Melkproductie

Ik heb net bericht ontvangen van mijn zus. Ze weet niet hoe de pilletjes heten maar ze waren wel effectief. Ze kreeg ze in het ziekenhuis in Belgie binnen een uur na de bevalling. Ze hebben niet eens gevraagd of ze die wel wilde. Blijkbaar is het daar niet meer fan normaal dat je die krjigt. Na een aantal dagen waren ze uitgewerkt en toen kreeg ze pijnlijke opgezette borsten.

Je krijgt ze echt niet zomaar in Nederland. Ook als je wel borstvoeding geeft zul je last van stuwing krijgen. Het is vervelend maar na een paar dagen gewoon over. Pas als het echt te lang duurt krijg je volgens mij wat voorgeschreven. Van alle mensen van wie ik heb gehoord dat ze wat wilden hebben, heb ik tevens vernomen dat ze er echter niets voor kregen van de huisarts behalve een hart onder de riem dat het na een paar dagen weer over is. Je lichaam regelt het zelf wel. En dat is uiteindelijk ook zo. Maar groene kool bladeren kneuzen en in je bh leggen en koude compressen doen ook hun taak wel. In ieder geval geen melk gaan wegduwen enzo onder de douche dan help je de produktie alleem maar meer op gang en blijf je er langer last van houden.

Hoi,

Het medicijn heet Dostinex en je kan het via de huisarts krijgen. Heb het bij onze oudste gebruikt omdat ik het helemaal niet meer trok. (had baarmoederontsteking gekregen en dan wil BV echt niet) Kreeg het vrij gemakkelijk moet ik zeggen, onze HA is niet zo moeilijk figuur.
Er zit een waslijst aan bijwerkingen bij, maar die heb ik niet gehad, mijn psychische problemen waren binnen 1 dag over en ik kon blij eb gelukkig de fles geven.
BV kan dan wel het allerbeste voor je kindje zijn, als jij als moeder het met moeite trekt heeft je kind er ook niet echt wat aan.

Hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes

Terug
Bovenaan