Mensen gezocht met kinderen en finacieële problemen

Lieve moeder,

de instantie waar je je uitkering van krijgt kan je vast wel verder helpen. Zij weten waar je heen moet en hoe je de dingen moet aanpakken. Zij kunnen je doorverwijzen naar cursussen die je misschien kan doen om je kansen te vergroten. Ze kunnen helpen bij het opstellen van een cv en volgens mij zijn er ook sollicitatiecursussen te vinden. Juist als je al een tijd thuis zit is er genoeg hulp te vinden. Vraag er eens naar, ze weten echt waar jij geholpen kan worden.

Miep

Hallo,

Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Totaal onverwachts. Ben 21 en mijn vriend 24. We zitten beide met schulden, mijn vriend in totaal zn € 20.000, ik ruim € 5.000   We hebben nu particulier een huisje kunnen huren van € 700,00 per maand.(per 01-08-2006)Gelukkig is dit incl. Gas, Licht, Water. Huis is net geverfd binnen en buiten. Mijn vriend is na verteld te hebben op zijn werk ontslagen, hij doet nu uitzendwerk. Ik werk fulltime, heb een reistijd van ongeveer 5 uur per dag en ben kostwinnaar nu. Het is heel erg zwaar. We worden gelukkig aan alle kanten geholpen, heb een complete babykamer gehad, de inboedel van mn overleden oma, kinderwagen, een box, lampen voor in ons huis, kortom we hebben bijna alles. Verder hebben zowel mijn ouders als mijn schoonouders gezegd dat als het in het huis neit meer gaat qua kosten, kunnen we altijd weer thuis gaan wonen! En dat is een fijn idee, dat je ergens op terug kan vallen. Maar toch moet er ondertussen ruim € 25.000 euro afbetaald worden aan schulden. Graag zou ik in contact willen komen met mensen in dezelfde situatie, of mensen die in zn situatie gezeten hebben.

Groetjes,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en tijdens de zwangerschap zijn mijn vriend en ik allebei onze baan kwijt geraakt. Mijn vriend had gelukkig alweer vrij snel werk, maar dat betaalde heel slecht. We leven eigenlijk al een hele tijd van geld van vrienden en familie. Overal hebben we schulden en ik probeer elke week boodschappen te doen van niet meer dan 30 euro (voor 2 volwassenen, een baby, een hond en een kat). Gelukkig worden de luiers van mijn zoon vaak door mijn ouders gekocht.
Wij hebben de auto ingeruild voor een kleinere, zodat de maandlasten naar beneden gingen, instanties gevraagd om rekeningen te betalen met vakantiegeld of in termijnen.
Wij zijn blijven solliciteren en mijn vriend kan aan het eind van de maand beginnen bij een goedbetaalde baan en ook ik heb ondertussen een baan voor 24 uur gevonden.
Nu is het enige probleem nog dat we even moeten wachten op de salarissen, dus heb ik krediet aangevraagd en leen ik hier en daar geld bij familie en vrienden.
Ik heb het na de bevalling erg zwaar gehad, omdat ik het idee kreeg dat we er nooit uit zouden komen, maar we hebben nu iig het vooruitzicht dat we uit de financiele problemen gaan komen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes en ik hoop voor je dat jij ook uit de schulden kan komen.

Hallo,

Wij zijn een stel van 24 en 25 jaar oud en zitten in schuldsanering, de zogenaamde WSNP regeling.Wij verwachten in december ons eerste kindje, ondanks wsnp zeer bewust.Wij lazen uw bijdrage in het forum en daarom reageren  wij nu ook. Zouden wel wat tips kunnen geven over hoe en wat. We horen het wel. Intussen, hou je taai.

Groetjes jeanpaul en Lizette

Heey,

Nou ik zie dat we niet de enigste zijn.

Ik ben 20 en mijn vriend is 26, en voordat ik hem leerde kennen had mijn vriend al een lening van 10.000 euro.
Nou omdat k em toch wel erg graag mocht, toch geaccepteerd dat hij die lening had, en die was zo goed als ingelost totdat we een super mooie,stoere auto zagen.. nou toen stondtie weer op 10.000 euro.
Auto hebben we inmiddels verkocht aan het neefje van mijn vriend, alleen die eikel vertikt het al 2 jaar om die auto terug te betalen, inmiddels staat er nog 1100 euro open, maar betalen ho maar.

Nu hebben we een eigen huis en ja dan merk je toch wel goed, dat die lening een behoorlijke strop is in je financiele situatie.
We betalen 100 euro in de maand aflossing, maar das alleen maar rente.....

Verder hebben we het niet zo breed, mijn vriend verdient per maand nog geen 1300 en ik nog geen 800(dit is inclusief studiefinanciering,zorgtoeslag en bijbaantje), nou dan alle rekeningen nog...
We redden ons iedere maand wel, maar we moeten zo af en toe weleens rekeningen laten liggen.

Dat is het zure van een lening als je hem zelf niet hebt gemaakt, want ik zie het als een soort boete omdat ik hierdoor nog niet eerder aan kinderen kan beginnen. Pas na de zomer kan het echt, terwijl het al 1,5 jaar geleden ter sprake is gekomen dat we een kindje willen! Maar ja...

Liefs, maaike

Terug
Bovenaan