Mensen die ervaring hebben met wasbare luiers?

Zeker zo snel mogelijk mee beginnen. Wij zijn op dag 4 begonnen. 
Wij gebruiken little lamb tweedelig, bamboe. Erg blij ermee. Heb 32 luiers en 8 overbrroekjes. Het overbroekje hangen we na een luierwissel uit en gebruiken we erna nog 1 keer. 
Was met deze hoeveelheid om de 2 a 3 sagen. Drogen aan de lijn duut +- 2 dagen. 
Have fun en geniet van de leuke printjes en de spuitluiers waarbij de poep fijn in de luie blijft.

Op Facebook is er een groep waar je veel informatie kan vinden. Wij gebruiken ze nu al 1,5 jaar met succes ;). Achteraf gezien zou ik misschien voor een ander systeem gegaan zijn. Dus eerst huren is ook een goed idee (of een afspraak met een consulent). 

Hier ook een wasbare luieraar! We gebruiken een tweedelig systeem, de Popolini Pandasoft met de Popowrap of blueberry capri als overbroekje. Het werkt echt fantastisch en zou het iedereen aanraden!
Wij zijn later pas overgestapt omdat mijn man het niet zag zitten en ik heb echt actief moest overhalen. Inmiddels weet ik wel zeker dat we bij een eventuele tweede eerder zullen beginnen!

Hier ook wasbare luiers. Wij zijn met ongeveer 3 maanden begonnen omdat er al zoveel nieuw was, ik heb eerst gehuurd dat is wel echt handig om te doen. Wat voor jou werkt hoeft voor een ander niet ideaal te zijn. Zo hebben wij prefolds met een overbroekje. Dit omdat ik de voorgevormde te dik vind,maar die zijn wel beter tegen lekkage. Wij hebben af en toe wel lekkage maar goed dat weegt minder dan de voordelen, idd weinig luieruitslag(zelfs met tandjes), weinig afval, minder kosten. 

Zal inderdaad denk ik een consult zoeken om te kijken wat we het fijnste zouden vinden en wat de kleine het fijnste zou vinden.
Had inderdaad ook op marktplaats een volledige set gezien wat erg veel geld scheelt! En opzich qua verkleuring inderdaad hebben we niet veel moeiten mee al helemaal als je weet dat het schoon is.

Hier ook fan van wasbare luiers! Heb de tweedelige luiers (voorgevormde + overbroekje, snachts een wolbroekje) en heb verschillende luiers en overbroekjes. Er wordt regelmatig aangegeven dat verschillende merken een andere pasvorm hebben en dat je even moet testen welke het beste bij je kleintje past voor je een bulk aanschaft... maar ik vind dat eigenlijk vrij onzinnig aangezien je kleintje continu groeit en andere verhoudingen heeft. Ik merk dan ook dat het merk wat wij hadden bij de newborn maat (1) nu niet per se het fijnst is (maat 2/onesize), dus dat zal wellicht wel steeds wisselen. Ondanks dat ik blij ben dat ik newborn luiers had vind ik wel dat hij er snel uit is gegroeid.
Ik ben nu erg blij met hu-da en little lamb (totsbots; popolini; anavy; petit lulu; blümchen gebruik ik dus ook) en het droogt vrij snel in het trapgat! Of lekker buiten hangen straks. Ik gebruik ze wel met inlegvelletjes (biologisch afbreekbare, deze overleven niet in de wasmachine en heb wasbare billendoekjes - alleen bij veel poep aan de billen gebruik ik ook andere wipes). Heb overigens ook wasbare zoogcompressen en zilverkapjes mocht daar iemand over twijfelen ;).

Vind ik niet helemaal waar hoor Brenda
Wij hebben een lange slanke dame. En dat is ze altijd al geweest. Een luiertje van Flip heeft haar nooit goed gezeten, omdat die gewoon beter past bij de wat rondere billetjes. Ook een luier van Bamboolik zit niet goed, omdat die niet een overslag flapje aan de voorzijde is en onze meid op haar buik slaapt, dat lekt door. Zelfs overdag. En ze is een veelplasser, in de nacht lekte de zo geprezen wolbroek gewoon door. Er zijn dus nog meer redenen dan enkel de bouw van je baby waarom sommige luiers niet werken.
Wasbare zoogcompressen kan ik ook aanraden trouwens.

Terug
Bovenaan