melkvoeding

Hoe maken jullie de melkvoeding klaar? en voor hoelang van te voren... ik deed altijd koud (wat al gekookt was) water en dan 180 +6 schepjes in de magnetron opwarmen... nu blijkt dat ik het eerst in kokend water moet oplossen en dan pas mag geven... maar dan is het niet op goeie temperatuur ofterwijl veels te heet... hoe doen jullie het ?
 
Ik kook het water, doe dit in een afgesloten kan in de koelkast en vul hier mijn flessen mee, als het etenstijd is, zet ik een fles in de magnetron (uit de koelkast ongeveer 30 seconden bij een magnetron van 600 watt) en doe dan de melkpoeder erbij, even schudden tot het goed is opgelost en dan aan de baby geven. Als je de melk in de magnetron opwarmt, gaan bepaalde voedingsstoffen verloren en als je dus alleen het water opwarmt en de melk er later bijdoet dus niet.
Succes.
 
In principe is het niet nodig om in Nederland het water te koken. In Nl is het kraanwater nl van dusdanig goede kwaliteit dat je het gewoon voor flesvoeding kan gebruiken. Het is idd het slimst om eerst het water te verwarmen in de magnetron en daarna de voeding er bij te doen. Het lost dan ook wat makkelijker op. Je kan dit gewoon per fles klaarmaken.

De GGD heeft trouwens een aantal maanden geleden toestemming gegeven om afgekolfde borstvoeding in de magnetron op te warmen maar dat vind ik moeilijk te geloven.

groetjes,
Moniek
 
Hoi,

Ik zou het water wel eerst koken hoor!! de baby kan hier echt buikkrampejes van krijgen als je het niet doet (kleine moeite)...en inderdaad af laten koelen, het flesje in de magnetron opwaren tot de juiste temp en dan de melk erbij doen.
 
ik warmde de borstvoeding wel in de magnetron op, hou niet van au bain marie, teveel werk, in het ziekenhuis deden ze het ook gewoon in de magnetron.

de flesvoeding, ik kookte 's ochtends een ketel vol met water, en gebruikte dat de hele dag door, eerst hoeveelheid in de fles, in de magnetron, poeder erbij, en klaar. maar je kan ook met poeder en al in de magnetron doen, ik kreeg op die manier alleen klontjes dus vandaar dat ik de poeder er later bij deed. Nu kook ik het water niet meer, vanaf 6 maanden doe ik dat ook niet meer, kan zolang je geen oude huis hebt met loden pijpen. Tot 6 maanden zou ik inderdaad wel het water koken, het hoeft niet, maar het water wordt er zachter van.

Groetjes,
Linda
 
Borstvoeding kun je inderdaad wel opwarmen in de magnetron maar dan wel op een heel laag vermogen. Anders verlies je absoluut de zo belangrijke anti-stoffen.
Ik kook altijd het water en als het dan afgekoeld is naar hand-warm dan maak ik voeding klaar voor de aankomende dag.
 
Ik gebruik barleduc water. Vind ik erg handig. Gewoon koud in de magnetron en daarna de poeder erbij. En nee, ik warm voeding nooit op voor de tweede keer. Dit mag niet is mij verteld.
 
Terug
Bovenaan