Mensje in buik

<p>Hai iedereen,</p><p>Wat me af en toe opeens overvalt als ik bijvoorbeeld tv zit te kijken of een boek aan het lezen ben...ik heb een mensje in mijn buik...zo een raar idee eigenlijk. Klinkt dit vreemd dat ik dit zeg? Soms sta ik er niet bij stil en dan denk ik...jeetje wat gek eigenlijk! Hier in mijn buik zit een wezentje. Ik ben nu 16+1 week zwanger. Heb echt nauwelijks een buikje. Ja een klein beetje begint het te bollen maar het blijft soms zo onwerkelijk. Ben benieuwd of jullie dit gevoel soms ook overvalt. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik deze topic schrijf maar ik dacht er voordat ik naar bed ging opeens weer aan :) </p>

Oh... plus het is mijn eerste zwangerschap. Ik blijf het zo bijzonder vinden hoe de natuur in elkaar zit. Dit wilde ik even delen haha. Heel fijn weekend! 
Liefs Zoë

Hoi Zoë,
Heel bijzonder he! Ik heb dat ook. 
Het idee dat mijn lichaam een klein mensje aan het “produceren” is, vind ik zo een bijzonder en onwerkelijk idee. Het geeft me een heel apart gevoel. Soms maakt het me bang en onzeker; want alles wat ik doe heeft effect op mijn baby’tje. En vaak denk ik; wauw, dat dit mogelijk is!
Ik denk als je straks de baby gaat voelen, dat het weer een stuk werkelijker wordt. 

Ja mooi is dat he?
Dat had ik ook toen ik zwanger was. En nu al weer 3 maanden uit mijn buik, kan je vertellen; dat is net zo bijzonder! Dat dat kleine kereltje in mijn buik heeft gezeten?

Geniet lekker van dat kleine mensje in je buik, dat getrappel mis ik nog best wel soms?

Ja dat had ik ook. Gewoon een mensje in je buik. Je hebt nu 2 harten enzo hahaha.. super gek. En wat ik vooral heel gek vond was dat ik net bevallen was en dan denk je van: dit kindje zat net nog in mijn buik..... in mijn BUIK. En die oortjes en oogjes en vingertjes enalles heb ik gewoon gemaakt met mijn lichaam. Al die adertjes, hersentjes etc niet normaal dat ik dat heb kunnen doen en dat mn lichaam gewoon wist hoe dat moest........
Het is echt zó bijzonder

Jaa hè. Heel mooi gezegd. Dat het lichaam van ons weet hoe het moet, zo een wezentje weet te creeeren. Na de bevalling lijkt me dat ook zo bijzonder en onwerkelijk. Dat mijn lichaam dat dan heeft gemaakt :) 
Nu soms ook wel eng. Doe ik niks verkeerd etc. Ik buk staand te gauw om mijn veters te strikken oid. Zit ie niet klem of oh jee mag ik dit wel eten etc. etc want hij doet zelf al zo zijn best om alles voor elkaar te krijgen. Ik wil hem niet in de weg zitten en blablabl hihih :D maar het genieten ernaast is heerlijk. 
Liefs Zoë

Hahaha ja idd.. ik had zo'n app. "Zwanger enzo" daar kun je gewoon iets invullen, alle soorten eten, spinazie bijvoorbeeld. En dan staat er naast een kruis of vinkje (of het dus wel of niet mag) een hele uitleg over wat er dan inzit en hoevaak je het mag eten per week enzo echt superhandig. Misschien een tip! Ook staat er bij die app als je invult sinds wanneer je zwanger bent per maand hoe groot je kindje is en wat er allemaal ontwikkeld word in die week. Super leuk vond ik dat

Terug
Bovenaan