melkvoeding

Ik deed mijn borstvoeding ook altijd gewoon in de magnetron, het is nooit bewezen dat dit niet goed zou zijn, ik begrijp van moniek ook niet helemaal goed wat er niet goed te geloven is aan de ggd??
opvolgmelk maak ik altijd 's avonds klaar voor de volgende dag, je hebt hier ook speciale afsluitbare kannen voor ( tupperware kan doet het ook goed), ik kook eerst water, laat dat afkoelen, poeder erbij en in de koelkast, zo staat het zelfs ook in de gebruiksaanwijzing, maar inderdaad als je het te koud laat worden heb je kans op klontjes dus handwarm is wel het makkelijkst om klaar te maken.

gr
saskia
 
Ik heb altijd een fles afgekoeld gekookt water klaarstaan.
Dan kook ik water in de waterkoker, vul een fles tot 70 cc met gekookt water vul de rest aan met afgekoeld gekookt water en de schepjes erbij en klaar !! Binnen 2 minuten heb je gelijk de fles op temparatuur. In magnetron vind ik het niet hyg. ivm eten wat daarin wordt opgewarmt hoe schoon je magnetron ook is.
 
het water koken is wel het slimst om te doen(ook barleduc!)Maar je hebt het erover om in net gekookt water voeding te doen...dit mag geen eens ..het gaat namelijk schiften!!Ik zelf heb drie fleesen staan..die ik sóchteds allemaal vul en dus steeds opwarm.........en voeding op nieuw opwarmen...das zeker niet goed!!!!
 
Bij de oudste kookte ik het water ook altijd (ben later spa blauw gaan gebruiken)en bij mijn jongste (nu 4 mnd) gebruik ik gewoon water uit de kraan en warm het op in de magnetron en dat gaat prima hoor. Het gaat volgens mij meer om het gevoel wat je er zelf bij hebt dus doe maar wat je zelf denk wat goed is.
 
ik gebruik gewoon kraanwater zonder te koken [ heb geen oud huis en geen oude leidingen en kindje heeft geen last van darmkrampjes]
dusik vul een fles met water [ koud] doe er de poeder bij en roer even met [schoon] lepeltje dan dop erop even schudden en dan flessenwarmer [ phillips] instellen en ongeveer 10 min later is de fles heerlijk op de juiste temp klaar en makkelijk mee te nemen zelfs in de auto te gebruiken dmv bijgeleverde adapter.
ik heb van die kokertjes van difrax waar ik de juiste hoeveelheid indoe voor 1 flesje per keer en maak als nodig is klaar ze kan altijd in 12 min eten
groetjes cynthia v/d v
 
Ik maakte de flesjes klaar (met flessen water) voor 24 uur en warmde die dan gewoon in de flessenwarmer of au bain marie op. Dit ging prima, nooit krampjes gehad.
 
Terug
Bovenaan