Meningen gevraagd...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Sinds afgelopen weekend ben ik terug van vakantie en daar heb ik een geweldig (vind ik dan..) plan bedacht.
Het is echter een plan dat nog in de kinderschoenen staat en omdat dit forum zo laagdrempelig is leg ik het jullie even voor.
Willen jullie mij je mening geven over het volgende:

Ik ben op vakantie geweest op een hele kleine camping. Zelf ben ik (bijna) docente zwangerschapsbegleiding.
De eigenaren van de camping in Frankrijk zijn Nederlanders en hebben naast de camping ook 5 chambers d'hotes. Als ik mijn cursus  zwangerschapsbegeleiding geef is er plaats voor minimaal 3 en maximaal 6 stellen. Dat zou dus perfect matchen met zijn aantal kamers. Dan kan een zwanger stel 'de laatste vakantie samen' combineren met een zwangerschapscursus en voorbereiding op de bevalling. Leek mij echt ideaal en te gek! Past volgens mij ook in onze cultuur waarin we niet echt meer tijd hebben om elke week een cursusavond in te passen in een overvolle agenda.
De plaats is te bereiken via trein, vliegtuig (Toulouse) of auto. De accomodatie beschikt ook over tables d'hotes waarbij de kok rekening kan houden met de voedingseisen van zwangeren.
Wat wil je nog meer. Ik neem dan in voor en najaar een weekje onbetaald verlof van mijn werk en als de aanmeldingen heel goed lopen neem ik er gewoon een weekje bij. Geef ik nog een cursus.
Hoe klinkt je dit in de oren? Want ik ben zelf natuurlijk erg enthousiast maar als er geen animo is vanuit de doelgroep (en dat zijn jullie...) dan houdt het dus gewoon op.

Graag jullie mening!

Bedankt alvast.

M3

Ik vond de zwangerschapscursus bij mijn eerste zwangerschap erg tegenvallen, dus ik moet zeggen dat een combinatie met een vakantie dan een stuk beter klinkt. Maar aan de andere kant: ik had toen al geen 'klik' met de rest van de groep (deze waren echt allemaal minstens 10 jaar ouder, en dat is veel als je 23 bent...), dus wat als je met elkaar op vakantie bent en geen klik hebt? Met voldoende aanmeldingen zou je groepen kunnen maken op basis van leeftijd/interesses.
Ik zou dan graag een dagprogramma willen zien: hoeveel tijd ben je met de cursus bezig en hoe vrij ben je om de rest van de tijd als stel in te vullen? Misschien hebben de mannen wel behoefte om iets actiefs samen te doen en kunnen de vrouwen dan op dat moment wat zwangerigs doen.
En wat als stellen hun andere kind(eren) mee willen nemen? Dan zou er opvang moeten zijn als beide ouders cursus hebben.

Ik ben gewoon een beetje met je mee aan het denken, hoor.
Het klinkt erg leuk en ik denk zeker dat er mensen zijn die dit zien zitten. Voor mij persoonlijk zouden de kosten en  de data (ben gebonden aan schoolvakanties) een belangrijk punt zijn om te zeggen of ik wel of niet mee zou willen.

Poe..
Het klinkt allemaal erg leuk eigenlijk
maar als ik zelf eerlijk ben moet er niet aan denken een cursus
of wat dan ook te doen terwijl ik lekker op vakantie ben
laat staan dat de aanstaande papas daar zin in hebben...

Fijn, jullie reacties!
Dat zijn ook tips en overwegingen waar ik weer mee verder kan.
Graag meer!
Als het plan wat concreter wordt laat ik het jullie weten.
Vooralsnog zijn de vragen die jullie stellen uitstekende nadenkertjes....

Op zich een leuk idee, alleen valt mij op dat steeds meer vrouwen (m.n. bij 2e en volgende kindjes) geen cursus meer doen. Op deze jongegezinnen-site kun je ook terugvinden dat 46% van de zwangeren zich niet voorbereid d.m.v. een cursus.
Zelf ga ik wel op gym (heb bij mijn 1e yoga gedaan, geen succes....), maar doe dat graag in mijn woonplaats, zodat ik ook in contact kan komen met andere aanstaande moeders. Misschien hou ik er nog leuk contact aan over. Dat gebeurt natuurlijk niet als ik op vakantie een cursus volg.
Dit waren even wat kritische noten, maar als je zelf denkt a.h.v. het totaal van reacties dat het wel eens zou kunnen slagen, ga ervoor!! Het idee is goed!
Succes, Patricia

Hardstikke leuk idee joh!
Moet je zeker gaan proberen!
Heel veel succes met de voorbereidingen.

Nou, lijkt mij wel wat. Ligt uiteraard ook wel een beetje aan de accomodatie en de prijs, maar zo kun je het nuttige met het aangename combineren.
Denk niet dat het nog geregeld wordt voor ik ga bevallen, maar als het er was geweest had ik het zeker aangekaart bij m'n man.
Succes met alle plannen!
Liefs Phira

Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk geen belangstelling hebben voor zo'n vakantie. Hier mijn redenen waarom niet:
- Ik doe zwangerschapsyoga (voor de tweede keer) en vind dit naast het verkrijgen van info over bevalling ook een fijne manier om iedere week een avondje wat te bewegen, ontspannen en even lekker met de zwangerschap bezig te zijn. Ik vind een wekelijkse cursus dus juist wel fijn.
- Hoewel ik een goede voorbereiding op de bevalling belangrijk vind, vind ik het nou ook weer niet zo belangrijk dat ik daar een vakantie aan zou willen wijden. Ik kan wel wat leukers bedenken!
- Samen met andere hoogzwangere dames op vakantie trekt mij ook niet zo aan, volgens mij krijg je dan de hele dag door eindeloos geklaag over alle kwaaltjes en vermoeidheid.
- Vlak voor de bevalling op vakantie gaan, lijkt mij niet prettig, dan moet je met je dikke buik helemaal naar Frankrijk met bus of auto. Lijkt me niets.
- Ik heb er voor gekozen om mijn vakantiedagen een beetje op te sparen zodat ik die aan mijn zwangerschapsverlof kan plakken, 16 weken verlof vind ik persoonlijk namelijk nogal kort. Dat vind ik een zinvollere besteding van mijn vakantiedagen dan aan een zwangerschapscursus-vakantie.

Misschien niet helemaal de reactie die je zou willen horen...

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan