Menstruatie na miskraam wanneer weer zwanger?

<p>Hi allemaal!</p><p>23 Dagen geleden een miskraam gehad... en nu sinds 17 dagen last van bloed dus waarschijnlijk mijn menstruatie weer begonnen! Super blij mee natuurlijk.</p><p>Nu mijn vraag.. hebben jullie na de miskraam ook zo’n ontzettende last van de menstruatie? Ik verlies zoveeel bloed en word er moe van. </p><p>Normaal heb ik 2/3 dagen heftig bloed verlies nu al 4 dagen morgen de 5e.. ook daarvoor heb ik bruinverlies gehad al een week lang. </p><p>Mijn testen zijn allemaal al negatief dus dat betekend dat ik na mijn menstruatie ook gewoon meteen weer zwanger kan raken toch? </p><p>Bedankt voor het reageren! </p><p>Groeten Demi </p>
 
Hi Demi, wat ontzettend vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Het is ons ook overkomen en het kindje is weggehaald door middel van een curretage (vruchtje was toen 11 weken oud). Na de curretage heb ik een tijdje gebloed, ook wel vijf dagen denk ik. Daarna zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat we even op ons en ons gezin wilde concentreren ipv een tweede kindje. Bleek achteraf dat we tien dagen daarna zwanger waren van onze tweede dochter! In principe zei de arts dat wachten goed was maar op de nacontrole was mijn vlies zo mooi hersteld en de eitjes lagen alweer klaar. Dus tja, denk dat als je lichamelijk weer goed voelt en geestelijk ook; waarom niet gewoon proberen? Sterkte en succes! Groetjes. 
 
Hi Demi, wat ontzettend vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Het is ons ook overkomen en het kindje is weggehaald door middel van een curretage (vruchtje was toen 11 weken oud). Na de curretage heb ik een tijdje gebloed, ook wel vijf dagen denk ik. Daarna zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat we even op ons en ons gezin wilde concentreren ipv een tweede kindje. Bleek achteraf dat we tien dagen daarna zwanger waren van onze tweede dochter! In principe zei de arts dat wachten goed was maar op de nacontrole was mijn vlies zo mooi hersteld en de eitjes lagen alweer klaar. Dus tja, denk dat als je lichamelijk weer goed voelt en geestelijk ook; waarom niet gewoon proberen? Sterkte en succes! Groetjes. 
 
Wauw echt!!! Gefeliciteerd! Dus je was eigenlijk meteen zwanger? Niet eens ongesteld meer geweest? Hoeveel dagen was dat erna? Weet je dat nog zo? 
Ik gebruik nooit ovulatietesten maar ga dat deze keer wel proberen misschien helpt het! 
Kan niet wachten tot dat ik stop met bloeden haha! Stom he? 
Bedankt voor het reageren en wacht op je reactie ben echt benieuwd!
liefs
 
Hi Demi, nee na de bloedingen van de curretage niet meer ongesteld geweest. En tien dagen na dag van de laatste bloeding een mooi kindje verwerkt. Ik heb het vaker in mijn omgeving gehoord. Ik snap dat je niet kan wachten totdat de bloedingen stoppen, dat had ik ook. Maar vooral het feit dat ik zwanger worden naast me neer had gelegd  en even alles wilde verwerken heeft geholpen denk ik. Achja, wonderen bestaan. Ik duim voor je dat je verdriet van je miskraam een plekje kan geven. En dat je zwanger mag worden van een prachtig kindje! 
Groetjes! 
 
Nou dat is zeker wel een wonder! Ik heb ook nog pcos dus dat ik al zwanger was geworden zonder medicijnen etc was al een wonder en dat gaan we dan maar ook gewoon weer proberen zo! 
Heel erg bedankt voor het reageren. 
Liefs
 
Hallo,
Ik had een curretage gehad ivm dode vruchtjes van 4 en 5,5 week. We mochten na de curretage geen sex hebben zolang ik bloedverlies had, en dat duurde 4,5 week... en werd 6 weken na curretage weer ongesteld, dus had denk ik mijn ovulatie van die cyclus gemist. Die menstruatie was juist vrij licht, maar ik begreep dat een zware menstruatie gebruikelijker was na een miskraam/curretage.
Daarna was ik meteen weer zwanger met een cyclus van 27 dagen (heb ook pcos maar wel min of meer regelmatige cyclus van ca. 31 dagen). En nu alweer 27 weken zwanger.
Ik had toen ook ovulatietesten gedaan, maar was begonnen met testen op dag 14 omdat ik er vanuit ging dat ik een lange cyclus zou hebben. 1e test was een licht streepje (lichter dan controle, en telt dus als negatieve test), maar werd in de loop der dagen alleen maar lichter, dus heb denk ik met de testen de LH piek gemist...
Ik hoop dat het jullie ook zo snel lukt, want ik vond het wachten op het opnieuw zwanger worden misschien wel het stressvolste van het hele gebeuren... 
 
Terug
Bovenaan