Menstruatie blijft uit

<p>Begin juni heb ik mijn 2e AstraZeneca vaccinatie gehad. Eind januari ben ik gestopt met de pil en altijd een keurige cyclus gehad tussen de 28-30 dagen.</p><p>Ik werd kort na de vaccinatie nog gewoon ongesteld. Daarna werd ik het pas op dag 34 na een week flink beroerd te zijn geweest.</p><p>Nu blijft mijn menstruatie helemaal uit. Ik zit nu al op dag 36 en geen enkel teken van een menstruatie. Heb wel wat steken in mijn buik en lichte rugpijn, maar anders dan anders. Wel verlies ik wat dikker cervixslijm. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik mij zorgen maken? We wilde net deze maand beginnen aan onze zwangerschapswens..</p>

Hoor ik helaas vaker om me heen en gisteren opende iemand een soortgelijk topic, wel met een ander vaccin geloof ik.

Collega van me heeft zo'n 2 maanden terug haar 2e vaccinatie gehad en haar menstruatie is ook steeds veel te laat (40 dagen en 36 dagen vertelde ze) terwijl ze altijd keurig op 28/29 dagen zat. Ook zij heeft een kinderwens. Heeft al 2 kindjes en was bij allebei in ronde 1 zwanger. Nu zijn ze al 3 rondes onderweg en ist nog niet raak. 3 rondes is natuurlijk nog niet veel, maar ik begrijp dat zij enorm twijfelt aan haar lichaam en 3 rondes voor haar al heel lang zijn.

Hopelijk is het binnen een paar maanden weer zoals vanouds en mag je snel zwanger zijn, maar deze 'bijwerking' hoor ik veel en is voor mij een grote reden om me niet te vaccineren. Ooit misschien nog eens in de toekomst, maar zeker niet nu ook wij gaan proberen voor nog een kindje. Ik ben doodsbang dat m'n hele cyclus in de war raakt, ik na maanden nog niet zwanger ben en dat dat allemaal komt door het vaccin.

Heel vervelend…
Weet dat je lichaam reageert op dit vaccin door antistoffen aan te maken.
De reden dat je je niet lekker voelt betekent dat het vaccin doet wat het moet doen in je lichaam, wel nu met als gevolg dat je menstruatie hier wat van ontregelt kan raken..
Tijdens bijv. een heftige griep kan je menstruatie ook later op gang komen en/of wat ontregelt raken.. Je lichaam is in de war en heeft haar ‘energie’ nodig om antistoffen aan te maken.

Nu even écht niet leuk… maar ga er vanuit dat je menstruatie gauw weer gewoon wordt zoals het was ☺️??

ja dat hoop ik echt! Merk dat ik er heel onzeker van word. Maar kan dat ook zo "lang" duren? Heb begin juni de vaccinatie gehad. Na de 1e had ik nergens last van. Ik had al een afspraak bij de huisarts staan... maar toch afgezegd. Wil mezelf ook de tijd geven dar het kan herstellen. 

Twee cyclussen is in principe niet heel lang (ookal voelt dat voor jezelf natuurlijk wél zo, zeker als je wil proberen om zwanger te raken).
Ik heb het ooit gehad toen ik mijn eerste griepspuit nam (Influenza), was hier ook beroerd van, is wel gauw weer goed gekomen.
Hopelijk is je volgende cyclus weer gewoon normaal!

Ja dat hoop ik ook! Op zich is het een geruststelling dat ik na de pil wel direct een regelmatige cylcus had met normale menstruaties. Wanneer zou je naar de huisarts gaan als het niet hersteld? Na hoeveel cyclussen?

Terug
Bovenaan