Mening over oud Hollandse naam Tijke/Thijke

Hi! Ik vind Tijke/Thijke ook een hele leuke naam en kom uit het westen. Ik ken hier ook niemand met die naam. Zelf zou ik de naam niet eens snel afkorten maar als in Limburg vaker de naam Thij gebruikt wordt zal dat misschien wel gebeuren. Mensen verzinnen toch vaak de vreemdste afkortingen/verbasteringen, ik denk niet dat je daar rekening mee moet houden.Wij hebben onze zoon Huub genoemd (nu 3,5 maand oud). Ik heb ook heel lang getwijfeld (tot paar dagen voor zijn geboorte ?). Maar zodra hij er was klopte het! En wat anderen er nu van vinden of van maken, ze doen maar. Wij vinden de naam leuk en dat is het belangrijkste!

Ik woon in West-Brabant en ken niemand met die naam, maar dat komt waarschijnlijk omdat het hetzelfde klinkt als de bijnaam van een dorp hier in de buurt dat bekend staat om zijn niet alledaagse inwoners en cultuur haha:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/St._Willebrord 

Ik kom uit Friesland en daar ken ik een Taeke die schrijfwijze kan ook nog. Ik denk niet dat het dan afgekort wordt omdat het al kort is. Ik vind het in iedergeval een leuke naam! Ik zeg doen! 

Ik had een docent die taeke (zeg: taa-ke) heette.. een collega van mijn moeder heet Thijke, wordt inderdaad wel eens thij van gemaakt. Wat vind je van Ties? Zal ook niet zo snel afgekort worden..Rav, riv, fos, Thijs, Mike, Bram, bas, Tom, tim, Bart, cees/kees/mees, Boris, Giel, Teun.. ik noem maar wat namen ;)Succes met jullie keuze!Het is ook jullie keuze dus doe wat goed voelt..

Terug
Bovenaan