Menstruatie overgeslagen of plots lange onregelmatige cyclus?

<p>Dag dames, </p><p>Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en ik ben drie maanden geleden gestopt met de pil. 5 dagen geleden (op dag 35) had ik ongesteld moeten worden. Ik had ook echt tekenen als krampen en hoofdpijn. Tot op vandaag blijft het uit en zwangerschapstest negatief. Ik zit nu behoorlijk in de lappenmand door trekken verstandskiezen bij kaakchirurg eergisteren en ben behoorlijk ziek. Zou dit wellicht een oorzaak kunnen zijn? </p><p>Zijn er dames die het ‘opeens’ uitblijven of ‘overslaan’ van hun menstruatie herkennen en ook wel eens meegemaakt hebben? Ook hoor ik graag of het bij jullie weer goedgekomen is ;).</p><p>Alvast bedankt! Groetjes Comenius  </p>

Soms kan je cyclus ineens langer zijn. Na het stoppen van de pil had ik eerst 2 maanden een keurige 29 dagen en daarna opeens 38 en de maand erna weer anders. Kan zijn dat je lijf dus nog aan het aanpassen is na het stoppen van de pil. Had je voor de pil een hele regelmatige menstruatie of wisselde dat ook?

Nou eerlijk gezegd weet ik dat niet meer zo goed.. ik heb 15 jaar de pil gebruikt, maar ik denk dat de cyclus hiervoor wel regelmatig was (anders zou ik wel onthouden hebben dat hij onregelmatig was). Ik vind het lastig dat ik nu geen overzicht meer heb over de cyclusduur:) Hoe heb je het vertrouwen gehouden dat het wel goed kwam? 

Ik heb cyclussen (afgezien van de allereerst) van 35 tot max 42 dagen met uitzondering van 1, toen had ik een cyclus van 62 dagen. Heb toen na dag 50 aan de bel getrokken bij de huisarts en heb toen een echo gehad waarop blaasjes waren te zien (kan eventueel duiden op pcos). Ben toen doorgestuurd naar gyn, ook omdat m'n cyclus niet echt regelmatig was en bleef schommelen. Mijn bloed is tijdens de cyclus erna onderzocht en daar werd niks in gevonden. 
gelijk na die ene cyclus is m'n cyclus weer 35-42 dagen geworden, dus denk ik dat ik toen ook een cyclus heb overgeslagen.. als ik terugdenk aan de hoeveelheid stress die ik toen had zou dat ook zeker een oorzaak ervan kunnen zijn geweest.. 

Fijn te horen dat bij jullie beide de cyclus zich na een tijdje weer genormaliseerd heeft! Hebben jullie gebruik gemaakt van ovulatie testen toen de cyclus onregelmatig was? Of alles op zijn beloop gemeten en regelmatig 'geklust' om zwanger te worden?

De eerste maanden hebben wij het op z'n beloop gelaten, we zouden trouwen, verhuizen dus hadden niet zoveel haast. Nu ben ik wel met ovutesten gestart. Ik start standaard op dag 12 van m'n cyclus (voor het geval het toch een korte cyclus is) en doe er 1 per dag tot ik merk dat die oploopt, dan doe ik er 2 per dag om m'n piek te vinden. 
deze maand m'n piek gevonden en ook die avond gezellig gehad. Nu op het wachtbankje tot volgende week.. want 1 ding is zeker, hoe onregelmatig m'n cyclus ook is, ik wordt standaard 2 weken na een positieve ovutest ongesteld. 

Terug
Bovenaan