Merk fles kiezen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Nog een paar weekjes... (ik ben nu 36 weken). Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven, maar zelfs dan adviseren ze om een aantal flesjes in huis te hebben. En nu hoorde ik laatst dat je eigenlijk voor één merk moet kiezen. En ik heb er nog helemaal geen ervaring mee, dus ik vind het heel moeilijk om een keuze te maken.

In één van de dozen zat een avent-fles, op zich vind ik avent wel een mooi merk, met een degelijke uitstraling, maar het is geloof ik wel meteen de duurste. En je zit meteen vast aan dat systeem, want spenen, kolven ed van andere merken passen dan niet ('t schijnt...).

Hebben jullie hier ervaring mee, en welke keus heb je dan gemaakt? En bevalt dat?

Groetjes en alvast bedankt!
Petra.

Hai Petra,

Ik had ook avent flessen gekocht maar ben na 3 maanden overgestapt naar Difrax flessen. Ik vind ze veel fijner en mijn dochter gaf veel minder melk terug na gebruik van deze flessen.

Succes met je keuze.

Marielle

Ik koop geen flessen, ik heb er een paar gekregen in de diverse dozen. Mocht je ineens flessen nodig en ze voldoen niet, dan kun je altijd nog iemand flessen laten kopen.
En kan het niet omdat het zondag is, nou dan denk ik dat die flessen die kado gekregen zijn, prima voldoen voor die ene dag.

Miep

Hoi Petra,

Ik ben een fan van de aventflessen. Voordat ik zwanger was heb ik al de nodige ervaring met die flessen opgedaan op het kdv waar ik werk en ik vond ze de beste flessen van alle die ik had staan. Mijn zoontje heeft er ook uit gedronken en dat ging goed. Mijn dochter doet het nu ook weer goed hieruit. Ik heb geen last van terugspugers. Miep haar idee is ook wel een goede toch?

En je kan altijd wisselen hoor...alleen niet elke dag doen .

Groetjes

Hoihoi

Ik heb ook de aventflessen. Het is zo'n starterspakket, prijs viel wel mee geloof ik, maar ik weet het niet meer.
In ieder geval ben ik ook van plan om borstvoeding te geven. Maar wil toch ook wel eens gaan afkolven omdat mijn man dan de fles kan geven.
Ff afwachten hoe het bevalt.
Groetjs RB

Hai,
Ik ben een difrax-fan.
Je kunt de fles helemaal uit elkaar halen (bodem eruit enzo), heel handig met schoonmaken. Er zit een ventiel in voor tegen de krampjes(reguleert de lucht in de fles).

Groetjes Lillian
PS Advent vind ik ook wel een fijne fles maarwel irritant omdat het een aparte maat is.

Hai,

Ik had ook een aventfles in de Kruidvatdoos en ik had een speen van een ander merk in een andere dos. Die paste er gewoon op hoor! Je moet inderdaad wel een speen met brede hals kopen. Maar ik hoor van alle moeders om mij heen dat dat ook wel echt de lekkerste spenen zijn. Ik ga dus ook voor aAvent. Ik wilde soeiso een kolf van avent aanschaffen.

groetjes,
Wietske

ik geloof dat ze bij de 9 maandenbeurs een aanbieding hebben. 7,55 euri korting op een starters set. daarmee komt ie op 20 euri.

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan