijven maar in mn werkjaren (8 in de kraam) is het nog nooit een client gelukt om het te krijgen.. zitten ook bijwerkingen aan de vaak zegt de huisarts effe op de tanden bijten die 3 dagen van de ergste stuwing......

succes danielle (maartmama)

hoi hoi...

ik heb er ook naar gekeken.. maar de bijwerkingen zijn mij te heftig. keb namelijk gelezen dat je er psychisch heftig op kan reageren (je kan depressief worde of andere bijwerkingen krijgen)
dus heb ik ook beslote om dan ma even een paar dagen op mn tanden te bijten..
wat trouwens wel helpt is strak inbinden en koelen.. ijskoud koelen..

liefs!

Ook ik ga gewoon weer flesvoeding geven bij nr 3, ben niet eens begonnen aan borstvoeding, dat is niets voor mij.
Ik heb elke keer witte kool in huis gehaald en de bladeren in de vriezer gelegd en dan in je bh doen.
Die koude bladeren halen de hitte uit je borsten van de stuwing ( ze lijken wel gekookt als je ze uit je bh haalt) dus deze keer zorg ik ook weer dat ik witte kool in huis heb.

Mmm, toch maar eens informeren bij mijn zus dan. Die heeft 3,5 jaar geleden een dochter gekregen en heeft die pilletjes gehad. Maar dat was in Belgie. En nadat ze door de pilletjes was, kreeg ze opeens enorme opgezette en pijnlijke borsten. Dus wat nou het voordeel is geweest, geen idee...

Hmmmm, al met al weinig positieve reacties hoor ik wel. Mischien is het idd goed als ik even bij m'n huisarts ga informeren. Die kan me dan ook vast wel vertellen wat de bijwerkingen zijn!
Toch vond ik de stuwing wel erg vervelend....en het hield bij mij ook wel een dag of 6 aan! Wat overigens wel hielp (de koolbladeren hielpen maar een paar minuutjes...) waren kleine pakketjes appelstroop (in boterhamzakjes) uit de vriezer. Het leek of die wat langer de kou vasthielden. Ook vielen ze niet zo op als je ze in je BH had.
Die strakke BH ken ik ook. Is ook echt noodzakelijk, maar doordat ik astmatisch ben krijg ik het daar altijd erg benauwd van...

Bedankt voor jullie reacties. Ik laat het wel even weten als ik bij de HA geweest ben.

Groetjes Petra

Terug
Bovenaan