Mentaal

<p>Goedemiddag,</p><p> </p><p>Ik heb na mijn bevalling het  gehaaste gevoel in mij. Bij de was aanzetten, douchen. Hierbij krijg ik een brok/knijpend gevoel in mijn keel. Herkend jemand dit?</p>

Ja heel herkenbaar, ik heb zelf ook psichische problemen gehad na de geboorte van mijn eerste kind, gevolgen van een traumatische bevalling, daarna is mijn lichaam in “overlevingsstand” gegaan en ging het helemaal mis..
Ik ken jou verhaal natuurlijk niet, maar het enige advies wat ik kan geven is.. ga naar de huisarts en doe je verhaal, je huisarts kan dan samen met jou kijken of het nodig is om verder hulp te zoeken.
heel veel sterkte?

Mijn dochter is nu 13 maanden. Ik herken het gevoel ook. Voorheen kreeg ik dit ook op het moment als mijn stress en controle niveau steeg. Ben een keer (bijna) overspannen geweest. Daar herken ik het gevoel van. 
Bij mij was het een hormonale en emotionele reactie op de nieuwe situatie. Het duurde even om mijn draai te vinden. Bespreken met je partner en/of familie/vrienden is een tip. Leek mij heel normaal om te moeten wennen aan de situatie. Alles is anders, je wilt het goed doen maar weet niet precies hoe. Soms ook het gevoel tijd tekort te komen, planning die niet uitkomt, je baby tekort doen, etc. 
Ik ken je situatie niet. Het is best normaal maar bespreek het met je dierbaren of als je het niet vertrouwd met je huisarts of verloskundige. 
Je doet het goed mama. Zorg goed voor jezelf dan kun je dat ook voor je kindje. Zet hem op. 

Mijn dochter is nu 13 maanden. Ik herken het gevoel ook. Voorheen kreeg ik dit ook op het moment als mijn stress en controle niveau steeg. Ben een keer (bijna) overspannen geweest. Daar herken ik het gevoel van. 
Bij mij was het een hormonale en emotionele reactie op de nieuwe situatie. Het duurde even om mijn draai te vinden. Bespreken met je partner en/of familie/vrienden is een tip. Leek mij heel normaal om te moeten wennen aan de situatie. Alles is anders, je wilt het goed doen maar weet niet precies hoe. Soms ook het gevoel tijd tekort te komen, planning die niet uitkomt, je baby tekort doen, etc. 
Ik ken je situatie niet. Het is best normaal maar bespreek het met je dierbaren of als je het niet vertrouwd met je huisarts of verloskundige. 
Je doet het goed mama. Zorg goed voor jezelf dan kun je dat ook voor je kindje. Zet hem op. 

Ja bij mij is het goed gekomen, het heeft tijd nodig gehad om alles te verwerken en aan de nieuwe situatie te wennen. Maar door er veel over te praten heb ik alles een plekje kunnen geven. Inmiddels is mijn 2e kindje alweer bijna 9 maanden. Het komt allemaal goed! Als je maar goed naar je eigen lichaam en gevoel luistert! En op tijd aan de bel trekken als het niet goed gaat, wij moeders zijn er zo goed in alles maar te verbergen en te doen alsof we ons prima voelen, maar het is Ok als je je niet goed voelt en het misschien soms allemaal even niet meer ziet zitten. Mama’s zijn ook maar mensen!

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn zwangerschap+bevalling was niet fijn. Ik heb een heerlijke meisje die onwijs makkelijk is /doorslaapt.  Dus waarvan stress? Ik denk inderdaad ook de nieuwe situatie. Jullie geven weer hoop dat het goed komt!

Bedankt 

Terug
Bovenaan