Mensen gezocht met kinderen en finacieële problemen

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die ook kinderen hebben en in finacieel problemen zitten.

Ik ben heb namelijk ook een kindje en wij zitten ook in finaceële problemen

Wij haddden omdat wij veel verdiende een grote lening afgesloten bij de bank.
Niet te weten dat ik onverwacht zwanger zou worden en mijn vaste baan zo verliezen.
maar dat is toch gebeurt ik werd door de pil heen zwanger en het bedijf waar ik werkte ging falliet.
Nu heeft alleen mijn man nog een fulltime vastebaan en ik heb omdat ik ook nog een postnatale depressie heb overgehouden een zw uitkering.

Maar wij hebben een aanvraag in de dient bij de kredietbank voor een schuldhulp verlening ( nog voor er problemen gingen ontstaan met incasso noem maar op. )
omdat ik het toch erg belangrijk vind dat we over drie jaar een schuld vrij toekomst hebben. wij zijn nog erg jong en wij zouden graag in contact komen met mensen die het zelfde hebben of het zelfde hebben mee gemaakt vind je het niet prettig om het zo op de site te zetten laat het me weten dan is het altijd mogelijk of via msn te praten hierover.

Groetjes

Hoi,

Ook wij hebben het al jaren redelijk moeilijk wat betreft de financiele zaken... Toch weten mijn man en ik ons elke maand er doorheen te worstelen en keuzes te maken.

Mijn man heeft een paar jaar geleden(bijna 10 jaar) een opleiding tot piloot gevolgd. Hem werd voorgehouden dat hij zo aan een baan kon komen en ging een studie lening aan...je raad het waarschijnlijk, hij heeft nooit de pilotenbaan gevonden(wel zijn studie afgerond) en we zitten nu al sinds 1996 met een studielening waar je u tegen zegt.
In die tijd kende ik hem oppervlakkig anders had ik hem ervan weerhouden!!

Na de studie is mijn man toch nog goed terecht gekomen en verdiend hij veel(voor zijn leeftijd) ik daarin tegen heb nogal wat lichamelijke problemen moeten overkomen waardoor werken er voor mij niet meer in zit(ja werk wat ik zittend kan doen maar ik niet geschoold voor ben)  

Jaar in jaar uit zijn we nu aan het schuiven en sparen... ik word er af en toe moedeloos van! Toch redden we het!! Wij zijn er sterker door geworden en kunnen nu al zo de dagelijkse zaken kopen dat we er soms zelfs iets aan over kunnen houden voor een uitje met z'n 2en!!!

Onze dochter is nu ruim 2 en ik ben inmiddels in verwachting van nummer 2, ja je ziet dat ik me door de financiele dingen niet laat tegen houden de wensen wat betreft een gezin te stichten. Mijn kinderen komen qua eten niets te kort, hebben kleding(of gekregen of tweedehands) speelgoed schuift door via vriendinnen. Het enige wat we af en toe missen is een vakantie (maar ja een mooie zomer in nl is ook fijn!)

Wij proberen eens in de maand iets leuks te doen(met of zonder kind) en dat geeft ons zoveel kracht om verder te knokken!

Ik weet dus hoe het is en nee, het is niet leuk en makkelijk en ik hoop ooit zover te zijn dat we de schulden terug kunnen betalen, maar zolang dat er voorlopig niet in zit maken we er het beste van(ik heb af en toe ook mijn huil dagen hoor!) En knokken we voor de liefde en de gezondheid van ons 3tjes(bijna 4tjes!)

Heel veel sterkte

Odette(24 weken zwanger van de 2e)

Hallo,

Je bent echt niet de enige die het financieel moeilijk heeft hoor!
Ik denk dat de helft van ons land in de problemen zit.
Bij ons is het ook elke maand knokken om de maand door te komen en ook wij laten ons daardoor niet tegenhouden om nog en kindje te willen.
Ik werk momenteel maar 10 uur in de week en mijn man verdiend ook niet heel veel,vanaf het moment dat wij samen gingen wonen zijn de problemem begonnen.
Maar wij komen er wel...juist doordat je er extra hard voor moet werken kun je er extra van genieten.

Liefs, Siena

Ook hier een mama die het niet meer zo breed heeft. Ze hebben mijn man een half jaar geleden 30% terug gezet in loon ( dit allemaal uitgezocht en het bedrijf kon het gewoon doen). We hadden net daarvoor een aantal hele grote uitgaven gedaan en heb toen echt de spaarpotje van de kinderen moeten omdraaien om rond te kunnen komen. Gelukkig gaat het nu weer een stukje beter en krijgen we wat lucht. Ik ben wel begonnen met flink te bezuinigen op bijna alles. Dit scheelt enorm.
Misschien een idee dat we hier bezuinigings tips uitwisselen wie weet kan het ons allemaal wat helpen.

x daan

Hiero nog iemand die het niet altijd goed weet rond te komen en meestal nog een stukje maand over heeft.
Grrr....daar baal ik altijd zo ontzettend van.
Het ligt ook wel een groot deel aan mijzelf en mijn uitgavenpatroon. Wij hadden ook altijd een goed salaris samen, maar zowel mijn man als ik hebben onze banen verloren en zijn elders, gelukkig!!, aan de slag gekunnen. Wel voor minder salaris. Door de geboorte van ons kind ben ik parttime gaan werken, dat is best een flinke stap terug. Maar op een of andere domme manier ben ik qua uitgaven nooit minder gaan doen, terwijl er dus wel degelijk minder geld binnen kwam. Hierdoor heb ik me soms echt in de nesten gewerkt. Ben nu hard op weg om eindelijk weer eens e.e.a. recht te trekken. Denk nu goed na over alles wat ik moet hebben e.o. uitgeef.
Ik zou inderdaad graag wat bespaartips willen....ik heb ontzettend veel respect voor iedereen die gewoon iedere maand  toch rond kunnen komen, ook al kost het hen zoveel moeite.
Mijn situatie is misschien niet hetzelfde als die van jullie, bij mij is het gewoon echt mijn eigen fout, maar toch......het blijft aan me knagen.
Groetjes

Hoi hoi, wij hebben dan nog wel geen kinderen maar onze financiële situatie is ook bar slecht momenteel. Ik studeer nog en mijn vriend is fulltime uitzendkracht (maar omdat er momenteel bijna geen werk is, zit hij bijna de hele week thuis). Als het allemaal goed gaat, studeer ik in juni/juli af en dan kan ik ook gaan werken, maar die gevoelens he... Overal zie ik kinderwagens en zwangere meiden lopen en ik wil dat ook zo graag. Maar we weten allebei dat dat eerst beter moet voordat we aan kinderen gaan beginnen. Hopelijk kan ik vrijwel meteen na mijn studie ergens werk vinden, al zal dat erg moeilijk worden (hier in het noorden is een lerarenoverschot..).
We zien wel hoe het loopt, ik hoop dat 2006 ons jaar gaat worden!

De enige bezuinigingstips die ik heb, zijn op het gebied van boodschappen.. Dus als iemand op dat gebied tips wil - trek maar aan de bel!

Voor het geval er dames zijn die zich afvragen waarom wij, ondanks onze situatie, wel internet hebben: ik heb het nodig voor mijn studie, ik kan er niet zonder.

Hallo allemaal,

Bedankt dat jullie gereageerd hebben op mijn verhaal.
Het doet me ook wel een beetje goed als ik jullie verhaal zo lees.
Alleen heb ik nog iets waar jullie misschien een goed antwoord of een goed advies op hebben.
Het is namelijk zo dat ik graag weer een beetje de draad op wil pakken kwa werk enz naar 1 jaar thuis te hebben gezeten in een vreselijke depressie!!!
Ik heb nu nog zw uitkering maar wil graag weer werken nu ik mij zelf iets beter voel.
Maar ik ben erg onzeker over hoe ik het allemaal moet aan pakken want ik ben daarmee onervaren en ik heb heel veel bewondering voor mensen die opvang en werk goed kunnen conbineren ik zou graag 3 hele dagen willen werken of 5 halve dagen.
Maar hoe moet ik het aan pakken??? heb namelijk heel veel gesolliciteerd zonder resultaat.
Want ik heb een zoontje van 1 jaar en finacieële problemen
( daarmee loop ik bij de kredietbank )
Maar het benauwd me zo... want hoe moet het allemaal kwa opvang kosten als je niet veel geld hebt en toch wel wil werken??? En  hoe moet je het aanpaken als je gaat soliciteren want je hoopt natuurlijk dat je nieuwe werkgever in de opvang kosten iets te gemoed zal komen.

Nou weer een heel verhaal he..... maar ik hoop dat er mensen zijn  die dit lezen en misschien een goede tip voor mij hebben ofzo.

Groetjes

Hoi Lieve Moeder,

Ik zou als ik jou was, eens gaan kijken of je recht hebt op financiele hulp van de overheid bij de kinderopvang. Eeen vriendinnetje van mij brengt haar kindje 5 dagen in de week naar het kdv voor 35 euro in de maand!! Misschien iets om even na te vragen bij de gemeente waar je woont. Verder zou ik je willen adviseren de lat qua werken niet te hoog te leggen, als je na een zwaar jaar meteen weer vol in het werk gaat en je hebt ook je kindje en huishouden erbij dan kan ik me voorstellen dat het op een moment op je af komt en dan gaat het misschien weer mis. Neem dus de tijd om rond te kijken....Misschien is werken voor het Nipo wel iets voor je om mee te beginnen??

Ik heb het een tijdje gedaan. Het is werk vanuit huis, je moet minimaal 6 uur in de week werken en je kan 3 dagdelen per dag werken. Het verdient mwah, maar om mee te beginnen is het misschien wel goed. Kijk maar even als je het wat lijkt op www.tns-nipo.nl

Ok meid, ik hoop dat ik je iets kan helpen maar helaas zal je het wel zelf moeten doen! Ik denk met je mee en als ik nog tips weet laat ik het je weten.

Groetjes Odette

Terug
Bovenaan