Mentaal zwaar tijdens zwangerschap

Ik ken je gevoel heel erg goed! Toen ik net zwanger was, was ik ook enorm bang dat er van alles fout was omdat ik bijna nergens "last" van had.
Pas toen ik de kleine uk uit zichzelf kon voelen bewegen kon ik pas relaxen. Continu een beetje een stressgevoel hebben is ook niet goed voor jou en je baby's gesteldheid. Geniet van je zwangerschap, het gaat te snel voorbij!

Maar dat gevoel van bezorgdheid is heel normaal, mama gevoelens komen bij je op.

Ik ben morgen precies 37 weken zwanger en kan niet wachten om mijn meisje vast te houden.
 
Ik begrijp je wel hoor. Ik had ook weinig klachten en ik was ook altijd maar heel kort gerustgesteld na een echo en dan al heel snel weer ongerust. Dan was ik blij als ik me een dag extra moe voelde, toch een soort bevestiging. Tegelijkertijd mag je je heel gelukkig voelen als misselijkheid etc. je bespaart blijven! Iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders, dus hoeveel klachten je hebt zegt gewoon heel weinig.

Tot ongeveer een week of 18 (toen begon ik de baby voor het eerst te voelen bewegen) vond ik het heel spannend. Er komt straks een tijd dat je die baby lekker voelt spartelen en dan heb je super vaak op een dag een bevestiging dat het goed gaat. :)

Dus nog even geduld en positief erin proberen te staan en je niet te gek maken. Hoe moeilijk dat ook is.
 
Terug
Bovenaan